Здравейте. колеги!
Или трябва да кажа бъдещи.
Интересувам се от закупуването на кола втора употреба и след не малко ровене по обяви се спрях Volvo s80 след 2006-та.
Мотора на Ямаха V8 има доста добри мнения и ми харесва като идея.
Дали можете да ми кажете колко струва първото обслужване на такъв мотор?
Разрових се из
https://www.autodoc.bg/rezervni-chasti/s...4-4-v8-awd
но ми е трудно да преценя с работа колко горе-долу ще излезе цялата сума.
Ще се радвам ако има колеги с тази модификация, да споделят.
Поздрави!
Добре дошъл, колега.
Не знам дали си попадал на тази тема, но може да я разгледаш -
http://volvoclub-bg.com/forum/showthread.php?tid=25415
За първоначалното обслужване на XC90 V8 мога да кажа, че след като я взех за да ми е мирна главата съм сменил де що имаше да се обслужи предвид на това, че двигателя е с ангренажна верига:
- всички филтри горивен, маслен, въздушен и купе - MAHLE
- масло двигател Castrol EDGE Titanium 0W30
- частична смяна на ATF в скоростите
- обслужване на AWD - масло в раздатка и диференциал, OEM VOLVO масло и филтър на халдекс
- спирачна течност и хидравлика волан
- радиаторите са свалени и промити - нов антифриз и дозареден фреон
- сменена е BOSCH диодната плочка на алтернатора - голям гърч е да се свали алтернатора
- наместване задна броня и нови датчици на парктроника
- сменени задни дискове АТЕ + накладки АТЕ
- челюсти за ръчната BREMBO с ремонтен комплект
- ОЕМ VOLVO оригинални 8 свещи
- OEM пистов ремък с обтегач и 2 ролки за него - Made in Japan
- нови амортисьори за багажник и капак
за всичко това плюс за съпътстващият труд съм дал
общо 2700 лева като съотношението е 1800 за части и 900 за труд - според мен не е толкова много предвид, че това премиум автомобил AWD с топ двигател
Засега толкова от мен, а иначе колегата
bell може да се включи от първа ръка т.к. има S80 V8
Аз карам лимузината почти 2 години.
Положителните неща са в пъти от някои проблемчета, които излизат по всички коли, втора употреба. До сега съм поправял алтернатор и сменял хидравличната помпа. Това са агрегати, които дори и колата да не се кара, времето ги убива. Това удоволствие ми излезна около 2 хилки.
Отделно от това се помърдосах със смяната на пистовия ремък и ролките, при което едната паразитна ролка блокира, та се наложи зорлем да ги сменя... около 800 лв. в МП.
Отделно от това си смених волана със дървен обков (орех) правих и къстъм гърнета двуцевки отзад при Диджитал тунинг и сега колата си стана чук от всякъде. Разхода на автопилот при 90 км.ч. на извънградско е 8-9/100, на магистрала със 140 е 11/100, през уикенда в Сф е 15-17, а в зверските трафици е 22-25.
Зимата със със 17 джанти а лятото със 19 (Хайко - даймънд кът).
Колата е с уникална возия, адаптирания допълнително от МП автомат е чудесно синхронизиран с мотора. Ямахата е бързооборотна и в момента, в който натиснеш педала до долу колата изстрелва, все едно е със турбо. От 0-100 е 6-6.5 сек.
Ако имаш някои др въпросчета съм насреща.
п.п. Гледам една такава газифицирана италианка вече половин година не може да се продаде в мобилето ... за 16 бинки.
Мерси много, колега!
Италианката я гледах, малко разочарован останах, изглеждаше много изморена, ама пък аз не бързам за никъде.
Поздрави!