Волво Клуб - България

Full Version: Още малко лично мнение и препоръки за XC 70(90) или V70
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте, колеги,
Предварително се извинявам, че засягам въпроси, които вече са били дискутирани. Чел съм доста теми тук във форумите, а също така и в англоезични и руски сайтове/форуми на волво.
Проблема е, че колкото повече чета, толкова повече се обърквам, плаша и разочаровам понякога.
Накратко: карам S40 140 кс. бенз/газ вече 10-та година и почти никакви проблеми досега-само една смяна на гумички на клапаните,тампони, ремъци и консумативи. Проблема е, че трябва да сменям колата с по-голяма-увеличавам семейството))) и пътувам на дълъг път доста по всяко време на годината и поне 1-2 пъти годишно зад граница.Средно 15-20хил км/год.
Имал съм също така Мерцедес Е класа дизел, БМВ бенз. и бях много доволен.
Но не ми се разделя с марката Волво по ред причини-безопасност/сигурност, комфорт,”надежност” и др. Повече ме притеснява надежността тъй като както вече казах очакваме ново попълнение в семейството и доста пътувания.
Понеже съм чел и много мнения на разочаровани собственици на по-новите модели волво произведени след 2005, които се отказват завинаги от марката.Няма да изброявам проблемите сега.Разбира се тези негативни мнения са по-малко в сравнение с тези на щастливите собственици-какъвто съм и аз))))
Въпроса ми е: търся актуални мнения и препоръки от рода „питай патило”.Приемам всякъкви мнения без значение. Колебая се между дизел и бензин,автомат/ръчка XC70/90. Или V70 като по-малко усложнения заради липсата на AWD. Бюджета само за закупуване е до 15 000лв. За сега везните клонят към бензин/газ, ръчка.
Много ми се иска дизел D5 185кс, но там пък едни други страхотии като излязъл(скъсан) пистов ремък къса ангренажния, защото са много близко един до друг-конструкторска простотия; филтъра за твърди частици, демпферен маховик,автомата понякога е проблемен, проблеми с дюзите от нискокачествена българска нафта.....
Накратко искам да намаля вероятността от потенциални проблеми по време на път.
В момента живея в Гърция, тук горивата са добри.Но ще се прибирам в БГ.Обсъждам и вариант да закупя лично кола от западна европа-брат ми живее в Германия, имам познати в Белгия. От коя държава да избягвам кола нов внос?
Благодаря предварително и се извинявам, че повтарям въпроси от вече обсъждани теми.А може и да съм пропуснал някоя тема.
На такова мотивирано и задълбочено питане няма как човек да не се вложи в отговор Smile
Привет колега - аз също карам второ Волво. Първото беше S40 96 год 115 к.с. За четири години по него май само клаксона не се счупи и не му правих ремонт. Както и да е, от 2012 карам V70 дизел D5 - адски удобна кола с най готините седалки на света. Все пак колата беше търкаляна много във Германия та се наложи доста да я постегна, като последно смених двигателя, но не беше заради скъсан ремък, а заради скъсан акъл на едни майстори, както и да е...
Колата е невероятна, както за града и най-вече на магистрала. Моята е ръчка и си ми харесва. Но ако трябва да съм честен, следващата пак ще е Волво, но с чист атмосферен 3.2 или 4.4(БЕЗ газова)
Понеже съм си и икономист простата сметка ми е показала, че с моя каръшки късмет взимам коли дето с последващите ремонти ми излизат на среден разход все едно карам 6,3 AMG или HEMI. Така че бъдещия разход на следващото ми Волво ще мога да си го позволя и без газова (дано да е здраво моторчето)
4х4 вече са по друга бира и за тях не мога да изкажа мнение, освен че братовчеда с неговото ХС90 челно се срещна с един Опел към морето и всички в джипа минаха само с уплах. В опела шофьора не оцеля за жалост - но и с алкохол в кръвта едва ли е разбрал ...
Успех!
Здрасти колега, не мога да дам мнение за тези модели, но като правило колкото е по нов автомобила толкова по-добре е изчислен пробега му Sad
Но от моя малък опит, закупуване на автомобил втора ръка е най-добре, да е от Швейцария.
За другите въпроси, нека да се изкажат колеги които имат понятие от тези модели.
Благодаря, колеги за отговорите и съветите! Ще ги имам впредвид.То закупуването на кола 2-ра ръка е като скок с парашут-колкото и да се подготвяш и преглеждаш или се отваря и се наслаждаваш на полета(карането) или полета се превръща в кошмар, респективно безкрайни ремонти, нерви и финансови падения )))).Клега bell, виждам че доста си се ошлайфал по ремонтите, чак ми е жал за тебе! То и аз съм икономист, ама само по образование. Дано не ме последва твоята съдба с безкрайни ремонти и смяна на двигатели ))))).Ето от това ме е страх-вместо да си върша работата и да си карам с кеф, да не вися по разни сервизи или аз самият да съм постоянно в масло(както обичам да си правя сам ремонтите доколкото ми позволява терена и инструментите)))))
Дано още някой се осмели да ми отговори, че всичко пиша в таблицата -ЗА и ПРОТИВ и накрая ще тегля чертата. Не бързам, но до началото на пролетта трябва да съм с нова машина, тогава ми изтича застраховката...
Здравей колега toninikolaev,
Аз съм в процес на придобиване на второ Волво (резервната кола, с опция жената да го кара от време на време с децата) и пак ХС90, но най-вероятно с 2.5 двигателя AWD. Колата която изглежда ще взема (чакам собственика да се върне) е на 240 000км. Карана е за 6 месеца в Северо-западните Територии. Там зимата става -50 градуса редовно. Колата е със сменян двигател и е от 2004 година. Цената е 5000 кинта. Когато пусна историята се вижда веднага дали не е била в някакъв инцидент или блъскана. С бъдещите пари за ремонти - 2000 или 3000 кинта, пак ми е на сметка, защото ако искам кола втора ръка в много добро състояние и да е Волво ХС 90 - цените почват от 10 000 нагоре.
За Европа не знам как е. Според мен е най-важно колата да не блъскана и да е на реални километри. Останалото е късмет. Естествено веднага се вижда дали собственика е читав. Гледах едно V70 2004 между другото. Отвън изглеждаше добре. Вътре беше доста зацапано, но двигателя беше покрит целия с изпражнения от плъхове и мишки. Иначе въпросното Волво си вървеше нормално, но въпреки това няма начин да купя тази кола дори да е за 3000 кинта. Беше на 170 000км.

Препоръката ми е да вземеш Волво след 2009 година. Естествено ХС90 и да бъде 3,2 литра минимум. Бензин. Аз не разбирам от дизел и не обичам дизел за автомобили. Колата да е автоматик заради удобството. Когато избираш и видиш че има теглич, а автоматика е без допълнителен радиатор, не го вземай. За съжаление 7500 евро не мисля че могат да купят такава кола. Вероятно 10 000 евро биха били по-адекватни за ХС90 след 2009 година на около 120-140 000 км. Може и да не съм прав. Дано да имаш късмет. Колегата Бел казва и той 3,2 литра. Така че давай едно ХС90 дори за малко повече, защото децата са най-важни. Това е една от най-големите причини да карам скоро и две такива коли. Другата е че им разбирам доста, а ако не знам има кой да питам. Естествено имам почти целия инструментариум който един дилър има, без подемник и специалните инструменти (повечето могат да се измайсторят, когато човек знае за какво служат).
Благодаря, колега che4ef! Много хубаво си обяснил личното си мнение, вземам го впредвид.И аз клоня към бензин....засега.Този мотор 3,2 литра понася ли АГУ? Следващата ми спирка на живеене ще е София и доста градско ще падне там-притеснява ме разхода, в крайна сметка всеки гледа да поспести малко. Не знам дали ще мога да си позволя толкова ново возило, в крайна сметка ще преосмисля и може би да отложа закупуването, за да спестя и достигна този бюджет-10000 Евро.Всичко зависи и от семейният съвет ))))) Нали знаете, мъжът е главата на семейството, но пък жената е ШИЯТА!!!)))) Поздрави.ПС:Канада ми беше мечтата, но се залутах в тази Европа)))))
За съжаление цената на ХС90 в момента е доста висока.Сумата от 10 000Е е крайно недостатъчна за да докоснеш 2009.Предполагам че след зимата ще се успокоят нещата...Аз се ръководех от идеята че искам комфорт,височина и безопасност за семейството.Всички ние си обичаме дизайна и марката, така че няма какво да ви убеждавам.А относно двигателя нямах двоумение.Докато мога да си го позволя, няма да си купя дизел.По-икономично е,високия въртящ момент е голям плюс...Но аз обичам чисти двигатели,ценя тишината,липсващата вибрация на купето и никакви пушеци.А ако вляза по -дълбоко в бензиновите, избрах 3.2 защото е 6 цилиндров,достатъчно мощен и много надежден.Поне според мнението на стотици блогери и собственици на точно този мотор.Гори си както го пишат в немското мобиле.Но ползваш ли го за високи скорости..няма да ти излезе сметката.На 190 км. скорост ако си много наблюдателен ще забележиш колко плавно и видимо си пълзи стрелката на горивото надолу.Не исках чак такъв разкош като 4.4 на Ямаха, защото нямаше да ми отива.Аз съм спокоен човек.А 2.5 не исках защото не желаех турбо и турбо пътища.Предполагам че е по-икономичен и пъргав, но майната му.Все още не мога да открия инфо за какво са направени с електронно запалване а не обикновен стартер.Ако някой знае да сподели.Един от минусите на ХС90 е много слабата маневреност.Но хората ни харесват явно и чинно ме изчакват да си направя и втората маневра.Ако някой има още мнения за 3.2 двигателя ще ми е интересно да прочета допълненията.Хубав ден колеги
Колега спести пари. Започни да гледаш още от сега. Ориентирай се какви са колите и какви пари са и какво ще си вземеш. Най-хубавото е че имаш приятели в други държави където е по-вероятно колата да е с по-истинска история. Хубавите коли не са евтини.
Друго за проблемите по колите на Волво. Не са перфектни и като всяка машина имат проблеми. Хубавото при тях е че проблемите при всеки модел и година са добре известни и има много информация. Действително някои от тях са сериозни и човек се плаши. Автоматика например, обаче за да се скапе стават разни работи преди това, но е дълга тема. Затова казвам спести малко повече, вземи по-читава кола и си гледай кефа.
Колегата Додо, ако не се лъжа, беше казал че 3,2 литровия се газифицира лесно. Поради тежкото купе градското при тази кола е като камион - 16-17 литра на 100км. Тя толкова си и тежи. Обаче концепцията на Волво не е да прави икономични автомибили, които харчат малко. Волво казват че приоритета им е колата да се експлоатира колкото се може повече без проблеми за собственика. Понякога си противоречат, но като цяло, когато се следва предписаната подръжка и се слагат правилни части тези коли се отплащат по начина който ти искаш. Собствен опит. Моята кола е купувана преди две години. 80% е градско каране. Проблеми по колата 0% до момента. Цена на колата 24 000 кинта когато я купих. Разбираш ли съотношението. Вярвам че в Европа тази кола ще е по-евтина, защото тука европейските марки са по принцип по-скъпи. Веднага ти казвам един недостатък, който е че поради тежеста си износва гумите малко по-бързо отколкото ми се иска, ама какво да се прави. Тоест ако се стремиш към нещо от 2009 или 2010 година на около 120 000км или малко повече, ще струва около 10 000евро. Така мисля.
Ако тръгна да изреждам какви неща са направили по тази кола, за да е по-безопастна ще стане много дълго. Само ще спомена че опорните гредите на шасито (front chassis legs) (не знам дали е това името на Български), между които се слага двигателя са направени от двойни листове 2,5мм стомана, т.е. 5 мм стоманена греда. Да не говорим че когато пускат тази кола да се търкаля (буквално) страничните прозорци не се чупят. Има филмчета https://www.youtube.com/watch?v=CqNITUm3WA8. Скоростта на платформата е 60км/ч. Стандартите по безопастност на Америкаския Институт за безопастност на пътя са преписани буквално от Волво когато този се основава.
Много неща има които не се знаят от масовия потребител за Волво, но те и не се рекламират. От друга страна какво да се рекламират - пускаш си телевизора и само рекалми на junk food и junk cars. Какво да се занимават. Всеки говори колко са най и най и хората отиват и си купуват Ауди, БМВ, всеки говори колко са безопастни и надеждни и хората като поискат това си купуват Волво. Виждам го тука всеки ден това.
toninikolaev Wrote:Благодаря, колега che4ef! Много хубаво си обяснил личното си мнение, вземам го впредвид.И аз клоня към бензин....засега.Този мотор 3,2 литра понася ли АГУ? Следващата ми спирка на живеене ще е София и доста градско ще падне там-притеснява ме разхода, в крайна сметка всеки гледа да поспести малко. Не знам дали ще мога да си позволя толкова ново возило, в крайна сметка ще преосмисля и може би да отложа закупуването, за да спестя и достигна този бюджет-10000 Евро.Всичко зависи и от семейният съвет ))))) Нали знаете, мъжът е главата на семейството, но пък жената е ШИЯТА!!!)))) Поздрави.ПС:Канада ми беше мечтата, но се залутах в тази Европа)))))
3.2 мога да кажа че понася газ(вече над 40К) проблема е че ако слагаш бутилка на мястото на резервната гума минаваш малко километри.
Много ви благодаря , колеги за отзивчивостта,точната информация, ценните съвети и най-вече за това, че се надъхвам все повече да си остана верен на марката-най-вече заради безопасността и системите за сигурност.Да си кажа честно, бях започнал да гледам и към други марки/модели, такива като Ford S-Max, Toyota Verso и др. Наистина не очаквах толкова бързи отговори, тъй като подобни теми има много тук във форума и някои колеги се дразнят, че се повтарят едни и същи въпроси. Разбира се, аз продължавам да се ровя и чета, когато имам време. Но ако някой има нещо да добави-добре дошло. Както казах, приемам всякакви препоръки и информация от личен опит и от този на ваши познати и близки.Поздрави.)))
Pages: 1 2