02-02-2016, 08:16 AM
Привет колеги,
Като бивш собственик на БМВ (естествено отнето насила ) дойде времето да се оглеждам за нова семейна кола. Като цяло се колебая между X3 F25 30d и ХС60 D5 автомат 2011-12, като основната разлика между колите при еднакви пари и пробег са екстрите в полза на Волвото и динамиката в полза на БМВ-то. Чета от различни източници (сайта на Волво, Уики, форуми и т.н.), но намирам разлики и почвам да се чудя кое е вярното. Като цяло съм се прицелил в D5 двигателя, който в тези години идва с 205 и 215 коня. Само че за втория прочетох, че е с би-турбо. От тук следват и въпросите:
1.Вярно ли е, че е само той така (а не и 205-коньовия)? А какъв тип е би-турбото - паралелно, каскадно, смесено или?
2.Ако е така, надежден ли е като технология? Брат ми кара D5-ци от 10-тина години (163 и 185 кончета на S60, S80 и V50) и като цяло са здрави моторите (е, s80-ката с 185к.с. успя да скъса два пъти ангренаж, но това се оказа впоследствие по-скоро от некадърно майсторене). С турбините никога не е имало проблем освен един скъсан маркуч на турбопътищата, което е в рамките на нормалното.
3.Има ли осезаема разлика в динамиката? По каталози дава по-добро ускорение (8,3 на 215 срещу 8,9 на 205), което е немалка разлика и то при положение, че новият вариант е със 120кг по-тежък (егати и турбината ). Това ми е относително важно, защото е и основен параметър, по който сериозно отстъпва на Баварията.
4. Проблеми с автомата? Четох тук, че са сменили препоръките за него и фактически е обслужваем на 60-80 х.км. (нали Айсин слагат?). Тук Беемвето също има сериозно предимство, защото 8-степенния ZF е определено най-добрата кутия в серийно производство в момента (по стечение на обстоятелствата в последните години съм пробвал има-няма всяка по-масова кутия и имам доста солидна база за сравнения).
Предварително благодарско за отговорите
Като бивш собственик на БМВ (естествено отнето насила ) дойде времето да се оглеждам за нова семейна кола. Като цяло се колебая между X3 F25 30d и ХС60 D5 автомат 2011-12, като основната разлика между колите при еднакви пари и пробег са екстрите в полза на Волвото и динамиката в полза на БМВ-то. Чета от различни източници (сайта на Волво, Уики, форуми и т.н.), но намирам разлики и почвам да се чудя кое е вярното. Като цяло съм се прицелил в D5 двигателя, който в тези години идва с 205 и 215 коня. Само че за втория прочетох, че е с би-турбо. От тук следват и въпросите:
1.Вярно ли е, че е само той така (а не и 205-коньовия)? А какъв тип е би-турбото - паралелно, каскадно, смесено или?
2.Ако е така, надежден ли е като технология? Брат ми кара D5-ци от 10-тина години (163 и 185 кончета на S60, S80 и V50) и като цяло са здрави моторите (е, s80-ката с 185к.с. успя да скъса два пъти ангренаж, но това се оказа впоследствие по-скоро от некадърно майсторене). С турбините никога не е имало проблем освен един скъсан маркуч на турбопътищата, което е в рамките на нормалното.
3.Има ли осезаема разлика в динамиката? По каталози дава по-добро ускорение (8,3 на 215 срещу 8,9 на 205), което е немалка разлика и то при положение, че новият вариант е със 120кг по-тежък (егати и турбината ). Това ми е относително важно, защото е и основен параметър, по който сериозно отстъпва на Баварията.
4. Проблеми с автомата? Четох тук, че са сменили препоръките за него и фактически е обслужваем на 60-80 х.км. (нали Айсин слагат?). Тук Беемвето също има сериозно предимство, защото 8-степенния ZF е определено най-добрата кутия в серийно производство в момента (по стечение на обстоятелствата в последните години съм пробвал има-няма всяка по-масова кутия и имам доста солидна база за сравнения).
Предварително благодарско за отговорите