Волво Клуб - България

Full Version: Смяна на реле за къси светлини
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Имах проблем с дясната къса светлина на volvo v40 2002г,прекъсваше понякога .Фаровете са двусекционни след смяна на крушка h7 и цокъл проблема остана .От форума разбрах ,че някои колеги са имали проблем със СЕМ модула .Той се намира под волана вляво.
Интересно.
На жена ми 40-ската прави точно същия номер.
Смених всичко в фара и продължава десния фар да пали когато си иска.

Това реле което си монтирал не е ли за по-малко ток? Като му гледам размерите...
И аз стигнах до СЕМ-а, но не съм бъркал вътре (при мен проблемен е левият фар). Как е след смяната на релето?
Това е на оригиналното реле описанието, а това на бялото реле, което въпреки, че е по-малко по габарит е за повече ток. Confusedhock:

Въпрос: Има ли на платката предвиден footprint за по-малкото или трябва да се кривят краката?

Довечера ще поровя и пусна от къде може да се купи подобно реле със същия корпус. Оригиналното е спряно от производство през 2012г.

Първото което намерих и може да стане като изводи е това, но е дълбоко-китайско и не е automotive... :roll:
Бялото реле FBR51ND12-W1 с бобина 240R 12V 50mA и контакти SPDT 12VDC 25A е по качествено според мен,краката му съм ги удължил и така успях да го монтирам на мястото на старото.Не успях да намеря качествено реле с размерите на оригиналното
1.Реле за чистачка на задното стъкло 2.Реле предни чистачки 3.Реле дълги светлини 4.Реле леви къси светлини 5.Реле десни къси светлини 6.Реле габаритни светлини 7.Реле задни и странични габаритни светлини 8.Реле предни фарове за мъгла 9.Реле задна светлина за мъгла
Колеги, а как са ви цоклите които се включват на самите крушки. При мен с това постоянно каране на фарове и пали-гаси моите направо се стопиха. И при мен беше като цветомузика, даже единия палеше като ксенон с постепенно засилване на светлината, смених ги с керамични и сега всичко е "Ок", даже 2-3 крушки от кошчето в гаража се върнаха в жабката за резервни - оказа се че са здрави и че съм ги сменял без нужда.
Да повдигна малко темата...

Преди време заради несветещия десен фар ревизирах CEM модула на V40-то на жената. Смених релетата, монтирах CEM -а и о чудо всичко си свети както трябва.

Ровейки из описанието на дълбококитайското реле RAS-12-20M прочетох с изненада, че е automotive. Понеже и преди съм ползвал от тази серия релета - 15 амперовите в едно производство на няколко хиляди изделия, без да имам рекламации заради релетата, купих две от automotive варианта и ги смених. Засега всичко работи както се очаква.

И така до таз вечер... подреждам си бюрото и забелязвам старите не-изхвърлени релета, решавайки да им направя дисекция с цел да разбера какво им се е счупило толкова, че да няма фарове колата.
Реле като всички останали на пръв поглед:
[attachment=46234]
Пластмасова капачка, надписи, изводи, залято добре да не се отваря.

Дотук добре. И без това въпросното е за боклука - отварянето става с рязане на капачката:
[attachment=46227]
Интересен изглед отвътре се разкрива. Платка някаква си с нещо запоено на нея. Необичаен изглед за реле. Confusedhock:

Поглеждаме от другата страна някаква гума. Махане на въпросната гума разкрива OMG... Confusedhock:
[attachment=46233]
В това реле има монтирано реле... Confusedhock: Confusedhock: Confusedhock: Да правилно прочетохте.
На малката платка от горната снимка има монтирано FBR51ND12-W1, което реално пуска и спира фаровете.
Някой маркетингов гении е решил да сложи в релето реле и така да го продаде, само и само да отговори на изискванията за корпус... Как и по какви неведоми пътища това чудо е попаднало при производителя на CEM-а не се знае, но е факт, че този франкенщайн на всичкото отгоре и дефектира...
Това за реле в реле го видях като сменях на задната чистачка още в началото като взех колата, не можах да намеря и реших като теб да го отворя и хоп - чудо, малкото реле веднага го намерих и го замених и така си карам от тогава.
Здравеите,
Благодарение на подробното описание, което давате по-горе успях и аз да открия проблема с късите светлини и успях да заменя неработещите релата с този тип – RAS-1220M https://www.ksp-electronics.com/bg/produ...y-ras1220m. Крачетат им съвпадат и монтажът на мястото на неработещите е много бърз и лесен.
[attachment=51330]
[attachment=51329]
Ето и моята аутопсия на старото реле на Fujitsu Component Limited. Ето така се прави "маркова техника"!
Pages: 1 2