Волво Клуб - България

Full Version: Смяна на крушките на габаритите на XC70 и още нещо
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Вчера един любезен човек ми обърна внимание на факта, че и двата ми габарита отпред не светят. М да, поредната мила изненада от "проверената" кола.
Днес реших да ги сменя. Отварям менюала - фасулска работа. Отварям капака, гледам... да-а-а-а. Пак гледам, пак да-а-а-а.... Confusedhock:
Отново в менюала и забелязвам, че има звездичка на обяснението. Чета препратка - при фарове с ксенон габарита всъщност при ксенонона. ОК
Започвам от левия фар. Отварям тапата на ксенона обаче там габарит няма. Ставам все по замислен. Започвам да отварям всички гумени тапи наред, аджеба изскочи от някъде габарит. Стигам до една малка тапа, която явно трябва да е габарита, обаче ма-а-а-алък проблем. Точно пред нея минава една пластмаса подобна на тръбичка но отворена от едната страна (ще постна снимки след малко). На въпросната пластмасова коланка нарисувани стрелки, които според мен нееднозначно намекват, че това е посоката на вадене. Напъвам пластмасата излиза след като се чупи едно зъбче и повече не може да се върне на мястото. Гледам, че на другия фар въпросната пластмаса вече я няма и се успокоявам с мисълта, че явно не е нещо толкова фатално. Впечатления ми прави и надписа "" NOT RE - USABLE". Викам си може да е консуматив някакъв. Оглеждам не виждам серийни номера .. но хайде.
Както и да е, ще изяснявам тази мистерия по-късно. Опитвам се да стигна до габарита, но нейсе. Не са ми толкова тънки пръстите.
Добре-е-е, казвам си, приключвам с трошенето и отивам в МП да ми сменят крушките.
Приемчиците ги нямаше, та първо отивам при човека, който поръчва частите, да разберем какво съм строшил.
Отваряме програмата, гледаме - А! Такава част нарисувана няма, камо ли да може да се поръча! Човека вдига рамене ....
Появи се приемчик, питам и него, и той вдига рамене... Както и да е.
Казвам му - колко ще ми вземете да ми смените крушките на габаритите?
Човека стратегичски започва отдалече. "О-о-о тя твоята е от старите, при новите се вадят два щифта, а при теб трябва да се свали бронята..."
Мхм ясно на къде отиват нещата. "Колко" -питам го. "Ами то само смъкването на бронята е 100 лв. А ти с чистачки ли си или с пръскалки? "
"С пръскалки"
"Ооооо то това ще усложни работата .... значи към 150-200 лв."
" !!!!!!!!!!! За смяна на две крушки на габаритите... Абе аз ще не ви ... !!!!!!!(последното на ум)
Прибрах се, зарових се Интернет и изрових ей тези клипчета:
1.Ляв фар https://www.youtube.com/watch?v=c2ZcowAW7ts
2. Десен фар https://www.youtube.com/watch?v=_XBWSWtcsM8
Човека направи смяната за 5 минути с една ръка, на мен ми отне 10 с двете ръце ....
Понеже тук има колеги докачливи на тема МП, ще спестя какво мисля за факта, че искаха да ме одерат с 200 лв, за работа, която отнема 10 минути .. ..
Още повече, че всички вече знаете. :mrgreen:
----
Мисля да заснема едно клипче и на български как става смяната и да го постна тук, но това най-вероятно след празниците.
----
Остава мистерията с пластмаската зад тапата на габарита, която счупих. Някой има ли идея за какво по дяволите служи?
[Image: 036947238.jpg?r=0]
[Image: 036947239.jpg?r=0]
[Image: 036947240.jpg?r=0]
[Image: 036947241.jpg?r=0]
[Image: 036947243.jpg?r=0]
[Image: 036947244.jpg?r=0]
[Image: 036947245.jpg?r=0]
[Image: 036947246.jpg?r=0]
[Image: 036947247.jpg?r=0]
[Image: 036947248.jpg?r=0]
[Image: 036947250.jpg?r=0]
[Image: 036947252.jpg?r=0]
[Image: 036947253.jpg?r=0]
Нямам представа какво е, но ми прилича на отдушник.
zorba Wrote:Нямам представа какво е, но ми прилича на отдушник.
Няма на какво да е отдушник. Отдолу няма отвор, от който да идва нещо. Просо се опира, а кръглия отвор е за да влезе бялата пластмаска от снимката....
Ако трябва да направя някаква аналогии това чудо изпълнява нещо като роля на колона, подпора, или блокировка от превъртане .....
В тази връзка си мисля, че може би подпира нещото долу, да не превърта. За съжаление се сетих да снимам след като сглобих въздушния филтър и ме мързеше пак да разглобявам, за да снимам по-отблизо.
Тези дни обаче ще повторя операцията и ще направя хубави снимки.
Изгледах доста клипчета и схеми за фарове на Волво .... нищооо.
Чудя се дали не е възможно да е била някаква "транспортна стойка", която е трябвало да бъде премахната след монтажа на фара и да са я забравили ?
Залепи зъбчето с черно (за да е същият цвят) полиуретаново лепило, после направи лек пръстен около сучпеното, така че да обхване здрава част и образува филм ... и повече няма да се счупи там Wink
Трябва много добре да го обезмаслиш, за да залепне полиуретанът!
С подобна практика съм лепил "ушичките", на които се държи фар и става много здраво!
Полиуретановото лепило е гъвкаво, много прилепчиво, издържа на всякакви температури (на които живеем) и старее адски бавно.
Има го в Бриколаж, около 7-8 лв. е тубата, а около 15 лв. е "саламът", ама той е голямо количество и изисква специален "пистолет".

btw ... при много автомобили се сваля бронята, за да се стигне до крушка, но в официалните сервизи какво правят - изчерват си ръцете, за да я сменят, а изписват процедурата - сваляне броня, сваляне фар, смяна крушка = 2,5 часа х 70 лв. ... направи си сметката сам Wink
Има само един модел на ФОРД, при който няма друг начин без да се свали бронята, ама при него точно има доста глупави решения и това е най-малката драма :mrgreen:

Поради подобни "решения" има голяма невъзможност да си смениш крушката на пътя, което е елементарно решение и понеже това става опасно и някой може да загине, хипотетично, след 2012 год. има директива на ЕС, че смяната на габарит или стоп светлина трябва да е изключително лесно и бързо ... тогава започват да конструират така колите, че да сваляш фара за секунди ... ВОЛВО са стоплили този проблем още през 2003 год. и затова слагат фаровете на ХС90 с щифтове Wink
За талибанските страни като нашите това започва да е проблем, защото фаровете изчезват с един поглед, но има решение и на това :mrgreen:
Dodo 155 Wrote:Залепи зъбчето с черно (за да е същият цвят) полиуретаново лепило, после направи лек пръстен около сучпеното, така че да обхване здрава част и образува филм ... и повече няма да се счупи там Wink
Трябва много добре да го обезмаслиш, за да залепне полиуретанът!
С подобна практика съм лепил "ушичките", на които се държи фар и става много здраво!
Полиуретановото лепило е гъвкаво, много прилепчиво, издържа на всякакви температури (на които живеем) и старее адски бавно.
Има го в Бриколаж, около 7-8 лв. е тубата, а около 15 лв. е "саламът", ама той е голямо количество и изисква специален "пистолет".

btw ... при много автомобили се сваля бронята, за да се стигне до крушка, но в официалните сервизи какво правят - изчерват си ръцете, за да я сменят, а изписват процедурата - сваляне броня, сваляне фар, смяна крушка = 2,5 часа х 70 лв. ... направи си сметката сам Wink
Има само един модел на ФОРД, при който няма друг начин без да се свали бронята, ама при него точно има доста глупави решения и това е най-малката драма :mrgreen:

Поради подобни "решения" има голяма невъзможност да си смениш крушката на пътя, което е елементарно решение и понеже това става опасно и някой може да загине, хипотетично, след 2012 год. има директива на ЕС, че смяната на габарит или стоп светлина трябва да е изключително лесно и бързо ... тогава започват да конструират така колите, че да сваляш фара за секунди ... ВОЛВО са стоплили този проблем още през 2003 год. и затова слагат фаровете на ХС90 с щифтове Wink
За талибанските страни като нашите това започва да е проблем, защото фаровете изчезват с един поглед, но има решение и на това :mrgreen:
Влади и какво е решението срещу евентуална кражба на фар?
bg_tiger1978 Wrote:Влади и какво е решението срещу евентуална кражба на фар?
Специално при ХС90 се скрива жилото за предния капак зад кожуха на радиаторите и се фиксира със свински опашки.
Така не мога да бръкнат с четалче и да отворят капака ... иначе е въпрос на 3 сек. Wink
Отделно - щифтовете минават през пластмасовата част на фара и металната маска. В долната им част се завиват винтчета с глава от типа "Мицубиши" (специфични отверки изисква), за да ги фиксират неподвижно и се изрязват дръжките на самите щифтове отгоре. Така видимо няма как да ги захванеш и измъкнеш ... а надали крадците ще имат време да си играят ... ако въпреки това ги дръпнат - чупят ушите, фарът става с дупки и реално е неизползваем, но до там няма как да стигнат ако скриеш жилото Wink
Малко тип "БГ изпълнение", но пак е нещо.
Друто неприятно при ХС90 е, че предната решетка се вади много лесно, дори с моя дълъг показалец мога да я сваля за 10 сек., без да счупя и 1 щипка :lol:
Но и за нея има решение - 2-3 рапидки (с плоска глава и "еврейска звезда") в горната (невидима страна) и няма мърдане :mrgreen:
Отпред, сивата маска на бронята се опазва като се пробие с 2 рапидки под номера и в долната част откъм страниците на халогените. Така ако някой тръгне да я сваля - се чупи. Отказват се и застрахователят я изплаща :mrgreen:
Добрееееее! Мистерията се разреши.
Джаджата от снимките е ... внимание ... водач за отвертка!
Идеята е следната:
Бялото пластмасово кръгче долу на фара, служи за настройване височината на фаровете.
И за да не би на техника да обърка мястото или пък да му отскочи отвертката са сложили този водач .....
Немам думи Wink
Confusedhock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Въпросното нещо, водач, както се оказва, намерих само в един форум. Дискусията там беше кратка и (без)интересна:
" Заглавие на темата: Назовете тази част
Питащ: - Какво е това? Днес падна от зоната на фара, никъде не намирам какво е. Само пише "Да не се използва повторно". Следва снимка, подобна на твоята.
Отговарящ: - Това е нещо, което НЕ ТРЯБВА ДА ИЗПОЛЗВАШ ПОВТОРНО"
Аз пък имам следния случай преди няколко месеца на V40.
Казаха ми че нямам габарити отпред.Като се загледах нямаше никъде,нито отпред нито отзад,нито малките на калниците.
Закарах я при електричар на който имам доверие.Почнаха да преглеждат всички релета,но всичките бяха здрави.
Оказа се,че всички крушки на габаритите са изгорели.Кой да предположи,че могат всичките да изгорят?
Сменихме крушките и всичко си е ок.
Pages: 1 2 3