Волво Клуб - България

Full Version: Чип тунинг 2.4 140 -> 180+ К.С.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги Smile видях че има 1-2 поста преди моя , за чип тунинг на 2.4 бензин с доста добри крайни показатели , та искам да попитам в крайна сметка някой успя ли да намери формулата на успеха , знае ли къде бих могъл да подсиля моето волваче че ми е слабичко , защото аз доколкото успях да открия , намерих само 2 варианта - Ntuning в София , предлагат т.нар агресивен чип (спорт) - 186 к.с и 246Nm при 3750об/мин и опцията да си изпратя компютъра на BSR във Швеция , съответно за 188к.с и 248Nm. Кореспондирах си с BSR , има вариант , в който да прескоча до Румъния и да го направят там , за да не чакам 1 месец и да стоя без кола , но искам да се допитам до някой по-запознат , правил ли си е такъв експеримент и има ли други хора способни на тази "магия" Smile Благодаря ви предварително Smile
От стандартен мотор и качествен чип тунинг се изкарват максимум 10-15 % без механични промени по колата.Всяко агресивно преминаване на границата,води до последващи последствия по мотора и скоростната кутия.
Параметрите,които Ти дават са при точно определени обороти( 3750),а какво се случва преди тези обороти и след това.Дали и там колата ще е на 180+ кс
Wink
Мисля си, че е напълно нормален този тунинг, без да имам информация и мнение за споменатите фирми, но този мотор е атмосферен и софтуерно е "скопен" до 140кс, а стандартно си е 170 и едни 10% отива на 185кс, така че е възможно да постигне споменатият резултат.
Моторът е електронно "скопен" , изключително много източници потвърждават това твърдение , така че от 170к.с. , въпросните 15% се получават 185-186 к.с. , наистина Smile интересното е защо повечето фирми предлагат чип на 155к.с. , вместо да постигнат заводските реални параметри на мотора и тогава да надграждат , но като цяло ме интересува дали някой се е възползвал от услугите на конкретно тази фирма или съответно на BSR , които предлагат 188к.с. но срещу 320 евро Smile
И аз съм в кюпа със ремапа. Единственото което чакам все още от NikDob или някой друг да намери как да ремапне моя комп с картата на 170 коня. Де факто нашите като са скопени, предавателните числа на скоростната кутия са други, за да не се губи много от динамиката, и за това нашите стават 180 коня. Но BSR са уточнили че това най-добре се усеща при 3-та скорост. А и по принцип 140 и 170 коня при потегляне са 1:1 просто 170 коньовото продължава да ускорява малко повече след 4500 до 5900об.
Отскоро са пуснали от Волво чрез Видата да се трие кода на имобилайзера, та съм в чуденка, дали да не пробвам да сменя, направо компа на двигателя с такъв от 170 коня, и да видим какво ще стане. Защото не ми се инвестира в програматори и после прехвърляния на карти и т.н.
It is now possible to reuse a programmed ECM (Engine Control Module). This was earlier

impossible due to vehicle unique Immobilizer codes. Benefits for this feature are several:

SERVICE:

NOTE! Immobilizer codes can only be erased with VIDA in the same car as ECM

was programmed for. To erase, follow these steps:

- Connect vehicle to VIDA and choose Software Manager.

- Order Software Product, P/N 8691406 for P2 cars

- Order Software Product, P/N 8691430 for P1 cars

- When software is available, download to vehicle.

ECM is now "virgin" and can now be swapped with another vehicle or used later.

NOTE! Sometimes the car may start, even though the "erase" SW has been downloaded.

This is no error, and it will still be possible to do a ECM reload in another car.
Прехвърляш от твоя комп иммо чипа на новия и палиш,става за пет минути.
Поръчах си ремапа от BSR.se скоро ще видим има ли разлика Smile
Leper Wrote:Поръчах си ремапа от BSR.se скоро ще видим има ли разлика Smile

Дръж ни в течение, на мен ми е много интересно какво се случва именно с този ремап. :-)
Така. Вече имам достатъчно впечетления от ремапа. Според мен си заслужава. Както е описано в страницата им, колата повишава своята мощност с около 20% средно , от 2500 до 6000об./мин. Сега колата не спира да ускорява след определени обороти ами продължава до 6000. За съжаление първоначалното развъртане до тези обороти си е пак като при всички атмосферки а дори и при турбо версиите мисля е същото за да се запазят скоростите. Не съм я закачал на дино тест, но BSR са достатъчно сериозна компания със солидно оборудване (участвали са в разработките на Кьонингсег). Не ми се връзва само, че според тях този двигател е 147 коня и самият тунинг го вдига до 188 <!-- m --><a class="postlink" href="http://en.bsr.se/tuning-kits/t/1546">http://en.bsr.se/tuning-kits/t/1546</a><!-- m --> . По-склонен съм да вярвам че се върти около 180 коня. Факта, че непредлагат тунинг за 170 коньовата версия, потвърждава донякъде моята теза, че слагат картата от 170коня, с разликата че предавателните числа на скоростната кутия на S2 двигателя са други, и от там идва допълнителната мощност, а може просто да са пипнали и картатата като в стандартните ремапи с +10 - 15 коня. В някои чуждестранни форуми се казва, че BSR са задната вратичка на Volvo, какво се има впредвид незнам. Пътя Бургас-Обзор-Бургас, минава през проход, който преди редувах 3 с 4-та предавка, да не кажа, че по-често колата се движеше на 3-та. Сега почти не съм изключвал от 4-та (с 60км по нанагорнищата), само за острите завои съм свалял, това оказа влияние и на разхода, по борд друг път е 6.3, сега закова на 6. Друг голям плюс е данъка, който си ми остава, като за 140 коня Smile

Относно технологията на самия ремап, изпращат устройство, което разпознавайки колата се заключва към нея по VIN и за друго Волво нестава. Около 3 мин е процедурата. Аз лично преминах през малък ад, защото небяха сложили картата която отговаря за моето ЕКУ, и имах премеждия, докато не ми заложиха около 10 карти и се запознаха с моята кола.
Pages: 1 2