Волво Клуб - България

Пълна версия: Що е то V8 във VOLVO и има ли той почва у нас...
В момента виждате орязана версия на нашия форум. Вижте пълната версия с подходящо форматиране.
Колеги, реших да направя тази тема с цел всички настоящи и бъдещи ентусиасти на V8 да откриват по-бързо всякакви полезни неща за "чудото" на YAMAHA, което се монтира във VOLVO под кодовото наименование B8444S.

Ето ТТ данни и повече информация за двигателя -  http://australiancar.reviews/Volvo_B8444S_Engine.php

Тук малко по-подробно е засегнат проблема с балансиращият вал на първите двигатели от серията известен като "The Dark Side of Volvo's Excellent V8" и които е решен с помощта на "дренажни отвори" залегнали при производството му след пореден номер на двигателя по-голям 6833 - https://blog.fcpeuro.com/the-dark-side-o...cellent-v8

Иначе този двигател с неговата ангренажна верига, при правилно и навремено обслужване, се слави като много здрав и безпроблемен мотор - може да изкара 300-400х километра безгрижно:
Аз също имам V8 (не на Волво обаче), но спокойно мога да кажа, че тази купчинка железца и пластмаски мен лично ме побъркват от кеф.
Звук (и тишина всъщност), перформънс,….абе всичко! Дори ми е кеф да си го гледам само като отворя капака...няма нищо излишно и толкова е подредено, без маркучи за охлювите и разни други излишни неща Tongue

Не знам колко от колегите тук във форума имат V8, сигурно не много...
Но ще ми е кеф да се "съберат" тук и да разкажат за това чудо Smile

@ Стефане, знам че и ти има какво да кажеш тук Wink

Много хубава тема!
Браво на автора!


Явор
'
Ами да пораздвижим малко темата...

Т.к. след като видях във Facebook поста на един BG приятел и доктор-моторист, който живее в UK и се разговорихме за "V8 порното" което си беше сътворил

[Изображение: i6juyp.jpg]

реших да пиша по мейла на сервиза http://pgth.ch в Швейцария, който в продължение на 12 години изцяло е обслужвал Вълчо. Въпросите ми бяха дали са сменяли пистов ремък, ролки и свещите и след като отговора на главният им мениджър "връзки с клиенти" René Sunitsch беше отрицателен реших да се оборудвам с ето тези неща:

* оригинални свещи комплект p/n 30731383 спечелени от eBay.uk на търг - свещите са брандирани с логото на Volvo, но дефакто са иридиеви NGK IFR6B11

[Изображение: j96ntw.jpg]

* оригинален пистов ремък, обтегач и 2 ролки - достави ми ги Иван от genuinepartsdelivery.com на много добра цена директно от Япония и не се учудвайте, че всичко е Made in Japan - все пак това си е V8 двигател на Yamaha поставян и в моторници и яхти :lol:

[Изображение: 2lthi8h.jpg]

Сега бай Вълчо е на топло в сервиза на V+3 и когато е готов ще видим как ще се държи...ако вземе, че с чисто новите свещи ми смъкне разхода няма да му се разсърдя Wink
При мен свещите са сменяни на 80 000 км. (сега съм на 120 000) Обаче не знам ситуацията с пистовия ремък и ролките, но все си мисля че преди 150 к няма смисъл да ги напиням. Иначе разхода в тежкото софийско си ми е 22- 25 без никакъв компромис за смъкване Smile (корава японка излиза)
Колега на ЛС ако ми кажеш колко ти излезнаха частите от Япония ще съм ти благодарен ... От хора в МП знам, че нямало по-тегава работа от смяна на свещи при тоя осмак Smile
bell няма проблем ще ти пусна на лично цените за ролките, обтегача и ремъка. Моля като модератор да тръкнеш цитата от горният пост, че и без това моето мнение е доста дълго с тези снимки Wink
Смяната на свещите не е толкова трудна задача колкото са го представили от МП - 



Достъпа до задните четири е по-тегав, но според мен с подходящи инструменти за 1-1.5 часа и 2 бири задачата е постижима  

Иначе от V+3 ми взеха общо 110 лева за смяната на ремъка с прикачните търкалца и за смяната на свещите.
Ето малко софтпорно на двигателя за който казват, че не са проблем 500х км пробег...