Волво Клуб - България

Full Version: Дизел в двигателното масло!
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте,
Реших да потърся вашето мнение по едно много странно явление с моя D5. От 2-3 месеца се покачва нивото на двигателното масло над допустимите граници. Налага се да се изсмуква през пробката на щеката и по-късно да се подменя с ново. Този месец за 3 000 км. ще е за пореден път. Колата си върви перфектно, пали веднага, има нормалната динамика. Единственото ми наблюдение в поведението и е много честата регенерация на DPF-а и повишения разход с около 0,5/100 км. И то по магистрала и второстепенни пътища. Единствената грешка при диагностика е тази за високото ниво на маслото. Живите данни са в норма, диференциалното налягане на филтъра за твърди частици е не повече от 12 hPa, даже в повечето случаи е около 3-7 hPa на празен ход. Според VIDA трябва да е под 20 hPa на празен ход. Значи е в норма. На 2000 оборота е 20-22 hPa. Според мен е напълно работоспособен. Обаче защо толкова честа регенерация? Моето предположене за покачване нивото на маслото е следствие на честата регенерация.
Маслото което ползвам е Statoil LazerWay V 0w30, A5/B5, според изискванията на volvo за мотора. Само в началото на този месец сложих Castro Edge FST 0w30 с3, което е вече за смяна! Cry
Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем?
EGR-ът съм го почистил съвсем скоро. Данните показват че работи перфектно.
Моля за идеи! Smile
Това е от DPF филтъра. Трябва да решиш какво да правиш с него.
Има 2 варианта да влиза течност в маслото и да му покачва нивото:
1 - Нафта, която попада в маслото при регенерацията или пикаеща дюза. Гледал ли си дюзите с VIDA, как работят?
2 - Антифриз, който може да попадне от спукана глава, гарнитура или радиатор за маслото. Обикновено влиза масло в антифриза, но не е изключено и обратното.

Маслото на какво има мирис, т.е. надушваш ли нафта?

Пробвал ли си регенрация с VIDA, на място?
Dodo 155 Wrote:Има 2 варианта да влиза течност в маслото и да му покачва нивото:
1 - Нафта, която попада в маслото при регенерацията или пикаеща дюза. Гледал ли си дюзите с VIDA, как работят?
2 - Антифриз, който може да попадне от спукана глава, гарнитура или радиатор за маслото. Обикновено влиза масло в антифриза, но не е изключено и обратното.

Маслото на какво има мирис, т.е. надушваш ли нафта?

Пробвал ли си регенрация с VIDA, на място?

Благодаря за отзивчивостта и идеите!
Предположението ми е в следствие на наблюденията относно много честата регенерация, която наблюдавам при константна скорост и покачване на моментния разход, без да има промяна на условията на пътя.
1 - Правил съм няколко пъти тестове на дюзите с VIDA, както и на оборотите на всеки цилиндър. Показват съвсем нормални стойности - корекциите варират и за петте дюзи в диапазона от -0,6 до +0,8. Много често са по-близко до 0. Според VIDA ако корекциите са между -4/+4 всичко е наред! Оборотите на всички цилиндри са в диапазона 753-760 rpm. От около 25 хил. км. използвам само Shell V-Power Nitro + Diesel, ако има значение.
Нямам представа какво е поведението на мотора при "пикаеща" дюза! При мен колата дърпа мощно и върви супер меко. Двигателят запалва мигновенно при положение старт на ключа, независимо от състоянието - топъл, горещ или студен, както и от температурата на околната среда.
2- Антифриза е с константно ниво от както съм го сменил. Цветът му не е променен. Не мога да установя миризмата на маслото!

Вчера извърших принудителна регенерация на DPF-a чрез VIDA. Продължи точно 60 мин. активен процес и около 5 мин. нормализиране на температурата. Наблюденията ми при тази процедура:
1. Преди регенерацията - VIDA показваше само 6 гр. сажди във филтъра, диференциално налягане - 7 hPa.
2. По време на регенерацията.
- Обороти на двигателя точно 2000; EGR затворен; механиката на турбото показваше 55-60%; ламбда около 2,7;
- При около 350 градуса по Целзий на филтъра излизаше доста бял пушек от аусписите и миришеше на нафта. Това продължи 10 мин.;
- Диференциалното налягане беше 42 hPa в началото, като после падна до точно 40 hPa до края;
- Температурата на филтъра достигна максимално 562 градуса по Целзий, в последните 15 мин. Доста далеч от указаното от VIDA около 600;
3. След регенерацията - VIDA показа 0,2 гр. сажди. Диференциално налягане на празен ход беше 2 hPa, а при 2000 rpm на място около 20 hPa.
Малко информация за темата!
Мисля че ситуацията е овладяна. Няма покачване на маслото вече, както и честа регенерация на DPF-а. Предприети действия от моя страна (за съжаление нямам снимков материал):
1. Демонтиране на DPF за почистване.
Бих казал, че филтърът беше чист. Почистването беше чрез компресор и водоструйка, в посока, обратна на движението на газовете. След това с газова горелка нагряване на филтърното тяло, с цел изпаряване на останалата вода в него. Операцията с награвянето бе много внимателна.
Сажди и нагар нямаше изобщо. Изпускателната система беше много чиста. Вероятно в резултат на качествената нафта.
2. Демонтиране на датчика за диференциално налягане на DPF-a.
Тук забелязах нещо интересно. В една от тръбичките на датчика имаше малко количество влага, няколко малки капки. Изстръсках влагата и оставих датчика на слънце. Тръбичките към филтъра продухах с компресор. От едната излезе малко пушек или сажди.
3. Обратен монтаж.

След анализ на ситуацията мога да кажа, че най-вероятно влагата в датчика за диференциално налягане е била причината за моите проблеми. Според мен тази влага е възпрепятствала правилното измерване на налягането във филтъра. Просто разликата на налягането е било с по-голяма разлика между входа и изхода на филтъра, в следствие на нея. Така ECM е регистрирвал "не реално" по-високо налягане във филтъра и е стартирвал активна регенерация съгласно заложения му алгоритъм. Обаче стойностите не са се променяли. Тогава, ECM е инициирвал всеки път активна регенерация при подходящи условия.
Както знаем, при D5 активната регенерация е допълнително впръскване на гориво след основното. Тъй като е било почти перманентно, то част от него попада в двигателното масло. То всъщност винаги попада, но при мен поради постоянното регенериране е водело до прекомерно покачване на нивото на двигателното масло.
Това не е непознат факт. Било е проблем, но Волво променят софтуера някъде 2010 г. Обновени автомобили, произведени преди 2010 г. се познават по едно стикерче в коша на мотора, което показва до къде трябва да е нивото на двигателното масло - 2/3 от разстоянието между минимума и максимума на щеката за проверка или 1/3 под максимума.

Много дълъг стана този пост... Но ако някой има подобен проблем, да обърне внимание преди всичко на датчика за диференциално налягане на DPF-а!
Правилно си се ориентирал след като си направил активна регенерация и си получил данните от т.2 Smile
Най-вероятно тръбичката е била запушена и затова ти е правила тези магарии, защото ако беше датчика - нямаше да се е оправила.
Много полезна информация за останалите колеги Idea
Много полезно четиво! Същу така съм напълно съгласен с Влади за тръбичката, ако е датчик наистина не би се оправил сам. Ако датчик прави проблеми би следвало, когато четеш колата с Вида да изписва "faulty signal" от датчика на налягането. Но има вариант датчика да подава и грешна информация в следствие на влагата, както си написал.
Надявам се да съм бил полезен с решението за моето "премеждие".
Когато споменах за влагата в датчика, имах предвид в една от двете тръбички, излизащи от него. Те се набиват в едни маркучи, които след това преминават в метални тръбички и достигат до самия филтър.
Колеги а при пинудителна регенерация с Видата, задължително ли се сменя маслото след това?
thoompsan@gmail.com Wrote:Колеги а при пинудителна регенерация с Видата, задължително ли се сменя маслото след това?
Не е задължително но обикновенно за да си стигнал до регенерация маслото е с доста нафта в него ...