Волво Клуб - България

Full Version: Спирателен клапан за ГНП Лукас
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте!
Колата ми е Волво В40 1,9ТД. Преди месец ми ремонтираха помпата Лукас заради теч на нафта от нея. Тъкмо се успокоих и нещо пак започна да ми намирисва на нафта когато спра някъде. Днес отворих предния капак и огледах около ГНП-то. Забелязях че капе нафта от клапана, който е в задната част на помпата и служи за гасене на мотора. При по внимателно оглеждане на жиците около него забелязах, че клапана е с прерязана клема в края и е вързан за една зелена жичка, от която взима явно ток. Вързан е нескопосано и просто са усукани жичките една в друга и "изолирани" с изолирбанд. Поставям "изолирани " в кавички, защото изолирбанда се беше развил и явно оголените жички са давали на късо. Което от своя страна беше явната причина преди 3 дни да ми гори 3 пъти бушон в рамките на 10 минути. Но това е друга тема. Сега проблемът ми е с намирането на въпросния клапан. Защото навсякъде по магазините за авточасти го предлагат с 2 кабелчета, излизащи отстрани на клапана. А моят е с един кабел, захванат с малко болтче отгоре. Та, въпросът ми е какъв клапан да купувам? И дали мога да приспособя клапан с две кабелчета на мястото на този, който е в момента. В момента явно съм с неоригинален клапан.
Моля за съвет! Благодаря предварително!
[attachment=44451]
Най вероятно този с двете кабелчета е + и маса, а при този с едно корпуса се ползва за маса(-).
Аз искам да намеря клапан с 1 кабел. Но от какъв двигател, не знам. Моят явно е магарен с цел изолиране на имобилайзера. Факта , че е изрязана с флекс металната планка, която по принцип покрива този клапан говори красноречиво, че е изолиран имобилайзера. А и това каруцарско връзване на кабелите....
Та, все още съм в процес на търсене на клапан.
Бронята на клапана е изрязана за да може да се смени в противен случай трябва да се сваля помпата . Сменял съм го клапана и постъпих по същия начин . Моя си беше с 2 кабела .
Да, вероятно двете кабелчета са + и - , а при твоя минуса е на корпуса... Какво пречи да сложиш тоя с двете кабелчета? А тази ужасяваща връска, която са направили - или запояване с един термошлаух отгоре (не изолирбанд), или някакво подходящо кербоване... Успех!
Ще разгледам днес на другото Волво , което имаме в семейството, как точно е направено. То е със същия мотор и помпа - С40 1,9ТД. Връзката между кабелите ще я оправя задължително. А и вече разбрах, че въпросният клапан с един кабел е от Волво 460 1,9ТД. А цената му е 22 лева.
milenhr Wrote:Ще разгледам днес на другото Волво , което имаме в семейството, как точно е направено. То е със същия мотор и помпа - С40 1,9ТД. Връзката между кабелите ще я оправя задължително. А и вече разбрах, че въпросният клапан с един кабел е от Волво 460 1,9ТД. А цената му е 22 лева.

Клапана с двата кабела беше доста по-скъп ... по спомен, мисля , че беше 120 лв. Ако , сегашния ти върши работа помисли дали си заслужава разликата . Клапана пуска и спира горивото, нищо друго , но пък е свързан с имобилайзера - затова е "бронята" отгоре, за да е труден достъпа до него .
По принцип клапана с двете кабелчета мога да го купя за 39.62 лв. с ДДС. По цена на едро. Но при мен е подменен с такъв с един кабел. Така че минавам по малко по- евтиния вариант. Е , има и за по 120 лв. , но като си направя сметката, за 120 лв три пъти ще сменя клапан за 39 лв.
Сегашният ми клапан работи, но пуска нафта. Това е проблема, заради който искам да го сменям.
А не е ли достатъчно само да му смениш О-пръстена?
j-ikata Wrote:А не е ли достатъчно само да му смениш О-пръстена?
Може и да не тече оттам, а отгоре през кабелчетата. В такъв случай може да се разкапсулова и смени, там каквато гумичка има за смяна.