Волво Клуб - България

Full Version: Вентилатор за охлаждане на двигателя
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте Колеги ! След диагностика се оказа, че имам грешка, първа степен на вентилатора я няма. Колата, като загрее си се включва перката и стрелката си седи в средата, никакви аномалии. Даже досега не съм разбирал първа или втора степен се е включвала. А, има го и този вариант ту да работи, ту не. Въпросът е релето или реостатът ( не съм сигурен това ли беше ),който се намира на перката, как да разбера в кое е проблема и как се замерват. Кое какви стойности трябва да дава ?
Здравей Армагедон,
Къде ти даде тази грешка?
Релето за двете степени е точно над перката. Знаеш го де. Откачи перката и провери дали работят и двете степени. После провери релето. аз го правя с батерии АА навързани до 12В така тока е по малък и то веднага си личи. Може и суред да се замери. На тези коли няма термостат или сензор на радиатора. Перката се включва от компютъра който взема сигнал от температурния сензор под термостата.
За замерането http://www.volvowiringdiagrams.com/volvo...agrams.pdf
Отиди на страница 54. Там е показано. Голяма мешаница е но ще го намериш.
Поздрави
Почти сигурно проблема е в релето. Имах същия проблем когато купих колата. Разбрах за него индиректно, при профилактика на климатроника. И до сега си карам със същото реле - просто го отворих и му зачистих контактите.
Четохме я през OBD, както си трябва, там съмнение няма. Перката предполагам е поне с три кабела, два за двете скорости ( два + ) и един минус, ако е така е ясно как се тества. Но релето ми е малко мътна работата. Che4ef, благодаря за диаграмите ама ми е малко объркано, ако може на по прост език :lol:
[img]ftp://212.233.201.6/Volvo%20850/Engine%20cooling%20fan/a.jpg[/img]

[img]ftp://212.233.201.6/Volvo%20850/Engine%20cooling%20fan/b.jpg[/img]

Въпросното реле се води 2/11. Към него са свързани три куплунга - на втората картинка.
Куплунг А е с един червен кабел - подава +12V от акумулатора.
Куплунг B е с два по-тънки кабела - жълт и жълт/бял - това е управлението за двете скорости на вентилатора от компютъра.
Куплунг C е също с два кабела - червен и зелен - подава +12V към секциите на вентилатора за висока и ниска скорост (предполагам, че червения е за високата, а зеления за ниската скорост, но в случая това не е от значение).

Вентилатора може да тестваш като извадиш куплунг C и с проводник с подходяща дължина подадеш +12V от акумулатора на всеки от контактите в куплунга. Вентилатора трябва да върти и в двата случая (на по-ниската и на по-високата скорост). Проводника е добре да е поне 1мм. и с надеждна изолация защото консумацията на вентилатора е сериозна и ако е по-тънък ще се загреее и/или прегори.

Релето може да тестваш при изваден куплунг B и свързани куплунзи A и C. Трябва да подадеш + на всеки от пиновете на куплунг B в релето - ако е наред, вентилатора ще върти и на двете скорости. За по-голямо удобство е желателно релето да се свали от корпуса на вентилатора - на шлици е, вади се лесно.

Като цяло тестовете са елементарни, но трябва да внимаваш кабела, с който подаваш +12V, да не допре инцидентно някъде на маса защото може да има фойерверки. Smile Общо взето всички метални части са на маса.

Успех!
Важна забележка в предния ми пост за теста на релето, тъй като вече не мога да го редактирам:

На пиновете в релето, от където е изваден куплунг В, трябва да се подаде - (минус, маса), а не +, иначе няма как да сработи. :oops:

Ако някой модератор желае, нека да редактира предния ми пост и да изтрие настоящия.
Много благодаря, Колега. От ясно по ясно, при първа възможност тествам и ще пиша за резултатите.
Първата степен на вентилатора се включва когато се ползва климатроника за охлаждане на кондензатора, така че по това време на годината не е толкова належащо да се отстрани веднага повредата.
От друга страна климатроника се включва автоматично в режим охлаждане, независимо от зададената температура, когато е избран режим за обдухване на предното стъкло, така че все пак проблема трябва да се оправи. Алтернатива е да изключиш захранването на съединителя на компресора - единичен кабел с куплунг, вижда се в областта на компресора. Аз правя така всяка есен за да не върти излишно компресора през студените месеци.

В този ред на мисли, проблема с включването на първата степен на вентилатора може да е свързан и с проблем в климатроника. Все пак провери първо вентилатора и релето.
Цяло лято карам на климатроник и го държа в най големите жеги на 22-25 гр. под тази температура става хладилник в колата. Значи би трябвало да работи първата скорост на вентилатора. Климатроника няма никакви грешки. Между другото от време на време е хубаво да работи климатика за да се раздвижва фреона и маслото дори и зимата при по подходящи температури.
В такъв случай проблема може да е бил временен и просто да е останала грешката в компа. Нулирахте ли грешката и появява ли се пак?
При мен не работеше първата степен на вентилатора (тогава още не знаех) и когато заредихме климатроника, работи не повече от 30-40 сек., след което през предпазен клапан някъде около кондензатора (така и не го видях точно къде е), изхвърли близо половината фреон.

Компресора го изключвам за да не остане на сухо в един момент, защото имам лек теч от изпарителя. С едно зареждане изкарвам (почти Smile ) целия летен сезон. Всъщност на сухо няма да остане, но за да не мъча съединителя когато падне налягането и почне да щрака често. Иначе преди половин година съм си взел нов изпарител, ама все отлагам приключението... Smile
Pages: 1 2