Волво Клуб - България

Full Version: Волана не се връща сам след по-голям завой
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте,
Имам следният проблем - след по-голям завой (волана е бил навит повече от да речем половината от възможния му ход), не се връща обратно сам. Примерно правя пълен завой наляво, пускам волана и той си остава навит. Вместо да се изправи, колата може да си прави кръгчета без да го пипам.
Не знам дали колата си е била така от както я взех и просто не съм обърнал внимание, или пък нещо е станало сега. След като забелязах проблема, проверих нивото на хидравличното масло - на загрял двигател беше на ръба на щеката. Маслото е бледо оранжевеещо.
След доливане обаче, промяна няма.
Какъв може да е проблема?
nicktodorov Wrote:Здравейте,
Имам следният проблем - след по-голям завой (волана е бил навит повече от да речем половината от възможния му ход), не се връща обратно сам. Примерно правя пълен завой наляво, пускам волана и той си остава навит. Вместо да се изправи, колата може да си прави кръгчета без да го пипам.
Не знам дали колата си е била така от както я взех и просто не съм обърнал внимание, или пък нещо е станало сега. След като забелязах проблема, проверих нивото на хидравличното масло - на загрял двигател беше на ръба на щеката. Маслото е бледо оранжевеещо.
След доливане обаче, промяна няма.
Какъв може да е проблема?
Как е геометрията на предницата?
При събрана може да се държи така, но така няма как да се разбере.
Dodo 155 Wrote:Как е геометрията на предницата?
При събрана може да се държи така, но така няма как да се разбере.

Нямам представа.
Ако това е по-вероятният проблем, вместо проблем в самата рейка, ще отида на реглаж.
За съжаление нямам представа и самата хидравлика до колко добре работи - като взех колата ми се стори осеаемо по-трудно въртенето на волана. Преди това карах един Сеат Леон и там волана беше буквално перце - все едно въртиш волан за компютърни игри.
Докато бях с Леона съм покарвал и на познати колите - Субару, БМВ - всеки път ми се е виждало доста по-тежко да се върти волана им. Та сега така и на Волвото и няма как да преценя дали е ок и това или не.
И аз залагам на сходимостта, досега не съм чул някой да се оплаква с такъв проблем от хидравликата.

Обикновенно ако има проблем то е с протичане на рейката, протичане на помпа, разни звуци издавани от помпа, рейка.
Качи я на стенд за сходимост и ще разбереш.
Проблема ти е в карето колега...карето което свързва рейката и волана.Смени го и ще се оправи.
Днес забелязах, че основно при ляв завой е проблема.
Имах един Нисан по същия начин, след реглаж нещата заспаха. Smile
Днес имах нова изненада.
След като миналата седмица щеката в казанчето на хидравликата беше почти суха и долях, днес видях, че е текло от капачката и преди да запаля колата, нивото беше съвсем малко над Full.
Кога се мери най-точно нивото? На студено сутрин преди палене или след като е карана и всичко е загряло добре?
nicktodorov Wrote:Днес имах нова изненада.
След като миналата седмица щеката в казанчето на хидравликата беше почти суха и долях, днес видях, че е текло от капачката и преди да запаля колата, нивото беше съвсем малко над Full.
Кога се мери най-точно нивото? На студено сутрин преди палене или след като е карана и всичко е загряло добре?

Има си отметки за студен двигател и горещ.
Виж уплатнението на капачката. Много често оттам протича.
Благодаря на колегите за съветите за реглаж.
Оказа се, че гумите са били събрани. За съжаление обаче, левият вътрешен накрайник не позволяваше настройване и ми казаха да го сменя. За момента я закрепиха с реглаж само от дясно и волана седи малко накриво.