Волво Клуб - България

Full Version: Клатене при ускоряване, както и в завой на XC90, D5, 2003
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Здравейте колеги.
От няколко месеца имам проблем - клати и люлее колата но само при ускоряване. Когато махна крака от газта клатенето спира. Когато завивам наляво :!: -клатенето почти изчезва, а надясно :!: клати най-много, но само при ускорение в завой. Примерно по искърско дефиле при изкачване по завоите 40-50-60км/ч.---(не бързайте с вътрешно кареSmile))
Трима майстори са я гледали досега..и никой още не може да каже какво е. Сменен е само 1 долен шарнир, защото видях , че маншона беше сцепен. И, никой не иска да "стреля на тъмно". Гледаха всичко по окачването:
вътрешни, външни полуоски, тампони..каквото можеше да се напъне със щанга и да се види за луфт са направиSmile ; видими следи от течове на грес няма. (А може ли пък да е зазсъхнала някоя грес в някое каре? Idea :?: )
Сега- кардан ли е, раздатка ли е, балансиор ли е........никой не може да каже така.
Последно ме наведе на мисълта един приятел да видя болта на главината, да не се е разхлабил или... (но той не я е преглеждал още, защото е в UK).
Гумите и джантите са ОК. Сменени са си с летните. Никаква промяна в клатенето.
Какво ли може да е?
Много ще съм ви благодарен за някакви насоки.
П.С. ясно, е че "МП" не е опция за мен. Cry
Тампони на двигателя гледал ли си?
zorba Wrote:Тампони на двигателя гледал ли си?
Да. Не са тампони.
Клатене в завой само от едната страна, амортисьорите проверени ли са?
Какво значи клатене?
На място като форсираш - подскача ли? Ако имаш проблемно вътрешно каре при набиране започва да вибрира и тресе - не знам дали минава в графата "клатене" Smile
Дясна полуоска,сменяш е цялата и забравяш за проблема.
Клатенето на вълни ли е (горе-долу) или на страни (ляво-дясно)?
Ляв амортисьор - тресачка (и за двата).
Ляв тампон макферсон - разглобяване отгоре за оглед.
Предни дискове сменяни ли са?
bell Wrote:Какво значи клатене?
На място като форсираш - подскача ли? Ако имаш проблемно вътрешно каре при набиране започва да вибрира и тресе - не знам дали минава в графата "клатене" Smile
На място като форсирам няма никакво тресесене. Само при набиране. Да, вибрира и тресе, но понеже е още от самото начало..и колата се мята наляво надясно, затова казвам, клатене а не вибриране.. за едно и също говорим надявам се. но карето е сухо и няма луфтове при опит да се мръдне във всички посоки.
Все си мисля ако се вдигне на стенд и се запали колата и някой да гледа отдолу какво се случва докато щофьора върти волана на скорост и подава газ.
Dorio Wrote:Клатенето на вълни ли е (горе-долу) или на страни (ляво-дясно)?
Ляв амортисьор - тресачка (и за двата).
Ляв тампон макферсон - разглобяване отгоре за оглед.
Предни дискове сменяни ли са?

Клатенето е на страни и честотата му се увеличава със скоростта, при ускорение. с 80км/ч си е вибриране направо, а с 20-30км/ч люлее - настрани
cdroman Wrote:
bell Wrote:Какво значи клатене?
На място като форсираш - подскача ли? Ако имаш проблемно вътрешно каре при набиране започва да вибрира и тресе - не знам дали минава в графата "клатене" Smile
На място като форсирам няма никакво тресесене. Само при набиране. Да, вибрира и тресе, но понеже е още от самото начало..и колата се мята наляво надясно, затова казвам, клатене а не вибриране.. за едно и също говорим надявам се. но карето е сухо и няма луфтове при опит да се мръдне във всички посоки.
Все си мисля ако се вдигне на стенд и се запали колата и някой да гледа отдолу какво се случва докато щофьора върти волана на скорост и подава газ.

Оглед на подемник си е задължителен - то оттам се почва!
Даже може да се провери за крива гума или джанта.
После каране/тестване на колата със специалист.
Pages: 1 2 3