Волво Клуб - България

Full Version: Автоматик XC70 2003 d5 163к.с.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
Здравейте,колеги,
Маслото за 5 степенния е само mobil 1 3309 така ли?
Питам,защото при мен има един проблем само с много загряла кутия и само на 4 и 5та предавк,и то само когато изискваш доста въртящ момент от колата.Скорост над 120 и я настъпиш да изпревариш да речем или продължително изкачване.Та при тези обстоятелства(да речем, караш нормално със 120 и настъпваш,за да изпревариш) D-то изчезва и на негово място на борда излиза една хоризонтална черта.От там на сетне кутията само може да сваля предавки,ако така го изисква ситуацията,но не може да ги реди нагоре.На ръчни няма никаква реакция.Гасиш-палиш и всичко е наред.Реди нагоре надолу на D,на ръчни без проблем.До следващия път като я сриташ.Ако караш колата кротко,без да минеш 2200 об/мин няма проблем
Грешката е на борда,но като изгасиш и запалиш отново си стои,но кутията си работи без проблем,докато не се превърне отново D-то в черта
Идеята ми бе да пробвам само със смяна на маслото,затова въпросът дали само 3309 на мобил е правилното
Благодаря предварително за отговорите!
Моят съвет е да се закачи на VIDA, за да се види кой селеноид, може и модула, дава ядове.
Иначе смяната на масло се води техническо обслужване на консуматив и е редно да се прави през 60 000 км, освен ако не се кара с висока скорост и тегли товар - тогава може да се намали с 50% сервизният интервал.
Наскоро един колега имаше подобен проблем като твоя, но при него се появяваше и при по-плавно каране ... оказа се модулът, т.е. ЕКУ-то на кутията.
Днес поръчах 14л мобил 1 3309.Това ще е първото което ще напрвя,тъй като след визуална проверка върху бяла салфетка си е доста кафяво-черно.Въобще не е червено.А колкото до VIDA нямам никой на близо.Видях,че в ибей е около 80-90 $ но вероятно по-нататък...
п.п. Грешката на таблото ми е на немски Getribe....много ми е солен тоя немски.Нещо за задържане,но предполагам само с вида ще стане по-ясно както казваш дали е соленоид,комп или нещо друго.На тази кутия може ли да се актуализира софта?
Може да се актуализира - в МП вземат 100-110лв за процедурата. Ако си от София може да я закачим с Вида да видим какво е положението.
п.п. ако я закачаш в МП личен съвет - махнете neutral check-a Wink ако не е махнат.
traffic Wrote:Може да се актуализира - в МП вземат 100-110лв за процедурата. Ако си от София може да я закачим с Вида да видим какво е положението.
п.п. ако я закачаш в МП личен съвет - махнете neutral check-a Wink ако не е махнат.
В момента колата е На подемника след смяна На mobil 3309 в автомата.Бяха нужни 8л за.промивка.Тоест след наливането на 3,5л,които изтекоха от картера,сипах 4 пъти по 2 докато избистри.Ама избистри хахаха.
Нямам намерение да ходя в МР.
Повече бих се доверил на човек като теб.Аз съм от Златица на 70км
За съжаление ми остана само утехата,че маслото е ново.Грешката продъльава да се появява когато натоварваш автомата до максимум.
Това поведение ме кара да мисля,че вероятно проблема е в някой соленоид.
Ами какво да ти кажа.. трябва да се закачи... да се видят температури ... точно каква е грешката.
Ако е соленоид е лесна работа. За 4 часа сам човек си ги сваля от valve body -то, почиства ги, качва ги наново и обучава кутията. След тази процедура ако е бил само там проблема колата започва да сменя мазно и плавно Smile. Ако решиш да ги чистиш и има нещо неясно питай Wink. Аз вече съм я минавал тая процедура Smile
traffic Wrote:Ами какво да ти кажа.. трябва да се закачи... да се видят температури ... точно каква е грешката.
Ако е соленоид е лесна работа. За 4 часа сам човек си ги сваля от valve body -то, почиства ги, качва ги наново и обучава кутията. След тази процедура ако е бил само там проблема колата започва да сменя мазно и плавно Smile. Ако решиш да ги чистиш и има нещо неясно питай Wink. Аз вече съм я минавал тая процедура Smile
Ще трябва да се видим да. 0877 660 650 това е моя тел. Звънни или да видим какво,как...ще се радвам да се запознаем
Грешката е 002f
Само тази информация ми даде предишния собственик.Ако на някой му говори нещо
DTC 002F SLU solenoid found active.
SLU - Solenoid Lock Up
Източник volvoxc.com форум.

Означава че соленоида който заключва кутията е активен (образно казано заключва двете половини на хидрогенератора (байпасва го един вид) и по този начин няма приплъзване). Поради някаква причина (старо масло и/или мръсотия) соленоида е заял. Трябва да се направи правилна диагностика. Какво е казал предния собственик няма значение. Хубавото е че най-вероятно няма да има нужда от сваляне и разглобяване на кутията. Трябва да се махне капака на клапанния блок и да се почисти соленоида. Стига това да е проблема.

Направи правилна диагностика и намери механик който няма да те кара да ядеш доматито с корена. В най-лошия случай ще смениш соленоид, но сметката няма да е 4-5000. Дано да е наред останалото.
Сменяйте си маслото на кутията профилактично.

Поздрави
Pages: 1 2 3 4