Волво Клуб - България

Full Version: Имаш D5 185 Прочети!!!
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Накратко да дам малко предистория:
В рамките на около 2-3 седмици бях в процес на търсене на прогресиращ теч на охладителна течност. Видимо течове нямаше никъде. Обстойно прегледах маркуче по маркуче, радиатора, радиаторчето на парното, кората си свалих, за да гледам системно отдолу и признаци няма, ама и антифриза го няма! Брех, чудна работа. Системата не надува - маркучетата ми са меки дори и при форсиран двигател /имам някъде клипче дори, не ми се търси/. Вадя щеката, няма майонезка. Следя редовно за появата на масълце в разширителния съд - е няма и такова там. А загубата на антифриз се увеличава... Достигнах момент в който доливах по литър на ден при нормално дневно градско каране 30-50км.
Съвсем случайно на едно кръстовище правейки ляв завой и тръгвайки в стил Балиев-чупи-поредната-скоростна-кутия /...и аз те обичам Smile/, забелязах че зад мен има бяла мъгла, която ме следва. Ауч, боли! Е да ама беше само за малко и на следващото рязко тръгване я нямаше. Та на място опитах да пресъздам ситуацията и разбрах че с рязко форсиране и пускане и пак форсиране /както автомата прави, а и Виктор също Smile хихи/, колата изпушва. Ама бяло, не синьо, не черно, бяло, без аромат. Следва да споделя че съм на чиста вода, то се не насмогваше да бягам до магазина за антифриз.
Започнах да мисля:
1. Нямам очевиден теч
2, Нямам симптоми за гарнутура или глава
3, Колата си върви прекрасно
4. При рязко напъване антифриза излиза през ауспуха под формата на пара.
Стигнах до логичното заключение, че за да излиза отзад на пара значи трябва да е била изпарена. Колко гениално, нали Smile ОК, и откъде може вода да иде в ауспуха? Еми например от топлообменника на ЕГР-а. И звучи логично нали - ако има някакви пукнатини по заварките на тръбичките, малка струйка вода попада в изгорелите газове и понеже там е жега, веднага става на пара и заминава в ауспуха. Е да, ама не. Имам си резервен комплект дроселова клапа + ЕГР + топлообменник. Да отбележа - ЕГР-а ми софтуерно е изключен. Както и да е- смених ги комплект, че ми е по-лесно. Ефект нямаше. Прая едно кръгче, колата странно угасна /без удари, просто угасна/ запалих и се върнах. Почесвам се като индианец пред бутилка Кока Кола и си викам "Мама ти печка, аз цял живот бензинджия, кой ме би у кратуната". Минах я тая маймунска фаза и пак започнах да мисля креативно /малей, къф съм умник само/. "ОК, от къде върви тая вода, стъпка по стъпка, ОТНОВО". Никаква идея не ми идваше вече. Не знам какво ме накара пак да си погледна маслото /почти всяка сутрин го гледах, заради подозрения за гарнитура/. Я! Майонеза?!? Ай, стига бе - баш на мен ли? Как да е, поуспокоих се, пуших 5-10 цигари и пак запретнах ръкави - ама тая кола не надува, не вкарва масло в антифриза, а антифриз в маслото. Това се случва много рядко, обикновено е обратното. Чакай пак да помислим. Ма не мога да мисля, душата ми е свита... Айде почвам едно по едно да свалям нещата пък междувременно може и да се сет... Я?!? От корубата на термостата излиза тънко маркуче, върви скрито отдолу и влиза в металната тръба на картерната вентилация? Не! Че какво майка си ще дири там вода? Я да видим къде излиза - ибаси тясното, ще разглобим още малко. Размахах аз това онова да освободя терен и - отива обратно в двигателя някъде отдолу. Че пък защо?!? Я да разглобим още малко - аааааа ама то в голямата алуминиева тръба върви по-тъна пак алуминиева и в тънката върви антифриз. WTF, кой тъпак няма да се сети че ще се протрият с времето. Ей колко майни отнесоха иначе хвалените поне от мен инженерчета на VOLVO в този момент...
Ето го нашия "приятел":
[Image: 037062390.jpg?r=0]

[Image: 037062391.jpg?r=0]

[Image: 037062392.jpg?r=0]

Дебела алуминиева тръба и в нея по-тънка пак алуминиева.
Е не! Сега остава да потвърдя и теорията си, че в следствие на протриване от тънката влиза в дебелата, а от там има само 2 пътя - или във въздухопровода преди турбината или в кутията на картерната вентилация и оттам в самия картер. Разглобих още за да може цялото това чудо на инженерната мисъл да го извадя навън. Eййй-й-й, там отзад покрай тая турбина е пълна лудница, нищо общо с D5 163, а на всичкото отгоре имам и раздатка заради AWD-то ...
Извадих чудото и какво да видя:
[Image: 037062398.jpg?r=0]

[Image: 037062399.jpg?r=0]

[Image: 037062400.jpg?r=0]

[Image: 037062402.jpg?r=0]

В двата си края са протрити, НО видимо не до край. Реших да надуя и ... издуша някъде вътре, в средата. Пу ***** ****** във *****! Значи при първа фаза само е капало във смукателя и го е изпарявало, а при усилване на теча е успяло да го пусне и на другата страна и да отиде в картера.
Още колко майни теглих по адрес на инженерчетата само аз си знам. Качвам си се аз в 40-ката със смесени чувства - криво ми е, че парахода ще се позастои, докато намеря време да му обърна внимание, но пък съм щастлив, че проблема е значително по-лек от масово диагностицирания при подобни симптоми - майонеза на щеката = гарнитура и/или глава.

Та карам си аз и си мисля. ОК, аз съм инженер, защо бих си е*ал душата да произведа детайл съставляващ се от 2 шантаво окривени тръби една в друга. Още повече, че ми е пределно ясно, че това е слабо място и би предизвикало конфликти, хем от експлоатационна гледна точка, хем да убедя шефовете си, че трябва да се оскъпи производството, нали си говорим за 1 000 000 и нагоре бройки ... Трябва и да си направя шантави Y гумички, който да уплътнят добре и външната и вътрешната тръби - още пари за производство. Още 2 излишни скоби. Бих могъл просто да си пусна 2-те тръби паралелно всяка за себе си и да съм спокоен. Трябва да има основателна причина, но каква е тя? ОК, няма как да им вляза в главите затова отзад-напред - какво ми помага ако ги вкарам една в друга - ще топля парите - и каво от това. Сигурно помага, ама чак пък толкова, че да си струва риска за реномето на вече станалия известен на пазара D5. a и допълнителните разходи... Нееее, нещо друго трябва да е, не може да мисля толкова на дребно. Не вярвам! Прибрах се в нас и започнах да ровя по темата. Първото което открих че само на D5-ците /без 163/ е така - тръба в тръба. Другото, което ми направи впечатление, че като цяло 185 коньвеите D5-ци не страдат толкова от запушени вентилации, Поне на фона на всичките затлачени бензинови са си направо рядкост. Междувременно попаднах на тази много хубава темичка: цък. Стегнато, систематизирано, теоретично обяснено и в повечето случи или опитно доказано или се моли за асистенция да се докаже. Ето и интересното в случая: "There are other lines in this PCV diagram and they are for coolant flow. Volvo thought it was a good idea to warm the PCV air to reduce condensation and therefore clogging. I'd imagine it quite a bit of over design complexity. This whole area is tucked under the intake manifold, it gets hot quick down there" Значи наистина са се оляли в мисленето в детайли, и в крайна сметка са усложнили системата за да постигнат по-добри резултати. Тука имат пръст гадните маркетингови плъхове, сигурен съм!

Та ето и извода: Колеги, собственици на D5 185, тази тръба е консуматив, който трябва регулярно да се сменя преди да е дефектирала, защото би довела до сериозни проблеми, ако нямате моя късмет и избие от раз на магистралата, примерно.


Сега и аз да попитам, нищо, че почти съм взел вече решение: Какво ми пречи да си пусна външно нова тънка тръба за охладителната течност а тази вътре да я байпасирам.
Какво ще загубя - ала-бала-конденз-ала-бала-запушване. Е хубаво де D5 163 нямат такава ... Да по-често се запушват - ми ще си я чистя пък, свикнал съм с бензинките все пак.
Какво ще спечеля - няма да изживея повече този кошмар и да трперя дали със 180-200 няма да направя воден удар, да загубя контрол на автомобила и т.н. черногледи сценарии. На колата майната й, ама аз и семейството ми...
Какво мислите?
Добра тема и много полезна информация
Да,безпорно много добра информация!Но се чудя дали ако охладителната ти система си беше с антифриз,щеше да се получи тази корозия?!? :roll:
Четох някъде,че антифризите G12 съдържат антиокисляващи съставки за алуминиевите части на мотора (блок, глава и т.н.) :?
Да доста по малко отлагания ще има но няма как да се избегнат.
Още като взех колата имах проблем с ЕГР, та ми се наложи да източа охл. система. После си я напълних с Genuine Volvo анфтифризец. Всичките си коли ги карам с анфриз от МП. Просто в един момент при толкова сериозен теч почнах да си доливам чиста водичка с идеята че ще е така, докато отстраня проблема и после ще си сипя пак като пич. Та мисълта ми е, че си течеше и преди това ...

Сега съм запланувал малко профилактики, покрай застоя - топлообменник масло на картера, кожух маслен филтър и вентилация. Евентуално - модификация в насока предотвратяване на появата на този проблем за в бъдеще. Ще видя само дали ще ми устискат нервите /и дюзите дали ще излязат/ за да отворя капака на главата и да направя една инспекция + вихрови клапи. По-скоро ще ме гложди да я подкарам, а това да остане като планувана интервенция ... Времето ще покаже.
Ето го и бюлетина:
[attachment=46283]
На четвърта страица в списъка с подобрения гордо се мъдри: "Coolant heated crankcase ventilation. PTC element discontinued." Браво, благодарим!!!
yuckuJackD Wrote:Ето го и бюлетина:
[ATTACHMENT NOT FOUND]
На четвърта страица в списъка с подобрения гордо се мъдри: "Coolant heated crankcase ventilation. PTC element discontinued." Браво, благодарим!!!
Какъв е тоя PTC елемент?
Температурния датчик.
Махай го този боклук на ЕГР-а! По-точно - опитай се да го модифицираш с мъркуч, който да не прави повече бели.
Почисти самия ЕГР и го "затапи" софтуеърно, за да не хвърля повече сажди.
Няма по-голяма глупост от тези "еко" екстри ...
Dodo 155 Wrote:Махай го този боклук на ЕГР-а! По-точно - опитай се да го модифицираш с мъркуч, който да не прави повече бели.
Почисти самия ЕГР и го "затапи" софтуеърно, за да не хвърля повече сажди.
Няма по-голяма глупост от тези "еко" екстри ...

EGR-а е "затапен" софтуерно. Предстои затапване и хардуерно, но топлообменника му ще го оставя - зимата ще помага за по-бързото загряване, нищо че имам печка. Не планувам да го премахна от под капака само защото се явява меганична "планка" държаща дроселовата клапа. Освен ако някой ден не ми писне и не начертая нещо и го дам да ми го направят ...

Как да е, възползвах се от ситуацията и обърнах малко повече внимание на картерната вентилация:
[Image: 037072723.jpg?r=0]

[Image: 037072724.jpg?r=0]

[Image: 037072725.jpg?r=0]

[Image: 037072726.jpg?r=0]

[Image: 037072727.jpg?r=0]

[Image: 037072728.jpg?r=0]

[Image: 037072729.jpg?r=0]

[Image: 037072730.jpg?r=0]

[Image: 037072731.jpg?r=0]

[Image: 037072733.jpg?r=0]

Направих и опит да сложа тръба на картерна вентилация взета от D5 163:
[Image: 037072734.jpg?r=0]

[Image: 037072735.jpg?r=0]

[Image: 037072737.jpg?r=0]

[Image: 037072738.jpg?r=0]

[Image: 037072739.jpg?r=0]

[Image: 037072740.jpg?r=0]
Получават се някои конфликтни точки с потенциални протривания. А отпред не стигат 2 санта за да се наниже тръбата без да е "напрегната". В крайна сметка реших да си ползвам оригиналната като изрежа стърчащите мущуци на "водното отопление". Беше вече тъмно и нямаше да станат хубави снимки, Утре ще снимам.

Остава ми да пусна външно маркуче и да го защитя от потенциални протривания. Да направя промивка на двигателя, да си сипя новото масълце, антифризец /може първо тестово да сипя вода за ден-два/ и да се надяваме парахода отново да е добра форма.

Препоръки за масло за промивка?
Pages: 1 2 3