Волво Клуб - България

Full Version: Покупка на XC40 - Т4 или D4
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7
Здравейте,
предстои ми покупка на XC40, но съм тотално нов в марката и мисля, че няма да намеря по-компетентни хора за съвет от членуващите тук.
Избора ми е между Т4 или D4 екстрите не ги коментираме защото както всички знаем всичко е въпрос на вкус.
Гледайки краткосрочно и на бързо всеки би се спрял на D4 и това ми е ясно,НО заслужава ли си?
Гледайки Т4 си мисля, че по този начин ще изолирам всички глупости с Адблу, ЕГР, ДПФ и всички тези еко измишльотини.
От друга страна пък дизела е с 1,5 литра по-икономичен. И съм в голямо чудене а времето ми за решение намалява все повече.
Какво ще ме посъветвате?
Лично за мен избора между Б и Д зависи от това какви километри минаваш на година. Стигнал съм до извода че ако минаваш до 8-10К бензина си е ОК, до около 20К си е газта, а над 20 дизел.
За чисто новите коли нещата не са точно така, но пък те си имат и гаранция.
Колега, не знам какви са цените на XC40 с двигатели T4 и D4, но при нова кола от магазина първо трябва да си отговориш колко километра ще навърташ на година и до колко години мислиш да я караш преди да я продадеш. Според мен разликата в харченето гориво ще ти е най-малкия проблем и ще е капка в морето от всички разходи които те очакват...иначе успех и със здраве да се радваш на новата кола Wink
Километрите ще са най-много до 30 000 годишно и ще я карам поне 5 години (или поне такова намерение имам)
Какво може да излезе като допълнителни разходи?
Колко е гаранцията на ново Волво? Ако е 5 години разликата ти ще е минимална - дизела е по-скъп за гаранционно обслужване, но харчи по-малко. Все пак 30х на година за България не са малко, така че пусни ексела и посмятай...така и не каза колко е разликата в цената на Т4 и D4 за да смятаме заедно :lol:
Разликата е минимална на фона на цената на колата Smile около 5 000 лева. Гаранцията е 5 години без ограничение в пробега.
Като цяло цената е 97 000 лева. при такава цена разликата в двата агрегата е минимална
Колега marsianeca, всичко е въпрос на сметки и възможности, затова както вече казаха хората си сметни нещата.
Аз на друго искам да ти обърна внимание. Дизела в Европа го забраняват или го правят невъзможен. Състемите на очистване на тези двигатели станаха сложни, скъпи и даващи проблеми. Да оставим настрана че Волво много скоро ще спре да прави такива двигатели. Да, дизела е икономичен, но е много усложнен вече с тези емисии. След 2-3 години нищо чудно да ти искат допълнителна еко такса в западноевропейските държави, за да караш дизел без значение местен ли си или турист.
Лично аз бих си взел бензиново, ако трябва да избирам.
Всъщност в момента стоим и караме двете волва с жената и чакам да пуснат електрическото ХС40. Моето лично мнение, е че в момента човек не си струва да пари за двигатели с вътрешно горене. Близкото бъдеще е електрическа кола в града и до работа и бензинова за пътуване. Електрическите ще победат абсолютно в момента в който, образо казано, намерят начин да наливат електричеството в туби. Правят се много разработки. Чрез нанотехнолигии, напълно постижими в производството, увеличиха реалния капацитет на литиево - йонните батерии 5-6 пъти. Това означава лека кола с пробег над 1000км. В момента в който това се внедри, а то ще стане, забрави дизели и бензинови. Тесла отварят завод за собствени батерии много скоро и това ще промени климата доста. Най-добре продаваната електрическа кола в Северна Америка е Тесла, после е Тойота с двойно по-малко бройки и т.н. Всички производители вече имат поне два - три модела които са с елемент на електрическо задвижване. Затова колега не гледай само моментно на нещата, а проектирай тенденциите примерно 5 години напред.
Давам ти един, не много удачен, но показателен пример какво точно имам предвид:
Помниш ли фотоапаратите с филми?
Помниш ли колко струваше един хубав такъв, където превърташе лентата автоматично, имаше най-различни режими и прочие. Помниш ли как повечето от нас мечтаеха за Зенит или LEIKA и други марки.
Сега си спомни колко време отне така наречения преход към дигитализация? Нямаше и 5 години. Иначе разните кУрифеи и специалисти обесняваха че щяло да отнеме минимум 10-15 години прехода.
Какво стана на практика, отива човек до магазина, дава едни 500-800 долара за фото апарат с лента и след 2-3 години джаджата не струваше и 50 кинта.
Разбираш какво искам да ти кажа. Мисли като си купуваш нова кола. Вероятно идеята да си купиш нещо запазено е по-добра, а да изчакаш за новите електрици.

Така или иначе аз чакам търпеливо.

Поздрави
Литиево-йонната батерия си е буре с барут и се разминава с понятието безопасност с много.
Не случайно такива батерии не се превозват със самолет. Даже и някой модели телефони са забранени(печално известния модел на Самсунг) от доста авиолинии за допускане в самолетите.

Да, не гърми като барута, но гори много впечатляващо. Горенето се тригерира много лесно от късо на батерията, презаряд или механична деформация
Лошото е, химическата реакция потдържаща горенето е напълно достатъчна за да гори.
За това пожарникарите отзовали се на пожар от литиеви батерии само гледат и гасят след като батерията е приключила с горенето.

Но като цяло нещата отиват в посока електрички. Аз също чакам с нетърпение електрическото XC40. По груби сметки цената на километър с ДВГ(при това КПД на ДВГ) е в пъти повече от колкото с електрическа кола.


По въпроса аз бих предпочел бензинов мотор.
Защо:
1. По-тих.
2. По-малко вибрации.
3. Липса на скъпоструващи елементи за екология.
4. Значително по прост като възли мотор - това повишава значително надеждността.
5. Дизеловия мотор при колите е технология, която отива към логичния си край. Предвид тенденциите при автопроизводителите.

На това купе, като, че ли най му подхожда Т5. Big Grin Такова съм пробвал върви много добре.
Колега che4ef, абсолютно съм съгласен с теб, но просто не мога да чакам повече и е наложително да сменя колата си за това съм предприел и тази крачка. Като цяло ако се гледа краткосрочно на нещата и без много да се замисляш си казваш "дизел много ясно", но всъщност изобщо не е така Smile

Колега Tisho, батериите ще извървят своя път и ще станат много по-безопасни и много по-малко замърсяващи околната среда. Сега по темата, за съжаление Т5 мотора ще се наложи да го чакам и то доста "срок доставка 5 месеца" за това явно всичко клони към Т4.

П.С. Съжалявам, че постовете ми се бавят, но минават през модератора (правила на форума в които няма нищо лошо)
marsianeca Wrote:Колега Tisho, батериите ще извървят своя път и ще станат много по-безопасни и много по-малко замърсяващи околната среда. Сега по темата, за съжаление Т5 мотора ще се наложи да го чакам и то доста "срок доставка 5 месеца" за това явно всичко клони към Т4.

XC40 е доста търсен модел в момента. 5 месеца срок не ме учудва. МП имаха няколко Т5-ци тестови. Макар, че аз тестова кола не бих си купил имайки в предвид как се карат. Big Grin

marsianeca Wrote:П.С. Съжалявам, че постовете ми се бавят, но минават през модератора (правила на форума в които няма нищо лошо)

Първите три мнения минават през задължително одобрение на модератор, след третото побликуването е моментално и без да се налага одобрение. Тоест вече трябва да ви се побликуват мненията моментално.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7