Волво Клуб - България

Full Version: Що е то - газ на дизел и как?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте, отдавна се каня да питам, но без пример сам не си разрешавах, че звучи абсурдно.
Има ли начин да се постави газова уредба на дизелова кола? И по-интересния въпрос: как работи това?

<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.olx.bg/i2/ad/montazh-na-gazova-uredba-na-dizel-ID5HGOC.html#:3936d8b297">https://www.olx.bg/i2/ad/montazh-na-gaz ... 3936d8b297</a><!-- m -->

Ще видите, че същия човек продава и волво v70 дизел, със газова уредба... Confusedhock:

<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.olx.bg/i2/ad/volvo-v70-2-5-tdi-gazo-dizel-ID5vkfY.html#:dab0b9c871">https://www.olx.bg/i2/ad/volvo-v70-2-5- ... dab0b9c871</a><!-- m -->
Газ на дизел имаше на старите Икаруси само дето не знам дали е LPG или CNG. На кола няма смисъл - мисля че се спестява 15-20%, а цената на уредбата трудно се изплаща.
Това написаното в обявата 20-50% намаляване на разхода си е пълна фантасмагория, как ще се възпламени нафтата като я намалиш на половина, а газта при високо налягане се втечнява(не възпламенява).
Виждал съм хонда Сивик дизел с газова уредба. Собственика твърдеше, че разхода на нафта му е около 3-4 литра градско + газ не помня колко. Колата работеше доста странно, точно като пред счупване. Друг е въпроса, че той я гласеше за някакви гонки и беше с турбина. Обясняваше, че газта се пали запалването на нафтата. Аз лично не бих рискувал.
Аха, тоест не е алтернативно гориво като при бензина и да ги сменяш, а напротив - гори и двете едновременно. Чудя се ако свърши газта дали оставаш на пътя в такъв случай?
Не знам дали ако свърши газта оставаш на пътя, но слагайки такова чудо на дизелова кола, увеличаваш неимоверно шанса рано или късно да останеш на пътя :!:
kamikadzzze Wrote:Аха, тоест не е алтернативно гориво като при бензина и да ги сменяш, а напротив - гори и двете едновременно. Чудя се ако свърши газта дали оставаш на пътя в такъв случай?
Не, нали си имаш нафта.
Колегата - ветеран Емил Живков движи от доста време така и казва,че няма никакъв проблем и даже върви повече.Двигателят му е VW LT. [attachment=46914]
Комбинирано горене на дизел и метан (CNG) едновременно съм виждал на индустриални дизелови двигатели.Най-общо работи по следния начин: метанът (CNG) се впръсква във всмукателноя колектор както на газифицирана кола т.е. в цилиндъра се всмуква горивна смес с метан. Както колегите казаха, CNG не се възпламенява без искра, а такава в дизеловия двигател няма.
При такт сгъстяване се впръсква малко количество нафта, което се възпламенява и то на свой ред възпламенява газта в сместа. С други думи експлозията на дизела играе ролята на искра за да запали метана.
По спецификация, машината която съм виждал работи с 60-80% метан и съответно 20-40% дизел. Колко голяма е икономията в пари незнам, не съм се интересувал.
Естетвено си има отделен компютър, който в комбиниран режим управлява и газта и дизела едновременно. Можеше да се превключва (ръчно и автоматично) само на дизел ако свърши газта.
Nordic Wrote:Комбинирано горене на дизел и метан (CNG) едновременно съм виждал на индустриални дизелови двигатели.Най-общо работи по следния начин: метанът (CNG) се впръсква във всмукателноя колектор както на газифицирана кола т.е. в цилиндъра се всмуква горивна смес с метан. Както колегите казаха, CNG не се възпламенява без искра, а такава в дизеловия двигател няма.
При такт сгъстяване се впръсква малко количество нафта, което се възпламенява и то на свой ред възпламенява газта в сместа. С други думи експлозията на дизела играе ролята на искра за да запали метана.
По спецификация, машината която съм виждал работи с 60-80% метан и съответно 20-40% дизел. Колко голяма е икономията в пари незнам, не съм се интересувал.
Естетвено си има отделен компютър, който в комбиниран режим управлява и газта и дизела едновременно. Можеше да се превключва (ръчно и автоматично) само на дизел ако свърши газта.
Не само на индустриални машини, слагат и на автобуси и камиони. Това - смесения режим е единия вариант, което е по-леката интервенция. Друг начин е от дизелов двигател да направят само на метан - доста по-скъпо беше, правеха го на автобуси, които щяха да минават основен ремонт. Минаваше се през запалителни свещи, профилиране на буталата и не помня още какво. Преди 13г. пълната конверсия струваше около 10-12000 лв., в които влизаха и балоните за метан и монтажа.
Това - в Русе, беше някакво умотворение на един доцент от Техническия университет, не си спомням името, офисът му беше на булеварда след Халите, посока Рига.
Всички тия манипулации може и да са оправдани за големи мотори, но за лек автомобил (собствен) не бих се занимавал.
Ето това е интересно и дава малко информация за комбинацията Нафта+ГАЗ http://audibg.com/forum/index.php?/topic...un-on-lpg/
Изводите са, че с метан става и работи, но дали си струва инвестицията, ако не търсиш екологичен ефект? При комбинацията Diesel+LPG нещата са безнадеждни...
Pages: 1 2