Волво Клуб - България

Full Version: Относно D5 двигателите на ХС60
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Привет колеги,
Като бивш собственик на БМВ (естествено отнето насила Big Grin ) дойде времето да се оглеждам за нова семейна кола. Като цяло се колебая между X3 F25 30d и ХС60 D5 автомат 2011-12, като основната разлика между колите при еднакви пари и пробег са екстрите в полза на Волвото и динамиката в полза на БМВ-то. Чета от различни източници (сайта на Волво, Уики, форуми и т.н.), но намирам разлики и почвам да се чудя кое е вярното. Като цяло съм се прицелил в D5 двигателя, който в тези години идва с 205 и 215 коня. Само че за втория прочетох, че е с би-турбо. От тук следват и въпросите:
1.Вярно ли е, че е само той така (а не и 205-коньовия)? А какъв тип е би-турбото - паралелно, каскадно, смесено или?
2.Ако е така, надежден ли е като технология? Брат ми кара D5-ци от 10-тина години (163 и 185 кончета на S60, S80 и V50) и като цяло са здрави моторите (е, s80-ката с 185к.с. успя да скъса два пъти ангренаж, но това се оказа впоследствие по-скоро от некадърно майсторене). С турбините никога не е имало проблем освен един скъсан маркуч на турбопътищата, което е в рамките на нормалното.
3.Има ли осезаема разлика в динамиката? По каталози дава по-добро ускорение (8,3 на 215 срещу 8,9 на 205), което е немалка разлика и то при положение, че новият вариант е със 120кг по-тежък (егати и турбината Big Grin ). Това ми е относително важно, защото е и основен параметър, по който сериозно отстъпва на Баварията.
4. Проблеми с автомата? Четох тук, че са сменили препоръките за него и фактически е обслужваем на 60-80 х.км. (нали Айсин слагат?). Тук Беемвето също има сериозно предимство, защото 8-степенния ZF е определено най-добрата кутия в серийно производство в момента (по стечение на обстоятелствата в последните години съм пробвал има-няма всяка по-масова кутия и имам доста солидна база за сравнения).
Предварително благодарско за отговорите Smile Smile
И двата са би-турбо, но с различен софтуер.
Просвета от долу е по-голям от колкото на баткото XC90. Много е важно кой е предния собственик, освен ако не си решил да я купуваш от магазина Wink
Турбините, колкото и да са здрави след 300 хил. започват да показват магарии (не винаги, но при мен се случи) Шведския 2.4 петак "порода чук" няма да го коментирам
Мерси за бързия отговор. А случайно да можеш да ме упътиш къде мога да прочета за тия турбалани нещо малко по-подробно? Иначе за магариите им е абсолютно нормално да се проявят при такъв пробег, все пак са консуматив. Въпросът е да не са консуматив на 60к км :lol:
Това за просвета го прочетох и ме зарадва доста, имайки предвид склонността на жена ми да пренебрегва тези дребни подробности бордюрите Big Grin Big Grin Иначе предния собственик ще е някой Ханс, каквото и да взимам - ще е от официално немско представителство с история. Освен ако не изскочи нещо от МП, но към момента няма подходящи кандидати.
Поздрави,
Тони.
antonpau Wrote:Иначе предния собственик ще е някой Ханс, каквото и да взимам - ще е от официално немско представителство с история. Освен ако не изскочи нещо от МП, но към момента няма подходящи кандидати.
Поздрави,
Тони.
Добър избор!Препоръчвам пробван - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.muehlenhort.de/index.php?article_id=22">http://www.muehlenhort.de/index.php?article_id=22</a><!-- m -->
Да, нещо от този тип. Хубавото е, че има десетки такива из Немцията Big Grin Аз се занимавах доста време с такъв вид внос, само че в най-високия клас, та Волво ми е малко мътилка (освен семейните впечатления :lol: ).
Продължава да ме тормози въпроса с автомата, както и с Халдекса. Доколкото успях да прочета, точно в тези години (2011-12) сменят поколение 4 с 5. Съществени разлики? Като цяло колата няма да се използва за офроуд, но по няколко пъти през зимата имам неблагоразумието да се забивам на необработени пътища и поляни със скиорска цел Big Grin Гледах разни тестове и клипчета и Волветките се справят относително добре. Единствено като въпрос ми остана надеждността на системата (а тук вече нямам пряко наблюдение, защото всичките ни семейни шведчета са на предно, автомати са и съм успявал да се закопая доста стабилно).
Карал съм X5, после взехме XC90, да BMW беше по спортно - ускорение, мощност, по-твърда возия... Но XC90-ката дава други предимства - спокойствие, безопасност, комфорт... Така че въобще не съжалявам за смяната преди три години! Да, бавареца даваше по-нисък разход, въпреки че беше по-мощен, но това е пренебрежим "недостатък"... Wink
Всъщност - винаги ми е било много интересно как точно обикновения водач на МПС прави разлика в ускорението в диапазона 8,3 към 8,9 сек до 100 км/ч ...?! :roll: Това все пак не е F1!
0,6 сек разлика, който ми ги хване, се замислям да му припиша колата!!! :lol:
Х3-ката, за да не я мислиш ти трябва или гараж или паркинг. На мен от Х5-цата ми крадоха решетки, ляво огледало, треперих за джантите...
Сега Волвото си домува пред блока (да не викам дявола! Wink ) вече три години, без проблеми.
Така, че - моята препоръка е ВОЛВО
Поздрави!
Привет, шпора :lol:
Имам гараж, така че това не е проблем. Между другото, към края на миналата година, когато крадците правеха каквото си искат (с дейното безучастие на родната милиция), покрай мойта кошница в рамките на месец олетяха още 2-3 Беемвета, 2 Корси (!!!), 2 ХС70-ки D5 и още няколко произволни коли от квартала. А пък на друго XC70 му изкорубиха салона (Inscription) без дори да се опитат да го запалят. Явно е имало поръчка Cry Наистина в исторически аспект бавариите най-често хващат крачета (напоследък плътно следвани от Ауди), но пък никоя кола не е застрахована от това нещо. Единственото, което може да се направи, е да не икономисваш от каско и в крайна сметка да не се обвързваш с колата толкова емоционално Big Grin Big Grin Разбира се, има и няколко различни начина за допълнително активно/пасивно обезопасяване, но пак малко или повече се влиза в сферата на робуването Tongue
А иначе повярвай ми, тази разлика в ускорението, ако е налице, си се усеща изключително ясно дори от нерутиниран шофьор. Мен не ми е толкова за набирането до 100, тази дисциплина ми е като цяло безсмислена, но обикновено когато има разлика в това ускорение, има разлика и в еластичността 80-120, на което адски много държа. Веднъж като свикнеш на един тип изпреварване, е много трудно да се върнеш назад (да не говорим за рисковано). Направи си експеримент с някой със същия двигател и кола като теб, но с тази разлика, и ще видиш, че е осезаемо Wink
Поздрави!
Нещата не са толкова различни, динамиката на D5 при xc60 никак не е зле особено с ръчна кутия. Колата ще изпреварва без проблем. Имаш и опцията да я ремапнеш и тогава нещата са изключително приятни. D5 е доста пипан двигател с огромен ресурс. От друга страна като искаш еластичност и динамика отиваш и си купуваш спортна кола. Нещо с формата на паве, колкото и динамично да бъде все си има недостатъци. При едни ще е по-тромаво, при други разхода няма да е перфектен при трети проблема е, че е БМВ и така. Но зависи, какво преследваш. Винаги съм казвал, че е хубаво човек да купува неща по-предназначение.
Проблема на Волво е, че като се качиш веднъж не ти се иска да го смениш с друго. Много коли съм имал възможност да карам, напоследък карах едно БМВ М3 3.0d 2015. Върви много и 8степенната кутия е супер, но до там. Сравнено с моята v60-ка, която е 4 години по-стара, всичко останало бледнее! Визията, удобството, безопасността, усещането за скорост, аудио системата, подредеността на таблото, практичността и накрая цената са тотално в полза на Волвото.

Поздрави
Здрасти,
За ръчката ясно, но автоматът все пак си е по-тромав и там ще има разлика. Принципно гледам, че изскачат и разни Polestar-и и ако има такава подходяща откъм екстри, бих я взел. Съвършено прав си, че колата трябва да е по предназначение, и точно заради това, че знам какво ми трябва, задавам конкретни въпроси Wink И все пак да не обръщаме темата в сравнение БМВ/Волво, че една такава дискусия не съм видял във форум, която да не завърши с караници и ключ накрая Big Grin Big Grin
antonpau Wrote:Здрасти,
За ръчката ясно, но автоматът все пак си е по-тромав и там ще има разлика. Принципно гледам, че изскачат и разни Polestar-и и ако има такава подходяща откъм екстри, бих я взел. Съвършено прав си, че колата трябва да е по предназначение, и точно заради това, че знам какво ми трябва, задавам конкретни въпроси Wink И все пак да не обръщаме темата в сравнение БМВ/Волво, че една такава дискусия не съм видял във форум, която да не завърши с караници и ключ накрая Big Grin Big Grin

Прав си, колега. Много си прав!

Всяка от посочените коли си има достойнства и недостатъци.
XC60 - 2014-та модел е много по-рафинирано и като кола и като двигател, сравнено с първите ХС-та от 2008-ма.
Доказано по-добро е!
То си заслужава категорично.
Но от 2014-та нататък.
Smile
Усещам, че те "дърпа" към BMW-то. А и си имате под ръка волва, знаеш как е при тях.
Така че BMW е твоя избор (лично мнение).
Pages: 1 2