Волво Клуб - България

Full Version: МЕТАЛНА кора под вдигателя
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Някой минавало ли му е през ума да си прави шаблон за производство на метална кора под двигателя или аз съм единствения откачалник тука? Smile
Да си призная идеята ми жужи из болната кратунка още от 4-5 години насам. "'Айде другия weekend", ама "дай да се стопли", "ама то сега вали" и какви ли не още оправдания пред мен самия не си измислях... Реших, че ако взема че напиша тема, белкем ме фане срам пред Вас и най-накрая се наканя и се хвана сериозно със задачата. Пък и вече съм потенциален офроудър, на фона на клекналото до земята S80, което остана без калобрани още на първата седмица след като наслагаха легнали полицаи в града...

Да, знам че има готов такъв продукт. Прекрасно знам, дори е наличен в МП София-Сливница.
[attachment=45603]
'Ма то без пари бе! Направо подарък!!!

Аз понеже като вляза в банята и врътна кранчето обикновено потича топла вода, та реших че няма да съм аз този, който ще я открива Smile Да, ама почти не. Оказва се че наличните изображения на въпросното чудо или са прекалено малки за да се види в детайл за какво става въпрос или са (нарочно) под ъгъл, който не дава кой знае каква информация за изделието. И все пак ето какво съм изровил:
Модел 1:
[attachment=45602]
[attachment=45601]
[attachment=45600]
[attachment=45599]
[attachment=45598]
[attachment=45597]

Модел 2:
[attachment=45596]
[attachment=45595]
[attachment=45594]
[attachment=45593]
[attachment=45589]

Както и няколко вариации:
[attachment=45592]
[attachment=45591]
[attachment=45590]
[attachment=45588]


Тааааааа каква ми е идеята. Имам една потрошена кора на която съвсем съзнателно се върнах да си обера въздухозаборниците. Знам за човек, който също си има една начупена и му е жал да я хвърли. Заборници имам, все пак и здравата ми кора, която ще бъде подменена също става за донор Smile
Първа стъпка изготвяне на модел/шаблон от картон. Втора стъпка /опционална/ отлагане на шаблона на хартия и сканиране - имам си скенер на 130 ширина и дължина ... колкото можеш да му подадеш Smile. Трета стъпка /опционална/ изчертаване в KMD. Четвърта стъпка, ако съм изпълнил 2 и 3 просто ще изпратя файла където трябва, ако ли не съм или пък не ми е стигнала ширината от 130см ще трябва да запретна ръкави и бой със флекса, товари в багажника, гъни на абкант, обратно, бой с флекса, пак товари и така докато стане ...

Отворен съм за всякакви идеи и съвети. Материала дали алуминий или рифелова ламарина или знам ли ...; техника на изпълнение; методи за обработка; захват към автомобила: крепежи; обезшумяване на ефекта на ... ламарината, знаете; размишления на тема защо VOLVO НЕ препоръчват употребата на метални коро под двигателя за турбинирани и/или дизелови двигатели, съответно след достигане на заключение за причините, евентуални предложения към дизайна за елиминиране на проблема/ите. Абе каквото се сетите, колкото повече се разтакава темата, толкова повече ще си имам оправдание да отлагам :mrgreen: :geek: :ugeek: :geek: :mrgreen:
Quote:http://www.ipdusa.com/

Здравей колега. Не си сам. Погледни сайта по-горе, който вероятно знаеш.

Най-добре е алуминия според мен. Лек и лесен за обработка. По-добра устойчивост срещу корозия.
Знам че Волво не препоръчват изпозване на метални кори, но не знам защо. Вероятно заради охлаждането. Метала се нагрява от горещия асфалт.
Аз лично не вярвам че така двигателя и трансмисията ще са по-добре защитени. Може би, все пак е метал. Обаче алуминиев или стоманен лист с такава големина е много лесно да се огъне. Конкретно S80-то е ниска кола. Дори да удари на камък, кората пак ще се огъне и ще удари двигателя. По-лошото е че метала ще се деформира докато пластмасата има добра еластичност, а и е лесна за ремонт. S80 е ниска кола. Не знам дали става за нещо повече от незаравнен ситен чакъл.
Вероятно човек ще се чувства по-защитен, но резултата който ще се получи след удар трябва много добре да се обмисли. Представи си нещо метално да влезе между кората и рамата на двигателя. Пластмасата ще се разхварчи на парчета с минимални щети. При метална кора.... Аз лично след дълги мисли дали да похарча 200-250 кинта за такова нещо на старото волво се отказах. Не виждам никакви реални бенефити освен чувството за лична удовлетвореност и "сигурност".
Направи си кората сам, няма лошо. Хем ще се изкефиш.
Поздрави
Крайно несъгласен съм че е редно да са алуминиеви корите. На сериозните офроуд машини са стоманени по 5мм и нагоре, издържат сериозен удар в камък и предпазват двигателя и всички след тях. Наричат ги щитове. Виждал съм какво може да понесат на няколко офроуд машини. Така че ако ще правиш нещо го прави от стомана. В повечето случаи обаче са перфорирани или на ивици, да не пречат на оттичане и охлаждането.
Сега като се замисля двете цели са различни, едната е против пръскане на вода, луга и боклуци, другата да те пази от близки срещи с камъни извън пътя. Редно е първо да се изясни целта и след това да се работи по темата.
Мен би ме заинтересувала една такава корица от алуминиев рифел. Имам слабост към бордюри, кофти пътища и лош спомен от един Мерцедес с поникнало паве в картера, в едно отдалечено селце без покритие на мобилни оператори.
Мисля си, че ще постигнеш две неща. Първо ще влошиш работата на вентилаторите лятото а и отделно губиш ефекта на естественото обдухване на картера. Второто което ще постигнеш е нищо :mrgreen:
От алуминий ще е никакъв ефекта. Става прекалено сложно за огъване на абкант, трябва да е огромна преса понеже за да е алуминий който реално ще пази трябва или да е безумно дебел или да е сплав. Ако е много дебел ще е адски трудно да го огъваш и моделираш, ако е сплав то пък ще ти трябва преса с точната форма и съответната термична обработка за станат нещата. За стоманен лист, пак хубав дебел, вече ще стане весело, като го закачиш ще клекне още повече и можеш да я ползваш за сенокосачка :lol:
Спомняш ли си Полския Фиат 125П, имаше две шини надлъжно под картера отпред? Бяха закачени на предната греда и на предния мост.Мисля това ти е решението. Шините бяха много дебели и издържаха на задиране, на удар в камък леко се сгъваха и опираха в картера но пазеха, после бой с големия чук и се изправяха. В складовете за метали има всякакви размери и дебелини шини, можеш да си вземеш ако искаш и 8мм дебели, ако щеш и 10мм. лесно се режат с флекса а за огъване също е лесно като се нагреят с оксижен, няма да ти се налагат абканти и преси. Трябва само да намериш къде да ги хванеш кум гредите и си готов, може да им направиш и по-големи стъпки за да лягат на по-голяма площ. Реално можеш да разпределиш 2-3-4 шини така както ти харесва за да си максимално защитен, те ще са ти основната броня. А после за гъзарлък не ти е проблем да си огънеш тънък алуминиев лист който да хванеш за тях просто така да изглежда по-дизайнерско, а ако почне да ти прави проблеми със загряване сваляш листа и си готов. Или пък да си го направиш от стъкломат и смола, ще е още повече хай-тек някво такова.
Вильо, аз не искам да ти чупя хатъра, но и аз мисля като колегите. Според мен причината да не се препоръчва метална кора под мотора е че ако се откачи отнякъде вероятността да станеш като с кофа на булдозер и да заореш някъде е доста голяма ...
:|
Хм...
Метален щит под мотора, не е ли по лесно да си купиш една Уаз-ка за извън пътя и да не тормозиш Volvo-то? :mrgreen:
Е вие ми е**те мамата ...

Хубу де, тая шибана пластмасова тръба от турбината до интеркуулера, която практически е най-ниската точка под двигателя к'во я прайм. Все пак съм си взел XC за да съм "снегорин" и зиме и лете, а не да се бия по гърдите ... Темата също неслучайно е в този раздел.

Хареса ми идеята от полския фият. Не сън имал честта да се боря с такъв домашен любимец Smile Картера на двигателя е сравнително як и носи на бой, За кутията... ми изглежда като да е по-масивна от картера, само тая пластмасова тръбичка ме притеснява както и печката. 'Айде печока съм се примирил че няма как да бъде защитен но това с яките планки ... може и да сънувам някое вдъхновение Smile
Руснаците както се оказва са му намерили цаката - първия способ от линка : <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.gizmodo.com.au/2010/01/10-gadgets-that-terminate-snow-and-ice/">http://www.gizmodo.com.au/2010/01/10-ga ... w-and-ice/</a><!-- m -->
Wink Smile

Е, вярно че си има и недостатък - може и да не остане асфалт след това ама пък ... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Мани го това бе, една цигара не може да запали ...
Pages: 1 2