08-02-2016, 07:36 PM
Здравейте,
Реших да потърся вашето мнение по едно много странно явление с моя D5. От 2-3 месеца се покачва нивото на двигателното масло над допустимите граници. Налага се да се изсмуква през пробката на щеката и по-късно да се подменя с ново. Този месец за 3 000 км. ще е за пореден път. Колата си върви перфектно, пали веднага, има нормалната динамика. Единственото ми наблюдение в поведението и е много честата регенерация на DPF-а и повишения разход с около 0,5/100 км. И то по магистрала и второстепенни пътища. Единствената грешка при диагностика е тази за високото ниво на маслото. Живите данни са в норма, диференциалното налягане на филтъра за твърди частици е не повече от 12 hPa, даже в повечето случаи е около 3-7 hPa на празен ход. Според VIDA трябва да е под 20 hPa на празен ход. Значи е в норма. На 2000 оборота е 20-22 hPa. Според мен е напълно работоспособен. Обаче защо толкова честа регенерация? Моето предположене за покачване нивото на маслото е следствие на честата регенерация.
Маслото което ползвам е Statoil LazerWay V 0w30, A5/B5, според изискванията на volvo за мотора. Само в началото на този месец сложих Castro Edge FST 0w30 с3, което е вече за смяна!
Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем?
EGR-ът съм го почистил съвсем скоро. Данните показват че работи перфектно.
Моля за идеи!
Реших да потърся вашето мнение по едно много странно явление с моя D5. От 2-3 месеца се покачва нивото на двигателното масло над допустимите граници. Налага се да се изсмуква през пробката на щеката и по-късно да се подменя с ново. Този месец за 3 000 км. ще е за пореден път. Колата си върви перфектно, пали веднага, има нормалната динамика. Единственото ми наблюдение в поведението и е много честата регенерация на DPF-а и повишения разход с около 0,5/100 км. И то по магистрала и второстепенни пътища. Единствената грешка при диагностика е тази за високото ниво на маслото. Живите данни са в норма, диференциалното налягане на филтъра за твърди частици е не повече от 12 hPa, даже в повечето случаи е около 3-7 hPa на празен ход. Според VIDA трябва да е под 20 hPa на празен ход. Значи е в норма. На 2000 оборота е 20-22 hPa. Според мен е напълно работоспособен. Обаче защо толкова честа регенерация? Моето предположене за покачване нивото на маслото е следствие на честата регенерация.
Маслото което ползвам е Statoil LazerWay V 0w30, A5/B5, според изискванията на volvo за мотора. Само в началото на този месец сложих Castro Edge FST 0w30 с3, което е вече за смяна!
Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем?
EGR-ът съм го почистил съвсем скоро. Данните показват че работи перфектно.
Моля за идеи!