Волво Клуб - България

Full Version: Намаляване на нивото на антифриза
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги, за първи път пускам тема във форума - може да има подобна, но не успях да намеря. Както и да е. Горд притежател съм на Волво s40 2007г. с двулитров бензинов двигател. Сложих газова уредба преди около година и съм повече от доволен - да струваше ми 1500 лева, но всеки инвестиран лев си заслужава. След монтажа на уредбата забелязах, че нивото на антифриза е намаляло. Реших, че е поизтекло при монтирането и след това го смених изцяло - източиха цялата система и наляха от червения. Всичко си е ок, но вчера забелязах, че нивото е паднало с около 7-8 мм в разширителния съд. По колата няма течове (поне видими), маркучите са ок (на пръв поглед). Питането ми е, защо се получава така и трябва ли да се притеснявам. Да уточня, че смяната на антифриза беше преди около месец, даже и по-малко. Предварително благодаря за помощта!
ia60 Wrote:Здравейте колеги, за първи път пускам тема във форума - може да има подобна, но не успях да намеря. Както и да е. Горд притежател съм на Волво s40 2007г. с двулитров бензинов двигател. Сложих газова уредба преди около година и съм повече от доволен - да струваше ми 1500 лева, но всеки инвестиран лев си заслужава. След монтажа на уредбата забелязах, че нивото на антифриза е намаляло. Реших, че е поизтекло при монтирането и след това го смених изцяло - източиха цялата система и наляха от червения. Всичко си е ок, но вчера забелязах, че нивото е паднало с около 7-8 мм в разширителния съд. По колата няма течове (поне видими), маркучите са ок (на пръв поглед). Питането ми е, защо се получава така и трябва ли да се притеснявам. Да уточня, че смяната на антифриза беше преди около месец, даже и по-малко. Предварително благодаря за помощта!
Не доливай,а изчакай да видиш дали ще спадне още.Нали не е под минимума?И аз миналото лято долях че ми беше паднало нивото,а на следващия ден погледнах и беше над максимума.Много е чувствително когато си спрял под наклон,макар и минимален!
Колата е в гараж, няма наклон. Не е под минимума, малко над него е, но си беше ок няколко дни след смяната. Колата не ми е прегрявала, няма и бели облаци дим. Това според мен изключва лошия сценарий антифриза да влиза в двигателя. Притеснява ме, че след обезвъздушаването (което се надявам да е направено, след смяната) нивото пак падна. За сега стои малко над минимума, но не мога да си обясна къде е останалото количество!
Това за колко време? Тя ще пуши ако заминава много антифриз.
Възможно е да сълзи някъде по връзките към изпарителя и да се изпарява. Възможно е разликата в нивото да е от температурни разлики. За сега си следи нивото и ако продължи да пада чак тогава търси причината.
Колата не пуши, нямам абсолютно никакви проблеми. Това с връзките ми звучи логично и ще намина през сервиза да си ги погледнат. Все пак газовата уредба е със седемгодишен гаранционен срок. Благодаря на всички все пак, но ако някой има други идеи все пак може да пише.
iasku Wrote:Това за колко време?
:roll:
Няма да се притесняваш колега, норамално е за сега, ако продължиш да губиш антифриз, тогава търсиш проблема. Месец време е и много, и малко, но ако положението се задържи всико е наред, иначе наистина тръгваш по ред на номерата от газовата уредба.
Възможно е да е останала въздушна възглавница и с течение на времето и циркулацията на антифриза тя да е изкарана.Долей до мах на студен двигател и следи нивото няколко дни.
Ето и една идея от мен,провери си мокета под стелките на шофьорското място да не би да сълзи от уплътненията на радиатора в купето,при мен така се получи след смяна на антифриза.
Ако скоро е слагана газовата е добре да се притегнат всички нови скоби при монтажа и. Казвам го от личен опит с няколко коли.
Поздрави