Волво Клуб - България

Full Version: Още едно попълнение - ХС90 2.5Т2 AWD
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги,
Всъщност колата е при семейството от 5 месеца, но ремонтирах разни неща.
Сега пак е на пътя.

Няколко думи за колата. Преместихме се в по-отдалечен и див район, (55км от Ванкувър) където превозното средство е не просто необходимост, а от него ни зависи живота (колкото и силно да звучи това). Понеже става въпрос за живот то е ясно какво ще бъде.

Колата:
218 500км произведена 2006г. AWD. Колата, няма какво да си правя илюзии, беше в лошо състояние. Иначе казано - подръжка нулева. Нищо. Това естесвено беше отразено от цената - 6000 кинта плюс още пари от личния банкомат Big Grin за ремонт. Аз лично оправих поразиите на механиците тъпанари за около месец и половина.
Колата дойде със сменена скоростна кутия. Охладител допънителен за кутията, който си е фабричен. CD changer с 6 диска, DVD падащо от тавана и прибиращи се огледала.
Смених предния диференциал, защото стария не беше затегнат добре и шлиците бяха заминали. Имах голям късмет с кажи речи нов от S60 за 600 кинта.Турбото хвърляше масло като ненормално. Вече там всичко е сменено и изчистено. Комплекта (на Melett) 160 кинта. Нова полуоска. Беше с някаква измислена която си беше заминала (сложих на Волво, което признавам ме хвърли извън бюджета - 600кинта). Система за проветряване на картера - 500кинта. Много важна система на тези двигатели. Изтичащия се долен отвор на филтърната кутия беше задръстен. Какво чудо излезе не е истина. Предните каруцари, които бяха сменяли системата си бяха оставили ръцете. Отводнителните отвори на шибидака бяха задръстени, както и тези под кората на чистачките. Гниалните боклуци бяха сложили един найлон, за да не се мокри мокета , а да се изтича направо в сензора между предните седалки. Радиото се мокреше и прекъсваше дори. Явно и в CEM-a се е стичала вода. Както и да е. Късмет имам, че всичко работи нормално засега. Смених и семерингите на, както и уплътненията на маслената помпа.
Колата е вече много добра. Изненадан съм от динамиката. Очаквах да е по-бавна или някак си инертна. Напротив. Затова 5 цилиндровия мотор е легендарен. Само мога да ви кажа колеги, че ако двигателя и кутията са ОК колата лети. Динамиката е по-добра според мен от 3,2 литровия, който е на другата ни кола.
Питайте ако искате да знаете нещо.
Колата в снимки. Километрите са реални 218 500 2.5л Т5 Автоматик 5 скоростен с допълнитен охладител.

Колата не чистена или мита. Всичко е натурално, дори и следите от мръсни пръсти по калника, които за щастие, не се виждат.
Тези снимки са специален поздрав за колегите които знаят и с пожелание към всички да не ви се налага.
che4ef Wrote:Здравейте колеги,
. Система за проветряване на картера - 500кинта. Много важна система на тези двигатели. Изтичащия се долен отвор на филтърната кутия беше задръстен. Какво чудо излезе не е истина. Предните каруцари, които бяха сменяли системата си бяха оставили ръцете.

Я раздуй малко по въпроса, че и аз съм с този двигател (B5254T2)
На колко километра, как се чисти тази пущина?
Ignat40 преди да тръгнеш да сменяш провери дали има нужда. Тази система няма сервизен интервал. Сменя се ако има нужда.
Два големи индикатора има:
- Излиза пара от отвора на пръчката за масло когато е махната
- свети лампата за двигатела, т.е. някой от маркучите е спукан.
Ако нито едно от тези две условия не е изпълнено недей да се вкарваш във филми.
Три са причините тази система да се задръства: нередовна смяна на маслото, некачествено масло, възрастта на колата (втвърдяване и напукване на маркучите).

В моя случай, до колкото можах да приценя при ремонта, беше изпълнено първото условие - нередовна смяна на маслото.

Как се чисти:
https://www.matthewsvolvosite.com/forums...8&start=10
обърни внимание на crankcase vent hole на една от картинките. Това е отвора.
che4ef Wrote:Ignat40 преди да тръгнеш да сменяш провери дали има нужда. Тази система няма сервизен интервал. Сменя се ако има нужда.
Два големи индикатора има:
- Излиза пара от отвора на пръчката за масло когато е махната
- свети лампата за двигатела, т.е. някой от маркучите е спукан.
Ако нито едно от тези две условия не е изпълнено недей да се вкарваш във филми.
Три са причините тази система да се задръства: нередовна смяна на маслото, некачествено масло, възрастта на колата (втвърдяване и напукване на маркучите).

В моя случай, до колкото можах да приценя при ремонта, беше изпълнено първото условие - нередовна смяна на маслото.

Как се чисти:
https://www.matthewsvolvosite.com/forums...8&start=10
обърни внимание на crankcase vent hole на една от картинките. Това е отвора.

Да чукна на дърво индикациите ги няма.
Иначе маслото (УЖ) е сменяно редовно, пак УЖ е слагано оригинално масло, виж възрастта... не знам 11 години дали е проблем вече.
Дали има начин да се прави някаква профилактика?
Да речем някаква промивка или продухване при смяна на маслото?
Единствената профилактика е смяната. Няма друг начин.
Знам че има дилъри които препоръчват смяна на около 150 000км. Волво не препоръчва. Казват да се пипа ако има проблем. Дилършиповете са търговци, те са ясни. Не се притеснявай според мен. Моя бивш съсед, който има като твоята кола кара с пробит маркуч на тази система със светнала лампа на двигателя близо две години. Не му се даваха пари, ама накрая намери време и оправи един куп неща по колата.
Гледай за масло около ангренажния ремък и за прекомерно омасляване на тръбата след турбото. Обръщай профилактично внимание на маслата из диференциалите и кутия. Сменяй редовно филтрите за въздух. Като цяло в подръжката на една кола започвам да мисля че най-трудното е да се намери свестен сервиз.
che4ef Wrote:Единствената профилактика е смяната. Няма друг начин.
Знам че има дилъри които препоръчват смяна на около 150 000км. Волво не препоръчва. Казват да се пипа ако има проблем. Дилършиповете са търговци, те са ясни. Не се притеснявай според мен. Моя бивш съсед, който има като твоята кола кара с пробит маркуч на тази система със светнала лампа на двигателя близо две години. Не му се даваха пари, ама накрая намери време и оправи един куп неща по колата.
Гледай за масло около ангренажния ремък и за прекомерно омасляване на тръбата след турбото. Обръщай профилактично внимание на маслата из диференциалите и кутия. Сменяй редовно филтрите за въздух. Като цяло в подръжката на една кола започвам да мисля че най-трудното е да се намери свестен сервиз.

Това ясно. Аз колите си ги обслужвам стриктно според препоръките на производителя.
Въпросът е, че не съм сигурен, как е била обслужвана преди мен. Според "официалните" документи, които ми дадоха от МП, са я обслужвали на всеки 10 000 км. Аз обаче не съм убеден, че е точно така, защото бензиновия филтър, който уж е сменян 8 пъти, си е заводския. Продадоха ми я с уж "току що сменено масло", а колата го гореше по 1 л. на 2000 км и като си го смених аз колата чудодейно спря да го гори. Та не знам какви ла...на са сипвали преди това. Захванал съм се да подменя абсолютно всички течности и консумативи независимо дали им е дошло времето, и да проверя всички "тънки" местата, че ми писна всеки пък като тръгна на дълъг път да се кръстя ще стигна ли без да викам пътна помощ.
Иначе и на мен намирането на 100% доверен сервиз ми е най-големия проблем. На големите нямам никакво доверие, а в малките правят добре 1-2 неща, а другите или не ги правят изобщо или ги правят калпаво. Бях свикнал да си оставя колата и като отида да си я взема, да знам, че всичко е проверено и всичко, каквото е необходимо е направено.
Точно сега си търся някой, който да направи качествена промивка на радиаторите и подмяна на антифриза, а най-вече някой, който знае и може да смени маслата на диференциалите и кутията. Последното се оказа "тънка" работа и си иска освен майсторлък и знанието на някои чалъми.
Игнат, разбирам. Единственото което не ми побира главата е като е била в официален сервиз, защо е в такова състояние? Както и да е. Няма какво да го дъвчим това. Ясно е.

Хубавото е че колата няма да спре. Трябва нещо голямо и сериозно да се случи. Например - скъсване на ангренажния ремък или протичане на гарнитурата. Дори да прегори клапан, или да се разхлопа мотовилка колата няма да те остави. Аз съм минавал 300 км с прегорял клапан на 3ти цилиндър.
Всичко останало е подръжка.
Промивката на радиаторите може и сам да си я направиш ако ти се занимава. Не слагай химикали, ползвай само дистилирана вода. Достатъчно е. Аз съм правил промивка с градински маркуч и чешмяна вода. Оригиналния антифриз на Волво има инхибитори точно заради това и няма отлагания. Колата вече три години няма нищо. Говоря за Волвото ми 850 от 1993, което един колега кара сега.
Смяната на маслото в задния диферианциал и АОС съединитела е пипкава работа. На бялата кола пробвах да ги сменя. Пробките са с ужасен достъп. Не можах да махна кардана, за да сменя филтъра, в чудо се видях и оставих за някой друг път. Има време. Иначе предния диференциал е детска игра. Единствено трябва някак си да се изсмуче маслото. Голяма сприцовка върши голяма работа.
Иначе си прав. Така е с механиците или майсторите навсякъде...
Поздрави
che4ef Wrote:Смяната на маслото в задния диферианциал и АОС съединитела е пипкава работа. На бялата кола пробвах да ги сменя. Пробките са с ужасен достъп. Не можах да махна кардана, за да сменя филтъра, в чудо се видях и оставих за някой друг път. Има време. Иначе предния диференциал е детска игра. Единствено трябва някак си да се изсмуче маслото. Голяма сприцовка върши голяма работа.
Поздрави

Изгледах доста клипчета в Интернет, но вместо да събера смелост, се разубедих да се захващам сам. Може би, ако има някой колега с подемник, и да се хванем двамата да си направим процедурата на колите, без да бързаме и като си помагаме един на друг... ..Но както се казва - ех мечти, мечтииии Wink
Pages: 1 2