03-31-2019, 05:34 PM
04-01-2019, 06:10 AM
VIDA или канбъс екстендер.
04-01-2019, 08:46 AM
Друг вариант е за груби измервания да се ползва безконтактен инфрачервен термометър върху маркучите...
04-01-2019, 04:47 PM
Здравей колега,
Има един стар и изпитан начин да разбереш дали имаш проблем с термостата.
Ако колата в студените дни загрява бавно и при каране на дълъг път стрелката не остава на едно място ами пада леко - значи термостата е блокирал в отворено положение (на големият кръг на охладителната система).
И респективно, ако в топлите (че дори и в студените дни) прегрява и вдига над работната температура (~92 градуса), значи е блокирал в затворено положение (на малкия кръг). При това положение перката няма да сработи, защото датчика на перката се завива в радиатора и взима температурата от там.
Личен съвет - ако имаш съмнение, ВЕДНАГА иди да го погледнат, защото това не е Жигула комби и ако я прегрееш няма да минеш с ремонт за 200лв
Има един стар и изпитан начин да разбереш дали имаш проблем с термостата.
Ако колата в студените дни загрява бавно и при каране на дълъг път стрелката не остава на едно място ами пада леко - значи термостата е блокирал в отворено положение (на големият кръг на охладителната система).
И респективно, ако в топлите (че дори и в студените дни) прегрява и вдига над работната температура (~92 градуса), значи е блокирал в затворено положение (на малкия кръг). При това положение перката няма да сработи, защото датчика на перката се завива в радиатора и взима температурата от там.
Личен съвет - ако имаш съмнение, ВЕДНАГА иди да го погледнат, защото това не е Жигула комби и ако я прегрееш няма да минеш с ремонт за 200лв
04-02-2019, 05:58 AM
@HristianStoyanov
Не съм съгласен. Колегата не е казал дори с какъв двигател е колата.
Волвото е интелигентна машина, перката се пуска при различни температури зимата и лятото, акомулатора се зарежда различно на студено и топло, а датчика е точно на термостата.
Не съм съгласен. Колегата не е казал дори с какъв двигател е колата.
Волвото е интелигентна машина, перката се пуска при различни температури зимата и лятото, акомулатора се зарежда различно на студено и топло, а датчика е точно на термостата.