Волво Клуб - България

Full Version: Проблем с скенон D1S
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги,
Имам един проблем и ако някой се е сблъсквал с подобен, моля да си каже решението.Търсих във форума, а също така и по чуждите, но е намерих еднозначен отговор.Разбира се такъв не може и да има.
Накратко: ХС 90 2008г. Д5 185кс. Левият ксенон D1S от няколко дена започна да изгасва и естествено ми изписва съобщение за проблема. Като изключа и отново включа късите светва нормално и така след 5,10 или 20 минути отново изгасва. Интересното е че понякога след рестартиране не гасне и си свети през цялото пътуване например 1 час. Не съм карал по –дълго тия дни.
Дали е от крушката или от баласта или някой друг кабел, мога само да гадая. Предлагат по форумите да сменя левият с десният баласт и да следя. Или пък само лява дясна крушка да разменя и да видя ефекта.Друго решение е да видя всички контакти във фара и да ги почистя и напръскам с контактен спрей-имам такъв. Някои казват, че е определено крушката. Преди да изгасне напълно премигва няколко пъти. Ще съм благодарен за идеи или насоки за локализиране и решаване на проблема.Нямам ВИДА, но вчера свързах за диагностика с АУТОКОМ и не ми откри нищо когато ми излезе съобщението за проблем с късите.
Казват, че почти сигурно е от баласта, но не ми се купува нов баласт само за да си правя експеримент.Крушки трябва да си купя задължително, защото нямам резервни-не ми се дават по 150лв за Филипс или Осрам(ако трябва ще купя и тях), ще ми препоръчате ли нещо по-евтино и изпитано?
Благодаря!
С контактен спрей не пръскай никъде! Защото ако нещо е останало здраво, ще изгори!
При напрежение на палене около 20-25Kv само контактен спрей там липсва.
Купувай си две нови крушки OSRAM и гледай да не са ментета, че ментетата освен да работят около 6месеца имат навика и да изгарят баластите.
На мен ми се наложи да сменям D1S преди 3-4 дни , т.к. беше само единия си купих някаква чешка марка беше (от ЕВРО 07 ) по принцип бих си взел OSRAM , но беше само единия , както каза колегата , не те съветвам и аз да пръскаш с контактен спрей !!! Последното ми пръскане с обезмаслител да си почистя двигатетя , ми коства около 2000 лв и 3 месеца и ходене по мъките ....
(04-30-2019, 05:10 AM)Steich8505 Wrote: [ -> ]Последното ми пръскане с обезмаслител да си почистя двигатетя , ми коства около 2000 лв и 3 месеца и ходене по мъките ....

Ъъъ, кво направи? Huh
Здравей колега,
Нови ксенони. При мен единия започна точно така да прави преди съвсем да започне да мъждука. Ако се съмняваш за проблем в баласта или лош контакт размени лампите. Обаче Тишо е прав - не пръскай с нищо, то даже с пръсти не трябва да се пипа никъде, защото освен че е високо напрежение, температурите са над 200 градуса.

D1S лампите по някаква причина струват да си е...м майката. Osram до колкото знам са прозводителя и една лампа струва към 200 лева. Дано са паднали цените. Аз за две общо дадох 270 долара от Амазон преди 4 години. Дилъра ми искаше толкова за едната. Не те съветвам да слагаш китайско. Траят малко, светят слабо, и пак не са кой знае колко по-евтини като направиш сметката. Аз като купих колата бях с два Филипса (уж), които така и не разбрах в кой гараж са направени (бяха фалшиви според мен), като едната беше разтопила пластмасата малко. Osram трябва да са ОК за поне 6-7 години, а може да отидат и към 10, зависи как ги експоатираш.
Какво направих ли , там където са дюзите имаше нафта (явно дифтунгите изтърваха , от там улисаше на капака на изпускателния колектор и миришеше в купето на нафта ) . Един прекрасен ден се хванах да почистя тази нафта и да видя от къде точно тече . Напръсках с обезмаслител и бърша с парцал ( без да забележа , че кабела на 5-та дюза се търка 4-та дюза от вибрациите изолацията е няма ... запалих колата и както работеше и загасна сама ,  няма палене  ... от тук се започнаха мъките ... препоръчаха ми един майстор работел във Волво там беше около 3 седмици и резултат няма ( сменял дюзи , датчици и какво ли още не ( понеже не живея в Бг , се прибирам да си взема колата , защото виждам че този няма да е запали , от там друг майстор който казва дюзи ... добре дюзите се свалят карат се на стенд и човека казва 4 от 5 не СТАВАТ ( каквото и да значи , според мен е имал предвид , че има различни стойности от заводските ) държа да отбележа с моите скромни познания , че ако са дюзи няма как да стане от веднъж , но винаги има едно НО историята помни и такива случаи ( на мой приятел новия тогава пасат 6 при изпреварване умира едната дюза и загасва Sad  ) рециклираме 5-те дюзи , монтират се и нищо .... от там един близък мой приятел реши , че ще е гледа и той нищо , вече минаха 2 месеца , макар че този приятел беше най - близо до проблема , в Анг форум друг със същия проблем и същата грешка 2 и 5 цилиндър ниско/високо напрежение  ... накрая с платформа от Бургас  до София  при Ники за няколко дни е запали ( казвам няколко защото трябваше да поръчва модула , който управлява двигателя , програмира го и сега се радвам на колата ... Big Grin
(04-30-2019, 09:01 PM)che4ef Wrote: [ -> ]D1S лампите по някаква причина струват да си е...м майката.

Това е защото игнайтъра е част от самата крушка, металната квадратна кутийка отзад. На другите ксенони е отделен елемент точно за да не са толкова скъпи.
На предишният ми автомобил (не Волво) крушките бяха D1S Osram, купих го нов от магазина. Крушките издържаха и двете точно 6 години, като винаги карах на фарове. Преди да изгорят напълно се държаха точно по описаният начин - гаснене на случаен принцип. Нови крушки Osram купих от един магазин в Хасково (онлайн), скъпи но вероятно оригинални (както твърдяха от магазина), защото продадох колата след още 5 години без проблеми.
Сложих нова Осрам и  всичко заспа. Пропуснах да уведомя за развоя на темата. Старата беше Филипс. 
Сега пък проблем със  светлините на другата ми кола, Волво  С40, 2.0л, бензин, 98г. До вчера имаше къси и дълги, днес изведнъж  няма. Късите са дневни т.е. винаги се включват на контакт и при запалено положение,когато ключът за фаровете е на позиция 0 нула. Всички бушони и релета са ок. Четох по чужди форуми, че може да е СЕМ, лоста за къси дълги или кръглото копче за превключване на габарити и къси. Някой да се е сблъсквал с подобно нещо?
Сложих нова Осрам и  всичко заспа. Пропуснах да уведомя за развоя на темата. Старата беше Филипс. 
Сега пък проблем със  светлините на другата ми кола, Волво  С40, 2.0л, бензин, 98г. До вчера имаше къси и дълги, днес изведнъж  няма. Късите са дневни т.е. винаги се включват на контакт и при запалено положение,когато ключът за фаровете е на позиция 0 нула. Всички бушони и релета са ок. Четох по чужди форуми, че може да е СЕМ, лоста за къси дълги или кръглото копче за превключване на габарити и къси. Някой да се е сблъсквал с подобно нещо?