Волво Клуб - България

Full Version: Счупена пластмасова ябълка при завихрящия клапан
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте,

Купих си Волво XC90, 2006г, 163 к.с., но ми дава грешка на въздушния дебитомер. След като го закарах в няколко сервиза, накрая се откри че ябълката при завихрящия клапан е счупена и предишният собственик е фиксирал лостчето с рапидка. Приложил съм и снимка. Сега докато шофирам рапидката блокира завихрящия клапан, което вкарва компютъра в авариен режим заради грешно подадени данни към въздушния дебитомер и колата губи мощност. За съжаление не мога никъде да намеря само тази част, а не искам да сменям целият всмукателен колектор. Някой имал ли е подобен проблем и знае ли как най-безболезнено мога да го разреша.

Предварително благодаря!
Колега, пусни си заявка в Мото-Пфое. Виж снимката която съм качил, на нея горе е каталожния номер на лостчето.
И още нещо, мотора ти е 185к.с., а не 163.
На снимката се вижда , че това е изключителна простотия !
Има интелигентен начин за побългаряването на тази част, описан надълго в нарочна тема за вихровите клапи, в този форум.
И не на последно място, на финала, ще смениш вихровите клапи , лостчето, гарнитура на см.колектор, подложки на дюзите и този , който ще го прави следва да изчисти от нагар колектора, каналите към клапаните, маркучите за въздух, клапата на ЕГР, серпентината , както и ще спре на практика теча на масло , който е от клапите към лостчето !
След което ще видиш като подадеш газ как поради липса на крила и стабилизатори колата иска , но не може да излети...
Здравей колега, скоро минах по пътя на побългаряване на счупеното лостче. За мое съжаление при опитите за това успях да счупя две от четирите зъбчета на привода на клапите, които държат ябълката на лостчето. След това купих ново лостче, че даже две, но поради това счупване не ми вършат работа и стоят в дълбок резерв. Този който е правил ремонта с тази рапидка явно не знае колко навътре още влиза привода. Така ограничава движението на клапите наполовина и те никога не могат да се затворят. Има и риск от изгаряне на моторчето, което чрез лостчето задвижва клапите. Моето решение е временно и след няколко месеца ще мина по процедурата за подмяна на вихровите клапи точно при човека писал поста преди моя. Най-вече държа на почистването на натрупаните с времето сажди, а те никак не са малко. Това е моя личен опит, който споделям. Желая успех, но така с рапидката е голям проблем, по-добре я махни, така поне моторчето задвижващо вихровите клапи няма да се тормози.