Волво Клуб - България

Full Version: Проблем с печката на xc70
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте, нов съм за първи път пиша във форума колата ми има печка но никога не е ползвана в упътването четох че трябва ло да се събуди ама не става. В МП ми казаха че трябвало да се налее някакъв софтуер срещу 450лв иначе щяла да си работи в автоматичен режим и да се включва при минус 4 . Моля за съвет как да реша проблема с печката така че да работи. ps видях че някои го правят и през телефона но немисля че ще имам време да се занимавам По скоро търся реално решение и реална цена на проблема. Благодаря Ви предварително!
Привет колега. Ако наистина в колата ти има печка - то тя по заводски инструкции се включва с паленето на машината без да те пита на температура между плюс 4 и 6 градуса. Познава се по едно бучене под предния ляв фар на колата и характерното припушване под десния Smile
В МП ми ъпгрейднаха компютъра срещу скромните 490 лв. преди 3 години, за да мога да настройвам по часовник кога искам да стартира печката автономно без да зависи от паленето на двигателя...

Има две други хипотези при теб - или да нямаш печка изобщо, или да е прецакана (счупени дюзи, запушен горивопровод и др.)
Здравей и добре дошъл.
Както сам си прочел, а и от МП са ти обяснили, печката ти е в режим донагревател и се включва при температура под 4 гр., при наличие на повече от 5-6 литра гориво /май 4 бяха литрите ама ще те излъжа/ и при температура на охладителната течност под 60 градуса. Ако искаш да я ползваш като самостоятелен нагревател вариантите са ъъъъъ 3. Първи - запретваш ръкави и си правиш автономно управление. Втори - разтваряш широоооко джобчето и трети - има един пич, Николай Добрев /nik_dob/ който ремонтира електроники по нашите коли и който само трябва да му се бръмне мухата /а тя вече е бръмнала/ и туко-виж се е навил да напише нужния софтуер, на цена доста по-различна от тази на МП.

Аз лично съм с неоригинална печка. Има си таймер, но паралелно с него съм си направил GSM управление: обаждам й се - пали печката, пращам й SMS - пали печката и след 15 минути пуска вентилатора в купето. Подбора на правилната "слушалка" е много важен! Виж дали вибрира при зареждане, дали закачайки, разкачайки зарядното не издава звук или вибрация и прецени как да използваш сигналите на вибрацията и високоговорителя. С по един оптрон можеш да ги ползваш да цъкаш релета и нататък е лесно Smile
Ако минеш на вариант DIY: вентилатора се пали като между + и синия кабел на буксата на транзистора на мотора дадеш съпротивление. Колкото по-малко е съпротивлението, толкова по силно върти. Направи си проби и си прецени как ти харесва. Със 100 ома върти много яко, все едно на mах, че и леко по-бързо дори. Със 330 ома все едно на предпоследна степен. С 560 ома все едно на 2-3.
При ХС90 не я пали, дори в режим на таймер, ако горивото е под 15 литра и волтажът под 11,8V.
Може при автомобилите горивото да е на по-нисък праг, нямам представа, но има няколко критерия, които ги следи, както колегите са обяснили - външна температура, температура на охл. течност, акумулатор и гориво.
А за цената на таймера ... нямам думи! Аз го сложих, когато беше около 300 лв., вече е 450 ... сигурно след 5 год. ще е по-скъп от колата :lol:
А в крайна сметка има ли смисъл от тези печки за кола, която се кара основно в София зимата?
За смисъла си решаваш ти.
Плюса е че можеш да си загрееш колата предварително (двигател, купе), определено си е кеф.
zorba Wrote:За смисъла си решаваш ти.
Плюса е че можеш да си загрееш колата предварително (двигател, купе), определено си е кеф.

Това е само в случай, че в МП ти добавят тази екстра или печката е неоригинална и си поддържа тааква функция?
Да разбирам ли, че в такъв случай стандартно вгражданите печки, работещи както е описано по-горе само като донагревател не са толкова смислени?
Рзпитвам толкова защото моята кола няма изобщо. И аз съм на мнение, че основния плюс е сутрн зимата да влезеш в топла кола и да не си играеш да стржеш лед от стъклата.
Обаче в моя случай като сложим цена на печка от някой донор, цена за монтаж, и накрая тези 450 лв. за МП... заслужава ли си изобщо?
nicktodorov Wrote:Това е само в случай, че в МП ти добавят тази екстра или печката е неоригинална и си поддържа тааква функция?
Да разбирам ли, че в такъв случай стандартно вгражданите печки, работещи както е описано по-горе само като донагревател не са толкова смислени?
На стандартно вгражданите просто МП софтуерно им отключват всички екстри.
Както ти казах ти си решаваш, иначе кефа цена нЕма.
Щом нямаш можеш да си направиш автономна(без пари на МП), но всичко зависи от това колко пари си склонен да отделиш.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://olx.bg/ad/webasto-vebasto-thermo-top-c-avtonomen-voden-nagrevateldizelova-ID5zLVu.html#ae92ed653f">http://olx.bg/ad/webasto-vebasto-thermo ... ae92ed653f</a><!-- m -->
Линка е само за пример. Не познавам търговеца и не гарантирам за коректността му. Това беше първия резултат, който имаше пълна окомплектовка: печка, горивна и водна помпи, таймер, окабеляване, ауспух.
Ще си купиш и горивопровод /2 лв./м./ накрайници за него /10-тина лева/, малко горивни маркучи /максимум метър - 5-6 лв./, водни съединения /още 10-15 лв./, от някоя морга ще си резнеш 6 пинова букса, която да пасва на буксата в калника /от бензиновите дроселови клапи стават/, малко скобички, свински опашки и свободен weekend.
yuckuJackD Wrote:Здравей и добре дошъл.
Както сам си прочел, а и от МП са ти обяснили, печката ти е в режим донагревател и се включва при температура под 4 гр., при наличие на повече от 5-6 литра гориво /май 4 бяха литрите ама ще те излъжа/ и при температура на охладителната течност под 60 градуса. Ако искаш да я ползваш като самостоятелен нагревател вариантите са ъъъъъ 3. Първи - запретваш ръкави и си правиш автономно управление. Втори - разтваряш широоооко джобчето и трети - има един пич, Николай Добрев /nik_dob/ който ремонтира електроники по нашите коли и който само трябва да му се бръмне мухата /а тя вече е бръмнала/ и туко-виж се е навил да напише нужния софтуер, на цена доста по-различна от тази на МП.

Аз лично съм с неоригинална печка. Има си таймер, но паралелно с него съм си направил GSM управление: обаждам й се - пали печката, пращам й SMS - пали печката и след 15 минути пуска вентилатора в купето. Подбора на правилната "слушалка" е много важен! Виж дали вибрира при зареждане, дали закачайки, разкачайки зарядното не издава звук или вибрация и прецени как да използваш сигналите на вибрацията и високоговорителя. С по един оптрон можеш да ги ползваш да цъкаш релета и нататък е лесно Smile
Ако минеш на вариант DIY: вентилатора се пали като между + и синия кабел на буксата на транзистора на мотора дадеш съпротивление. Колкото по-малко е съпротивлението, толкова по силно върти. Направи си проби и си прецени как ти харесва. Със 100 ома върти много яко, все едно на mах, че и леко по-бързо дори. Със 330 ома все едно на предпоследна степен. С 560 ома все едно на 2-3.


Kолега, от къде вземаш trigger-a за вентилатора?
Pages: 1 2