Волво Клуб - България

Full Version: Покупка на Volvo XC90
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте бъдещи колеги,

От половин година търся нов автомобил и до преди месец не можех да се спра на определена марка и модел, но бях сигурен, че искам SUV. До сега съм притежавал различни класове и типове автомобили ('01 Smart fortwo,'95 BMW 318,'01 BMW 328,'06 Audi A8, '99 Opel Astra - разбъркан ред), а в работата редовно ми се отдава възможността да карам всякакви марки и модели автомобили от всички възможни класове (за жалост до сега без Rolls Royce и Lamborghini). За да не си кривя душата ще си призная, че най-много ми се ще да се докопам до някой приличен Land Cruiser J100, J150 или в един по-добър свят J200 :roll: , но към момента смятам, че са ми над бюджета, а лизинг за мен е мръсна дума. Изискванията ми към бъдещият ми автомобил са следните: да е голям SUV, произведен поне след 2005г., автоматик, бензин, над 200к.с., подходящ за градско и извънградско ежедневно каране, с прилична визия, подходящ за бизнес събития, 4x4, с място за надуваема лодка на тавана и риболовно оборудване и багаж в багажника. Понеже предните изисквания са малко, реших да добавя, че искам и да е здрав (с главни букви) автомобил. Та след щателно проучване, размишляване, консултиране и съветване се спрях на ХС90.

От около седмица чета различни мнения в различни теми относно 90тката и като цяло придобих някаква представа. Спрял съм се на два двигателя Т6 272к.с. и 3.2 238к.с., предпочитам седем местните автомобили (до колкото разбирам са с нивомат) и ми се ще да докопам бройка с 6-степенен автомат (не запомних Айсин ли беше, Айсен ли беше, не запомних...).
Интересува ме, как спират 90тките (имам кофти мнение за спирането на големите машини след едно Grand Cherokee 5.7 hemi), какви са най-често срещаните проблеми (от по-сериозните), какви са тези странни ценови диапазони в които се продават от 5000 до 25 000 евро - има ли някакви критерии, по които да се ориентирам. Планувам газифициране на автомобила (срам - не срам, 50% са си 50% и 20/100км. са си 20/100км. ...), подходящи ли са горните два мотора, 2.5Т не е ли слабичък за това купе? Оглеждам се за изпълнение Summum или Executive, но не държа на навигация (до колкото разбирам, екранчето и е само за навигация, чупи се, а и картите за България са кът, пък и предполагам ще е апетитна за айдуците), не знам как точно седят нещата с другите екстри - подгрев/обдухване на седалки (не съм виждал 90ка с обдухване), високи нива на озвучение, DVD-та, печки (на бензинов автомобил?!?) и т.н. Не държа до болка на всичките, но както казал Мечо Пух преди да вземе свръхдоза, - "Колкото повече, толкова повече!" Във връзка с гореспоменатите айдуци, крадат ли се много 90ките, имат ли си детайли, които редовно хващат крака (като огледалата на Х5, фаровете на Cayenne или парктрониците на Mercedes)?

Това са все въпроси, на които сигурно някой, някога е отговарял, но аз не открих задоволителна информация, може би не съм търсил достатъчно, а може би имам нужда от малка доза допълнителен кораж за покупката. Надявам се, да не затормозявам много групата с въпросите си,и да не нарушавам прекалено много правила.

Предварително благодаря,
С уважение,
LouisCyphre - надявам се скоро пълноценен член 8-)
За ХС90 се ориентирай след 2006, демек фейслифта. От почти 5 год. карам ХС90 3,2(238 коня) и му сложих газ, като обслужване е един от моторите с най-малко неща за смяна(масла и филтри само) има един пистов ремък и една обтяжна ролка. Останалата поддръжка е в зависимост от състоянието на колата, аз например като я взех смених четирите диска, а сега ще сменям тампони на дв., на стабилизиращата щанга и шарнири на носачите(последните не съм сигурен че са за смяна но съм ги купил вече). Ако вземеш 4,4 обикновено си има доста екстри. Аз нямам печка и друга екстра която ми се ще да имам е подгрев на волана. ХС90 според мен не е в ТОП 10 на крадците даже май и в ТОП 20 не попада.
zorba Wrote:За ХС90 се ориентирай след 2006, демек фейслифта. От почти 5 год. карам ХС90 3,2(238 коня) и му сложих газ, като обслужване е един от моторите с най-малко неща за смяна(масла и филтри само) има един пистов ремък и една обтяжна ролка. Останалата поддръжка е в зависимост от състоянието на колата, аз например като я взех смених четирите диска, а сега ще сменям тампони на дв., на стабилизиращата щанга и шарнири на носачите(последните не съм сигурен че са за смяна но съм ги купил вече). Ако вземеш 4,4 обикновено си има доста екстри. Аз нямам печка и друга екстра която ми се ще да имам е подгрев на волана. ХС90 според мен не е в ТОП 10 на крадците даже май и в ТОП 20 не попада.

До колкото разбирам, шест степенната скоростна кутия се слага точно от тогава - 2006-та, пък и фейса изглежда една идея по-добре според мен. Може ли малко повече информация относно газифицирането, цена, марка, качество, разход, някъде бях гледал, че вече си писал по темата, но ако може малко обобщение ще бъде от полза. И аз се колебая за 3.2, защото ми се стурва по-прост за обслужване, но от друга страна си мечтая да карам Bi-turbo автомобил от доста време. Не знам дали има голяма разлика във вървежа и ако има, в чия полза е? Подгрева на волана е екстра "веднъж!!!" - шефа ми има на аудито си и редките случаи, които го карам са едни от редките случаи, в които карам без ръкавици зимата Sad . Колкото до тампоните на дв. - може ли ориентировачни цени да споделиш, това обикновено не са евтини части, а MP са едни от единиците вносители на части, при които нямаме отстъпка (не, че няма от къде другаде да си взема оригинални части с отстъпка, но не ми се разпитва напразно).Варианта 4.4 не съм го обмислял изобщо като вариант - осмака си е осмак, но са още две гладни гърла, а и до колкото прочетох - повече харчи и бръмчи, отколкото върви. Със сигурност ще да върви повече, но ми се струва нерентабилно...
LouisCyphre Wrote:
zorba Wrote:За ХС90 се ориентирай след 2006, демек фейслифта. От почти 5 год. карам ХС90 3,2(238 коня) и му сложих газ, като обслужване е един от моторите с най-малко неща за смяна(масла и филтри само) има един пистов ремък и една обтяжна ролка. Останалата поддръжка е в зависимост от състоянието на колата, аз например като я взех смених четирите диска, а сега ще сменям тампони на дв., на стабилизиращата щанга и шарнири на носачите(последните не съм сигурен че са за смяна но съм ги купил вече). Ако вземеш 4,4 обикновено си има доста екстри. Аз нямам печка и друга екстра която ми се ще да имам е подгрев на волана. ХС90 според мен не е в ТОП 10 на крадците даже май и в ТОП 20 не попада.

До колкото разбирам, шест степенната скоростна кутия се слага точно от тогава - 2006-та, пък и фейса изглежда една идея по-добре според мен. Може ли малко повече информация относно газифицирането, цена, марка, качество, разход, някъде бях гледал, че вече си писал по темата, но ако може малко обобщение ще бъде от полза. И аз се колебая за 3.2, защото ми се стурва по-прост за обслужване, но от друга страна си мечтая да карам Bi-turbo автомобил от доста време. Не знам дали има голяма разлика във вървежа и ако има, в чия полза е? Подгрева на волана е екстра "веднъж!!!" - шефа ми има на аудито си и редките случаи, които го карам са едни от редките случаи, в които карам без ръкавици зимата Sad . Колкото до тампоните на дв. - може ли ориентировачни цени да споделиш, това обикновено не са евтини части, а MP са едни от единиците вносители на части, при които нямаме отстъпка (не, че няма от къде другаде да си взема оригинални части с отстъпка, но не ми се разпитва напразно).Варианта 4.4 не съм го обмислял изобщо като вариант - осмака си е осмак, но са още две гладни гърла, а и до колкото прочетох - повече харчи и бръмчи, отколкото върви. Със сигурност ще да върви повече, но ми се струва нерентабилно...
Каква е тази българска мания кола на ГАЗ немога да ги разбера тези хора Ако нямаш приход за Бензин изобщо не я купувай
relaksa Wrote:Каква е тази българска мания кола на ГАЗ немога да ги разбера тези хора Ако нямаш приход за Бензин изобщо не я купувай
Колега малко несериозен пост. Но всеки си има мнение.

Тампоните(преден и заден долни) ги взех от щатите, че там са доста евтини. Газовата ми я сложиха в БРЦ май цената беше 2300. Разхода е в зависимост колко ти е тежък кракът, но под 15-16 не съм падал, зимата стига до 23.
Каква е тази българска мания кола на ГАЗ немога да ги разбера тези хора Ако нямаш приход за Бензин изобщо не я купувай[/quote]

Колега, имам приход за бензин, но предпочитам да го давам за други неща, а нафтова печка не ми се кара повече в живота. Отделно, че газта вреди много по-малко на околната среда, а от мръсния въздух го ядем всички ние и нашите деца. Ако говорим за какво нямам приход - за жалост нямам приход за Tesla или друг сериозен електромобил. И все пак, ако не плануваш да плащаш разходите за гориво на някой, не е добра идея да коментираш избора му на гориво.
zorba Wrote:Тампоните(преден и заден долни) ги взех от щатите, че там са доста евтини. Газовата ми я сложиха в БРЦ май цената беше 2300. Разхода е в зависимост колко ти е тежък кракът, но под 15-16 не съм падал, зимата стига до 23.

Това ако е градски разход е направо песен. Smile
Някъде по форумите ли, в ютюб ли бях чел за 3.2, че харчи като осмак, а върви като петак. Smile По този мотор май наистина няма какво да се повреди, освен ако ти не решиш, че е безсмъртен. Да става газификация, но тук вече си е до персонален избор. Аз карам 4.4 V8, но съм решил да не го обременявам с допълнителен горивен избор Smile Ако караш в Сф от сега се приготви градското да ти е поне 20 - една колежка има същото и това според нея било единствения минус (не мога да я разбера що се оплаква, като мъжът й ходи да се разправя по бензиностанциите Smile )
Що се отнася до кражбите, така и не намерих ключар, който на старата фрегата V70 D5 да може да направи дубликат. Варианта в МП ми се стори нечовешки скъп. До сега за откраднато Волво май само веднъж съм чел във форума и сигурно имаше нещо алогично в кражбата - я забравен ключ я нещо друго ...
За здравината на купето няма какво да се говори - братовчеда със такова джипче посрещна челно една Вектра и всички в колата се бяха разминали само с уплах и малко натъртвания.
zorba Wrote:
relaksa Wrote:Газовата ми я сложиха в БРЦ май цената беше 2300. Разхода е в зависимост колко ти е тежък кракът, но под 15-16 не съм падал, зимата стига до 23.
Пак дискусия газ/бензин се оформя... :lol:
За 2300 лв. на Круиз ще заредя минимум 1150 л. бензин (цени от 1.97 до 2.00 лв., литър с отстъпката)... При разход 15/100 на 960-ката 3.0 бензин, това са 7666 км. само да я изплатя газовата... Нали правилно смятам...?! Та за тия 7666 км, ако зареждам газ и започне да ми гори 20/100 например, все пак е 204 коня, автомат. Значи от 30 лв. на 100 км. бензин, отивам на 20 лв. на 100 км. газ. Т.е. трябва да мина до 12 300 км. градско, т.е. 2 години при моето каране градско, трябват за да започна да "пестя"... Ако не смятам правилно, поправяйте ме! Извънградско каляската натоварена до дупка и с 4 човека ми даде 10.3/100 бензин, 140 км./ч магистрала... Wink На колонка.
И свързано с честите неволи, поне тука споделяни във форума, с газовите уредби - дето все нещо не им работи като хората, ядове и висене по сервизи... и някой постоянно да ми бъркапо колата, която в момента смея да претендирам, че работи перфектно... Ами... За мен е безмислено...
Но всеки сам си решава! Аз газова няма да сложа...
ПП. Искам да поздравя колегата bell, за S80-ката V8, май го мернах веднъж, и за решението да си я кара така, на бензин... Smile
LouisCyphre Wrote:
relaksa Wrote:
Каква е тази българска мания кола на ГАЗ немога да ги разбера тези хора Ако нямаш приход за Бензин изобщо не я купувай

Колега, имам приход за бензин, но предпочитам да го давам за други неща, а нафтова печка не ми се кара повече в живота. Отделно, че газта вреди много по-малко на околната среда, а от мръсния въздух го ядем всички ние и нашите деца. Ако говорим за какво нямам приход - за жалост нямам приход за Tesla или друг сериозен електромобил. И все пак, ако не плануваш да плащаш разходите за гориво на някой, не е добра идея да коментираш избора му на гориво.[/quote]
АЗ карам ХЦ90 2.5 ТУРБО от 14 години ( Може би преди всички вас тука) и вече е на почти 700000км едва ли на ГАЗ колата ще изкара до толкова
Pages: 1 2