01-31-2017, 06:29 PM
Колеги, имам нужда от помощ за един много хубав автомобил с един много неприятен проблем
От три години карам едно XC90, модел 2005, дизел D5 163 к.с. с петстепенната автоматична скоростна кутия. Някъде година след като го купихме се оказа, че не му работи системата за 4х4... Аз бях пълен аматьор и по препоръка на колега закарах колата в МП в София и там за около 10 мин оглед (без диагностика и разглобяване) казаха, че най-вероятно "муфата" е заминала и трябва да се смени, цитираха една цена около 4-5 хиляди лева и аз реших, че ще карам без 4х4...
От миналата година обаче по неволя (и служебната ми кола е Волво) чета повече във VIDA-та и си купих Dice от Хонг Конг и започнах да си правя сам диагностика и изводи. Нямах нито една грешка в DEM модула и след като гледах и няколко руски видеа в Youtube реших, че ще сменя маслото и филтъра на Haldex-a и ще си реша проблема. Купих оригинален филтър и масло, закарах колата в един сервиз и взех да давам акъл на майстора какво да прави... Свалихме кардана, зъбната предавка изглеждаше идеална, свалихме филтъра - черничък беше, свалихме помпата, и после обратно - сменихме филтъра, сложихме помпата, кардана, наляхме масло и готово. Ето какво ми направи впечатление:
- много малко масло изтече... сигурно 200-250мл, а налях около 500
- старият филтър беше черен, но не и в отвратително състояние
- цедката на помпата беше чиста, даже помпата изглеждаше добре като цяло
След сглобяването подкарах колата, закачих VIDA, влязох в модула за комуникация с автомобила, от DEM модула изведох в графичен вид да гледам четири параметъра:
- ток на помпата
- ток на соленоида (клапана)
- налягане на маслото
- температура на маслото
Сложих лаптопа на седалката до мен и почнах да карам - старт в кал и сняг, остри завои, спокойно каране и т.н. Ето какво ми направи впечатление:
- DEM модула определено получава сигнали от спирачния модул и знае кога да поиска задвижване на задните колела.
- температурата на маслото беше около 16-18 градуса (отвън беше около 0)
- преди включване на двигателя маслото няма налягане, като запаля, помпата започва да получава ток и вдига налягането до 0,36MPa, което по данни от ВИДА е нормално
- при нужда от 4х4 се изменя тока към соленоида, токът към помпата се увеличава и налягането се вдига
- налягането се вдига до максимум 0,6 MPa, а според видеото на един руснак налягането, за да притисне AOC-то (съединителя) трябва да е 1 -1,2 MPa. Тези стойности никъде не успях да ги потвърдя.
Основният ми извод е, че не се вдига достатъчно налягане, за да се притисне съединителя (ако се вярва на данните на руснака). Сигурен съм, че маслото е достатъчно, затова остава само помпата... колата е на 180 000км и никога не е сменян филтър и масло на Haldexa, гаранция. Да не би да се е износила вече механично помпата? Другото, което ме притеснява, но не разбирам нищо, е вече задния диференциал - да не би Haldex-a да сработва, но нещо назад да куца...
И третото ми съмнение - клапана в DEM да не отваря и затваря правилно - но пък графиката ясно показа покачване на налягане точно когато трябва да се задейства Халдекса.
Мисля си да разглобя пак Халдекса, да изкарам помпата, да я разглобя и да я види местния майстор по ел. моторчета да не би нещо електрическо да не й позволява да вдигне налягане... Ако нямаме резултат ще купя май една помпа, ама много се стискам нещо :mrgreen:
Някой дали е имал опит с подобен проблем, защото малко насочване ще ми е много полезно!
От три години карам едно XC90, модел 2005, дизел D5 163 к.с. с петстепенната автоматична скоростна кутия. Някъде година след като го купихме се оказа, че не му работи системата за 4х4... Аз бях пълен аматьор и по препоръка на колега закарах колата в МП в София и там за около 10 мин оглед (без диагностика и разглобяване) казаха, че най-вероятно "муфата" е заминала и трябва да се смени, цитираха една цена около 4-5 хиляди лева и аз реших, че ще карам без 4х4...
От миналата година обаче по неволя (и служебната ми кола е Волво) чета повече във VIDA-та и си купих Dice от Хонг Конг и започнах да си правя сам диагностика и изводи. Нямах нито една грешка в DEM модула и след като гледах и няколко руски видеа в Youtube реших, че ще сменя маслото и филтъра на Haldex-a и ще си реша проблема. Купих оригинален филтър и масло, закарах колата в един сервиз и взех да давам акъл на майстора какво да прави... Свалихме кардана, зъбната предавка изглеждаше идеална, свалихме филтъра - черничък беше, свалихме помпата, и после обратно - сменихме филтъра, сложихме помпата, кардана, наляхме масло и готово. Ето какво ми направи впечатление:
- много малко масло изтече... сигурно 200-250мл, а налях около 500
- старият филтър беше черен, но не и в отвратително състояние
- цедката на помпата беше чиста, даже помпата изглеждаше добре като цяло
След сглобяването подкарах колата, закачих VIDA, влязох в модула за комуникация с автомобила, от DEM модула изведох в графичен вид да гледам четири параметъра:
- ток на помпата
- ток на соленоида (клапана)
- налягане на маслото
- температура на маслото
Сложих лаптопа на седалката до мен и почнах да карам - старт в кал и сняг, остри завои, спокойно каране и т.н. Ето какво ми направи впечатление:
- DEM модула определено получава сигнали от спирачния модул и знае кога да поиска задвижване на задните колела.
- температурата на маслото беше около 16-18 градуса (отвън беше около 0)
- преди включване на двигателя маслото няма налягане, като запаля, помпата започва да получава ток и вдига налягането до 0,36MPa, което по данни от ВИДА е нормално
- при нужда от 4х4 се изменя тока към соленоида, токът към помпата се увеличава и налягането се вдига
- налягането се вдига до максимум 0,6 MPa, а според видеото на един руснак налягането, за да притисне AOC-то (съединителя) трябва да е 1 -1,2 MPa. Тези стойности никъде не успях да ги потвърдя.
Основният ми извод е, че не се вдига достатъчно налягане, за да се притисне съединителя (ако се вярва на данните на руснака). Сигурен съм, че маслото е достатъчно, затова остава само помпата... колата е на 180 000км и никога не е сменян филтър и масло на Haldexa, гаранция. Да не би да се е износила вече механично помпата? Другото, което ме притеснява, но не разбирам нищо, е вече задния диференциал - да не би Haldex-a да сработва, но нещо назад да куца...
И третото ми съмнение - клапана в DEM да не отваря и затваря правилно - но пък графиката ясно показа покачване на налягане точно когато трябва да се задейства Халдекса.
Мисля си да разглобя пак Халдекса, да изкарам помпата, да я разглобя и да я види местния майстор по ел. моторчета да не би нещо електрическо да не й позволява да вдигне налягане... Ако нямаме резултат ще купя май една помпа, ама много се стискам нещо :mrgreen:
Някой дали е имал опит с подобен проблем, защото малко насочване ще ми е много полезно!