Волво Клуб - България

Пълна версия: Идва зима - готови ли сме за нея?
В момента виждате орязана версия на нашия форум. Вижте пълната версия с подходящо форматиране.
Ще си позволя да дам един съвет, а за някой напомняне - идва зима и колата си иска нейното - за да ни служи вярно през този малко по- сложен сезон. Предполагам всички сме се сблъсквали с проблема - замръзнали ключалки, замръзване на механизма на централното заключване, трудно отваране, а в последствие и евентуално не достатъчно или напълно отсъстващо затваряне на прозорците, замръзнали уплътнения на вратите - от конденза по тях в последствие замръзват, скърцащи врати при отваряне, напукани или разпадащи се при отваряне уплътнения на ограничителя на вратите, скърцащи или заяждащи панти на врати и капаци, наличие на корозия по клемите на акумулатора, а когато дойде пролет с изненада откриваме неприятни петна ръжда по долната част на купето. Надявам се няма да имате нищо против да споделя моя опит в тази сфера:

1. За предпазване от замръзване на ключалките - с една спринцовка и игла вкарвам достатъчно количество концетриран антифриз в самата ключалка.
2. За предпазване от замръзване на механизма на централното заключване - свалям корите на вратите и намазвам с грес движещите се елементи. В моя случай днес - намазах с грес с темературен диапазон от -40 до +120 градуса, след което тестово неколкократно заключих и отключих автомобила - да си намери място греста.
3. За предпазване на ел. механизма на стъклата - така и така бях свалил корите - почистих с чист парцал движещите се елементи от прах и стар смазочен материал и основно обмазах ги обмазах със същата грес - така хем стъклата ми се движат по- добре към момента, хем съм се подсигурил срещу неприятни изненади през зимата.
4. За предпазване на гумените уплътнения на вратите и капаците - от най- близката аптека си взех шишенце с течен парафин - доказано издържа на ниски температури и обмазах уплътненията - за сега чисто профилактично. После оставих шишенцето в наелоново пликче в багажното отделение - когато свие първия студ - ще ги обмажа отново.
Така обмазани уплътненията не задържат капчиците влага от конденза, а дори и да има някоя останала, която да замръзне то при отварянето на вратата няма да има накъсана гума, а просто леда ще се отдели безпроблемно от мазната повърхност на уплътнението и ще запазим добрия и здрав вид на колата.
5. За предпазване на пантите и уплътненията на ограничителя на отварянето на вратите - обмазах отново с грес гореизброените елементи и неколкократно отварях и затварях - отново за да си намери място греста - така хем е по леко отварянето, хем пазим тази деликатна и важна част от неизбежното попадане върху нея на валящ дъжд или сняг. Отделно, че и се набива от завихрянията при шофиране или буря. Обмазах и пантите на предния и задния капак, пантата на капачето на резервоара.
6. За предпазване на клемите на акумулатора - на първо място - проверих нивото на електролита и долях малко дестилирана вода /това естествено не е задължително ако Вашия акумулатор няма нужда от това, но моя имаше/ и го възбудих профилактично - ял съм "попарата" да вися на пътя посред зима и да не мога да запаля - не искам да ми се случва пак!. Отново профилактично почистих двата полюса със суха кърпа, сложих клемите като не затягах прекалено, след което поставих капачетата им.
7. За предпазване на долната част на купето - Отбелязвам, че това днес не можах да го свърша, но ще стане до края на тази седмица! Отива се на авто мивка - по възможност собственост на познат или поне някой от работещите в нея да е такъв с изричното условие колата да бъде измита изключително добре от долу - сложно за изпъление, но не и невъзможно! След което ако има канал или рампа колата се кача на нея и се проверява за останали замърсени участъци - в канал е неприятно да се прави допълнително обмиване и подсушаване, но ако няма рампа и така става. След доброто почистване и ПОДСУШВАНЕ от долу се купува /предварително де/ Антикор - поне аз го ползвам - може да се купи от всеки магазин за авто бои или авто аксесоари - струва около 10 лева една кутия. Добре е денят да е сух и слънчев, по възможност без вятър - да не набива прах /ако го правите на рампа/ и с една обикновена бояджииска четка започвате да нанасяте антикор-а. Аз наблягам на местата на съединяването на калника и прага - от вътрешната страна, местата под седялките и ъгълчетата, където се набива много кал, киша и луга от обработката на пътищата през зимата - а знаете, че солта е меко казано враг на всяка ламарина. Оставям да изсъхне много добре, след което нанасям още един слой - това всеки сам преценява за себе си. Естествено НЕ МАЖА ЕЛЕМЕНТИТЕ С ВИСОКА ТЕМПЕРАТУРА /не съм се интересувал дали има термоустойчив антикор/ и горивния филтър - може да ми се наложи да го сменям и си пестя труд в бъдеще време.
За всеки случай в багажника или жабката имам пликче с всички необходими резервни крушки, проверявам състоянието на въжето - за предпочитане е въже тип "колан" - доказано издържливи, не препоръчвам метални въжета /късал съм точно седем такива като ме дърпаха със старата ми кола - Голф3 - 900 килограма, за справка - В40 е 1290 килограма/ или разтегливите "кръгли" въжета, които най- често се изнизват от куката си - по мои наблюдения. Задължително имам в багажника кабели за подаване на ток. Вече купих зимна течност за чистачки - както става всяка зима - цената и ще скочи по бензиностанциите като започне да застудява времето - 4 литра. Имам и чифт ръкавици в багажника - ако се наложи да сменям гума на пътя в някой студ - хем да не се цапам, хем в зависимост от условията да не ми залепват ръцете по гаечния ключ, за мен добра придобивка е и наличието на малко компресорче, което се включва в запалката - пести време и най- важното - сили и топлина ако на някой му се пукне гума или резервната е мека /моята си я проверих вече/.
Това е от мен. Ако съм бил прекалено многословен моля за извинение. Надявам се да съм бил от полза със споделения ми опит.
Ще си позволя да дам един съвет, а за някой напомняне - идва зима и колата си иска нейното - за да ни служи вярно през този малко по- сложен сезон. Предполагам всички сме се сблъсквали с проблема - замръзнали ключалки, замръзване на механизма на централното заключване, трудно отваране, а в последствие и евентуално не достатъчно или напълно отсъстващо затваряне на прозорците, замръзнали уплътнения на вратите - от конденза по тях в последствие замръзват, скърцащи врати при отваряне, напукани или разпадащи се при отваряне уплътнения на ограничителя на вратите, скърцащи или заяждащи панти на врати и капаци, наличие на корозия по клемите на акумулатора, а когато дойде пролет с изненада откриваме неприятни петна ръжда по долната част на купето. Надявам се няма да имате нищо против да споделя моя опит в тази сфера:

1. За предпазване от замръзване на ключалките - с една спринцовка и игла вкарвам достатъчно количество концетриран антифриз в самата ключалка.
2. За предпазване от замръзване на механизма на централното заключване - свалям корите на вратите и намазвам с грес движещите се елементи. В моя случай днес - намазах с грес с темературен диапазон от -40 до +120 градуса, след което тестово неколкократно заключих и отключих автомобила - да си намери място греста.
3. За предпазване на ел. механизма на стъклата - така и така бях свалил корите - почистих с чист парцал движещите се елементи от прах и стар смазочен материал и основно обмазах ги обмазах със същата грес - така хем стъклата ми се движат по- добре към момента, хем съм се подсигурил срещу неприятни изненади през зимата.
4. За предпазване на гумените уплътнения на вратите и капаците - от най- близката аптека си взех шишенце с течен парафин - доказано издържа на ниски температури и обмазах уплътненията - за сега чисто профилактично. После оставих шишенцето в наелоново пликче в багажното отделение - когато свие първия студ - ще ги обмажа отново.
Така обмазани уплътненията не задържат капчиците влага от конденза, а дори и да има някоя останала, която да замръзне то при отварянето на вратата няма да има накъсана гума, а просто леда ще се отдели безпроблемно от мазната повърхност на уплътнението и ще запазим добрия и здрав вид на колата.
5. За предпазване на пантите и уплътненията на ограничителя на отварянето на вратите - обмазах отново с грес гореизброените елементи и неколкократно отварях и затварях - отново за да си намери място греста - така хем е по леко отварянето, хем пазим тази деликатна и важна част от неизбежното попадане върху нея на валящ дъжд или сняг. Отделно, че и се набива от завихрянията при шофиране или буря. Обмазах и пантите на предния и задния капак, пантата на капачето на резервоара.
6. За предпазване на клемите на акумулатора - на първо място - проверих нивото на електролита и долях малко дестилирана вода /това естествено не е задължително ако Вашия акумулатор няма нужда от това, но моя имаше/ и го възбудих профилактично - ял съм "попарата" да вися на пътя посред зима и да не мога да запаля - не искам да ми се случва пак!. Отново профилактично почистих двата полюса със суха кърпа, сложих клемите като не затягах прекалено, след което поставих капачетата им.
7. За предпазване на долната част на купето - Отбелязвам, че това днес не можах да го свърша, но ще стане до края на тази седмица! Отива се на авто мивка - по възможност собственост на познат или поне някой от работещите в нея да е такъв с изричното условие колата да бъде измита изключително добре от долу - сложно за изпъление, но не и невъзможно! След което ако има канал или рампа колата се кача на нея и се проверява за останали замърсени участъци - в канал е неприятно да се прави допълнително обмиване и подсушаване, но ако няма рампа и така става. След доброто почистване и ПОДСУШВАНЕ от долу се купува /предварително де/ Антикор - поне аз го ползвам - може да се купи от всеки магазин за авто бои или авто аксесоари - струва около 10 лева една кутия. Добре е денят да е сух и слънчев, по възможност без вятър - да не набива прах /ако го правите на рампа/ и с една обикновена бояджииска четка започвате да нанасяте антикор-а. Аз наблягам на местата на съединяването на калника и прага - от вътрешната страна, местата под седялките и ъгълчетата, където се набива много кал, киша и луга от обработката на пътищата през зимата - а знаете, че солта е меко казано враг на всяка ламарина. Оставям да изсъхне много добре, след което нанасям още един слой - това всеки сам преценява за себе си. Естествено НЕ МАЖА ЕЛЕМЕНТИТЕ С ВИСОКА ТЕМПЕРАТУРА /не съм се интересувал дали има термоустойчив антикор/ и горивния филтър - може да ми се наложи да го сменям и си пестя труд в бъдеще време.
За всеки случай в багажника или жабката имам пликче с всички необходими резервни крушки, проверявам състоянието на въжето - за предпочитане е въже тип "колан" - доказано издържливи, не препоръчвам метални въжета /късал съм точно седем такива като ме дърпаха със старата ми кола - Голф3 - 900 килограма, за справка - В40 е 1290 килограма/ или разтегливите "кръгли" въжета, които най- често се изнизват от куката си - по мои наблюдения. Задължително имам в багажника кабели за подаване на ток. Вече купих зимна течност за чистачки - както става всяка зима - цената и ще скочи по бензиностанциите като започне да застудява времето - 4 литра. Имам и чифт ръкавици в багажника - ако се наложи да сменям гума на пътя в някой студ - хем да не се цапам, хем в зависимост от условията да не ми залепват ръцете по гаечния ключ, за мен добра придобивка е и наличието на малко компресорче, което се включва в запалката - пести време и най- важното - сили и топлина ако на някой му се пукне гума или резервната е мека /моята си я проверих вече/.
Това е от мен. Ако съм бил прекалено многословен моля за извинение. Надявам се да съм бил от полза със споделения ми опит.
цитат
6. За предпазване на клемите на акумулатора - на първо място - проверих нивото на електролита и долях малко дестилирана вода /това естествено не е задължително ако Вашия акумулатор няма нужда от това, но моя имаше/ и го възбудих профилактично - ял съм "попарата" да вися на пътя посред зима и да не мога да запаля - не искам да ми се случва пак!. Отново профилактично почистих двата полюса със суха кърпа, сложих клемите като не затягах прекалено, след което поставих капачетата им.
Изважда се акомулатора,
изчистват се клемите с финна шкурка ако са окислени,
измива се хубаво, да няма мазнини, подсушава се, връща се обратно, закрепва се добре, някой слагат стериопор за предпазване от замръзване, намазват се клемите с графитна грес, притяга се ЛЕКО стегнато - да не се върти кабелната обувка или мърда, ако и тя е замърсенада се почисти.
Ако още от сега акомулатора ви държи стойнсти под 12,50V - има вероятност да ви предаде. Ако е още от сега 12,38V - ще игорите в началото на студа.
цитат
6. За предпазване на клемите на акумулатора - на първо място - проверих нивото на електролита и долях малко дестилирана вода /това естествено не е задължително ако Вашия акумулатор няма нужда от това, но моя имаше/ и го възбудих профилактично - ял съм "попарата" да вися на пътя посред зима и да не мога да запаля - не искам да ми се случва пак!. Отново профилактично почистих двата полюса със суха кърпа, сложих клемите като не затягах прекалено, след което поставих капачетата им.
Изважда се акомулатора,
изчистват се клемите с финна шкурка ако са окислени,
измива се хубаво, да няма мазнини, подсушава се, връща се обратно, закрепва се добре, някой слагат стериопор за предпазване от замръзване, намазват се клемите с графитна грес, притяга се ЛЕКО стегнато - да не се върти кабелната обувка или мърда, ако и тя е замърсенада се почисти.
Ако още от сега акомулатора ви държи стойнсти под 12,50V - има вероятност да ви предаде. Ако е още от сега 12,38V - ще игорите в началото на студа.