Волво Клуб - България

Full Version: Пукане от колоните на XC90
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги,

От известно време имам неприятен проблем свързан с озвучението в колата. Колоните издават странно пукане без значение дали се слуша радио или диск (дори от парк троника пукат Smile). Ходих в един аудио сервиз и човека още като го чу каза че трябва да си намеря нов усилвател. Това води до няколко въпроса:

1. Да му вярвам ли? Може ли да е сигурен, че е от усилвателя без да го погледне?
2. Колата ми е XC90 от 2003-та. От същия модел ли трябва да търся усилвател или е еднакъв и на други модели?
3. Каква би била нормална цена за такъв усилвател втора употреба? Обадих се на една обява 'на части' и ми казаха 200лв, но нямам никаква идея това малко ли е много ли е :roll:

До колкото знам усилвателя е под пасажерската седалка... проблема се появи след едно стабилно каляне и се чудя дали случайно е възможно нещо да се е намокрило и да си стои мокро?

Благодаря предварително!
IvanRusev Wrote:Здравейте колеги,

От известно време имам неприятен проблем свързан с озвучението в колата. Колоните издават странно пукане без значение дали се слуша радио или диск (дори от парк троника пукат Smile). Ходих в един аудио сервиз и човека още като го чу каза че трябва да си намеря нов усилвател. Това води до няколко въпроса:

1. Да му вярвам ли? Може ли да е сигурен, че е от усилвателя без да го погледне?
2. Колата ми е XC90 от 2003-та. От същия модел ли трябва да търся усилвател или е еднакъв и на други модели?
3. Каква би била нормална цена за такъв усилвател втора употреба? Обадих се на една обява 'на части' и ми казаха 200лв, но нямам никаква идея това малко ли е много ли е :roll:

До колкото знам усилвателя е под пасажерската седалка... проблема се появи след едно стабилно каляне и се чудя дали случайно е възможно нещо да се е намокрило и да си стои мокро?

Благодаря предварително!


Напълно възможно да е от влага. При XC90(трябва да погледна схемите) мисля, че е усилвателя се свързва с оптика към останалите модули.
Аз не притежавам автомобил като твоя, но мога убедително да предположа че усилвателя е на оптика. Това е така наречения MOST. Това е оптична ринг мрежа. Някои модули според оборудването на колата могат да бъдат - ICM, SUB, IAM, MMM, AUD, GPS, AFM, TMC, PHM и други. Те формират infotainment system. При тази мрежа устройствата от infotainment system са свързани последователно чрез оптичен кабел (реално са два кабела - за входящи сигнали и изходящи сигнали), като формират един кръг, който се затваря при дисплея в централната конзола. Този дисплей дефакто е ICM - infotainment control module. Той управлява всички други модули.
Искам да наблегна, че смяната на който и да е модул от тази система с друг, който е от друга кола е почти невъзможно да се случи директно. Това е така, защото хардуерните номера на тези устройства са запаметени в централния модул CEM. Ако се монтира друг модул, проверката между ICM и CEM за автентичност ще покаже че новият модул не отговаря на разрешените устройства. Няма опознаване. Тогава се задейства MOST security, в следствие на което въпросния модул се блокира от ICM! С други думи не функционира.
Според мен, възможните решения след правилна диагностика и идентифицирането на проблемния модул са:
1. Нов модул от МП и програмиране към колата. Тук обаче цената ще е умопомрачителна но пък е гарантирано за успех!
2. Модул от кола донор, който е със същия продуктов номер. Най-сигурно от кола същата година. След това отново в МП, за инсталиране на пач за премахване на функцията Security on MOST. Ако не тръгне, може да се наложи и препрограмиране на модула. Това смятам че могат да го направят само в МП Люлин - София. За другите обекти в страната не съм сигурен. Обаче, според мен няма гаранция че ще тръгне.
Дано решиш проблема възможно най-изгодно икономически! Smile
Wizard S40 Wrote:Аз не притежавам автомобил като твоя, но мога убедително да предположа че усилвателя е на оптика. Това е така наречения MOST. Това е оптична ринг мрежа. Някои модули според оборудването на колата могат да бъдат - ICM, SUB, IAM, MMM, AUD, GPS, AFM, TMC, PHM и други. Те формират infotainment system. При тази мрежа устройствата от infotainment system са свързани последователно чрез оптичен кабел (реално са два кабела - за входящи сигнали и изходящи сигнали), като формират един кръг, който се затваря при дисплея в централната конзола. Този дисплей дефакто е ICM - infotainment control module. Той управлява всички други модули.
Искам да наблегна, че смяната на който и да е модул от тази система с друг, който е от друга кола е почти невъзможно да се случи директно. Това е така, защото хардуерните номера на тези устройства са запаметени в централния модул CEM. Ако се монтира друг модул, проверката между ICM и CEM за автентичност ще покаже че новият модул не отговаря на разрешените устройства. Няма опознаване. Тогава се задейства MOST security, в следствие на което въпросния модул се блокира от ICM! С други думи не функционира.
Според мен, възможните решения след правилна диагностика и идентифицирането на проблемния модул са:
1. Нов модул от МП и програмиране към колата. Тук обаче цената ще е умопомрачителна но пък е гарантирано за успех!
2. Модул от кола донор, който е със същия продуктов номер. Най-сигурно от кола същата година. След това отново в МП, за инсталиране на пач за премахване на функцията Security on MOST. Ако не тръгне, може да се наложи и препрограмиране на модула. Това смятам че могат да го направят само в МП Люлин - София. За другите обекти в страната не съм сигурен. Обаче, според мен няма гаранция че ще тръгне.
Дано решиш проблема възможно най-изгодно икономически! Smile

Това е доста отчайващо... И звучи прекалено сложно за едно пукане от колони и повреден усилвател. Има ли шанс да е просто мокър и ако се почисти да се оправи? Или да се ремонтира, за да се сложи в крайна сметка същия и да не се налага препрограмиране в МП?
IvanRusev Wrote:Това е доста отчайващо... И звучи прекалено сложно за едно пукане от колони и повреден усилвател. Има ли шанс да е просто мокър и ако се почисти да се оправи? Или да се ремонтира, за да се сложи в крайна сметка същия и да не се налага препрограмиране в МП?

Чак пък отчайващо. На първо време трябва да се открие проблема и после да се мисли за решаването му. В обратния ред няма как да стане.
Днес се сетих, че е хубаво да напиша какво стана с пукането, в случай че някой някога има подобен проблем. Просто смених усилвателя и пукането изчезна. Нямаше нужда от никакви програмирания, модули, оптики и т.н. - усилвател от друг джип - втора употреба за 100лв реши целия проблем Smile
IvanRusev Wrote:Днес се сетих, че е хубаво да напиша какво стана с пукането, в случай че някой някога има подобен проблем. Просто смених усилвателя и пукането изчезна. Нямаше нужда от никакви програмирания, модули, оптики и т.н. - усилвател от друг джип - втора употреба за 100лв реши целия проблем Smile
Преди 2005 год. не са на оптика и се намират лесно, дори не се налага пре-програмиране.
След 2005 год. са с оптика и за всеки модел (High performance, Premium или Dynaudio) си има различни усилватели, а отделно трябва да се "запознават" с останалите модули, защото както каза Тишо - свързан е с доста модули.
Това за годината е добро уточнение Smile