Волво Клуб - България

Full Version: AWD системи
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте! Интересувам се от awd системите на Волво, като знам, че през годините има много вариации на тях и съответно по-старите не използват haldex. Карал съм и други автомобили с халдекс, както и някои от различните вариации на Субару, и като цяло въпреки, че не очаквах съм много приятно очарован от халдекса. Обмислям покупка на Волво, като изключвам СУВ вариантите, но и информация за тях би била от полза.
От по-старите модели, намерих инфо, че 850 AWD и 1998-2000 V70XC имат заключващ дифф Eaton, но не всичките. Как може да се разбере? За V70XC знам, че между 2000-та и 2002-ра преди да преминат на халдекс, са проблемни заради различен сетъп на разпределение на движението между мостовете, като повече усилие отива на предния, тъй като иначе се изисквали 4 еднакви гуми, и от Волво решили да отстранят този проблем....
От по-новите с халдекс не знам кои имат lsd....... Като цяло нямам и бюджет определен и не е от значение за момента, така, че информация за всичките години и ръчни/АТ ме интересува и може би ще е полезно за някой друг.
Ако информацията която изчел в интернет не е акуратна моля да ме поправите.......
полезен сайт за авд системи : <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.awdwiki.com/en/">http://www.awdwiki.com/en/</a><!-- m -->
Моето е с Haldex втора генерация.
Бях много предубеден и не очаквах почти нищо от него. Като заваля снего го пробвах на една поляна с 30-ина см. покривка и бях много приятно изненадан. С мен беше и собственика на стария ми Аутбек (1998 2.5 АТ) с колата. Сравнявахме ги, разменяхме си ги - реална разлика не усетихме.
Тези след 2006 с третата генерация би трябвало да са още по-добри.
Да, за халдекса знам, че не е лоша система стига да не се прегрява. Аутбек 2.5ат е с подобна на халдекс система, само ръчките са олтайм и 3.0Н6 ат, така, че това е ясно. В момента имам кола с Халдекс и съм доволен много (октавия 1.8т първа генерация) а преди имах импреза ръчка която е една идея по-добра. Много ми допадат бензиновите агрегати на Волво и съм голям фен на марката затова мисля за такъв автомобил. Обаче попаднах на интересно инфо, че Волво имали заключване или лсд на задния дифф, което за мен е изключителен плюс при зимни условия. Тези тестове на които не се представя Волво добре до колкото разбирам са по-късните авд системи на XC70 точно преди да адаптират халдекс, и то именно защото са направили системата да не зависи толкова от разлики в гумите(износване или шарка). Въпроса е на кои модели има такива дифове и как се разпознават. Може би е само на по-старите защото тракс системата замества тази функция...
Доколкото разбирам от написаното от няколко места системата работи до 40км/h(<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.awdwiki.com/en/volvo/">http://www.awdwiki.com/en/volvo/</a><!-- m --> -Automatic all wheel drive, torque transfer to rear axle via viscous coupling when front wheels slip, electronic traction control on front wheels (TRACS - Volvo's brand of traction control). TRACS system works on speeds up to 40kph(25mph).)
Другото което е,ако и него съм го разбрал правилно за предаването на мощност към осите 95/5 в полза на предната ос!(<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4x4abc.com/4WD101/volvo.html">http://www.4x4abc.com/4WD101/volvo.html</a><!-- m -->)
След 2003 когато преминават на Haldex нещата се променят май с 50/50.
Ако греша в нещо моля да ме поправите в процес на просвещение съм! Smile
Здравейте! Заинтригувахте ме с повдигнатата тема и се поразчетох/поразтърсих и аз.
Това, което разбрах е, че Халдекса при нормално шофиране задвижването е 95/5 в полза на предната ос, и само, когато се налага, може да прехвърли до 50/50 спрямо двете оси на автомобила.
При по-старото 4х4 нямаме компютър, който да следи за приплъзване, а дискове, които са в силиконова/маслена среда, и посредством триенето им става прехвърлянето от отпред назад. За заключващия заден диференциал изглежда, че се изисква TRACS система. Но съм забелязал, че не всички 4х4 изпълнения разполагат с тази система, и следва ли и да нямат заключващ заден диф., не знам...
Нека хора имали такъви автомобили да се включат и да обяснят и те.
Има и доста клипчета, където сравняват тези системи, и съм най-впечатлен от руснаците (без изненада може би) как го правят.

Ето едно такова: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=tpp5tW71qYI&feature=youtu.be">http://www.youtube.com/watch?v=tpp5tW71 ... e=youtu.be</a><!-- m -->
На 25:18 е ХС70 след 2005 година и веднага след него ХС90 1ва фаза. А на 31:55 пък е V70 от преди 2000 година.
Нека да повдигнем и темата за гумите в темата към типа задвижване.
При старото задвижване(до 2003) казват,че се изисквало четири еднакви гуми(шарка и дълбочина на грайфера,както и размер естествено).Докато при Халдекса казват,че различното износване на гумите не оказвало пагубно влияние в/у самото задвижване!
Тоест го разбирам,че при скукана една гума може да се замени само тя докато при по-старото задвижване се сменят и четерите гуми.
Quote:Тоест го разбирам,че при скукана една гума може да се замени само тя докато при по-старото задвижване се сменят и четерите гуми.

На теория кажи речи да. На практика, в реални условия - не. Сцеплението и поведението на колата при завои и спиране ще е различно. DTSC системата ще компенсира, но си има граници. Естествено че ако гумите са нови или не са карани и остава 90% грайфер нещата ще са ОК.
che4ef Wrote:
Quote:Тоест го разбирам,че при скукана една гума може да се замени само тя докато при по-старото задвижване се сменят и четерите гуми.

На теория кажи речи да. На практика, в реални условия - не. Сцеплението и поведението на колата при завои и спиране ще е различно. DTSC системата ще компенсира, но си има граници. Естествено че ако гумите са нови или не са карани и остава 90% грайфер нещата ще са ОК.

Да предположим,че спукаме гума и вместо спуканата гума на дадената ос сменим и двете гуми на съответната ос.Това по-добър вариант ли е и дали би повлияло неблагоприятно на поведението на автомобила?
Quote:Да предположим,че спукаме гума и вместо спуканата гума на дадената ос сменим и двете гуми на съответната ос.Това по-добър вариант ли е и дали би повлияло неблагоприятно на поведението на автомобила?

Зависи как спукаш гумата, но смяна на двете гуми е по-добрия вариант. В канадско ако не си с 4ри еднакви гуми на магистралите в планините зимата глобяват, ако ги хванат. Един пич със Субару миналата годинасе блъсна в един от проходите и го видяха че е с две от две различни гуми. Познай как това му се е отразило на застраховката. Сподалям защото не е случайно да го искат това. Лятото като няма сняг на никой не му пука особено. Не че няма пациенти и тука. В Онтарио към Торонто един тъмнозелен го бяха хванали с четири различни гуми. Има ги всякакви - до вчера е бутал рикшата или яздил слона и днес кара кола, е няма как да стане, но да не се отплесвам. Човекоподобните и оркоподобните навсякъде са еднакви.
che4ef Wrote:
Quote:Да предположим,че спукаме гума и вместо спуканата гума на дадената ос сменим и двете гуми на съответната ос.Това по-добър вариант ли е и дали би повлияло неблагоприятно на поведението на автомобила?

Зависи как спукаш гумата, но смяна на двете гуми е по-добрия вариант. В канадско ако не си с 4ри еднакви гуми на магистралите в планините зимата глобяват, ако ги хванат. Един пич със Субару миналата годинасе блъсна в един от проходите и го видяха че е с две от две различни гуми. Познай как това му се е отразило на застраховката. Сподалям защото не е случайно да го искат това. Лятото като няма сняг на никой не му пука особено. Не че няма пациенти и тука. В Онтарио към Торонто един тъмнозелен го бяха хванали с четири различни гуми. Има ги всякакви - до вчера е бутал рикшата или яздил слона и днес кара кола, е няма как да стане, но да не се отплесвам. Човекоподобните и оркоподобните навсякъде са еднакви.

Чета из други форуми на нашата марка,че се прибягвали към такъв тип смяна.Интересното ми е как това влияе на самото задвижване Халдекс.Или е направено дурако устойчиво в случаите или се дължи на нещо друго...
п.с
Иначе свят широк хора всякакви.Имам приятелка,която от такава интервенция в/у един Форестър си прецака колата,но всеки има личното право да прави експерименти с джоба си!
Pages: 1 2