Волво Клуб - България

Full Version: VOLVO XC90
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Колеги някой да е ходил на оглед за въпросното Волво, да изкаже мнения?


https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?ac...ink=b3a9fc
Странно- няма подгрев на седалките, вероятно и печка няма да има. Чак ме учудва, че е от Швейцария, по- скоро с тази конфигурация ми бие на Италиански. Ама кой знае...
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?ac...ink=b3c7xc

Тази също е интересна и за нея, някой ако изкаже мнение?
И понеже от прочетените почти всички теми във форума много ме хвана страх от тези автоматични скоростни кутии, някой да ми даде мнение за ръчната скоростна кутия издържа ли повече километри? Разхода по малък ли е на гориво? и т.н
Тази също няма подгрев на седалките, няма и ел. регулиране на седалките, както пише в обявата. Лично на мен ми харесва повече от първата заради цвета, но не бих я купил.
Относно скоростната кутия мисля, че по-добрият вариант е автоматик, за предпочитане 6 степенен. Ако е поддържана колата добре, ако е сменяно масло на кутията и т. н. не би трябвало да имаш ядове. Разходът е малко по-висок от ръчна, но е сто пъти по-комфорно да караш този камион на автоматик. Поне така твърдят хората, които са пробвали и двата варианта.

Изпратено от моят SM-N960F с помощта на Tapatalk
(05-30-2019, 03:34 PM)rudizl Wrote: [ -> ]Тази също няма подгрев на седалките, няма и ел. регулиране на седалките, както пише в обявата. Лично на мен ми харесва повече от първата заради цвета, но не бих я купил.
Относно скоростната кутия мисля, че по-добрият вариант е автоматик, за предпочитане 6 степенен. Ако е поддържана колата добре, ако е сменяно масло на кутията и т. н. не би трябвало да имаш ядове. Разходът е малко по-висок от ръчна, но е сто пъти по-комфорно да караш този камион на автоматик. Поне така твърдят хората, които са пробвали и двата варианта.

Изпратено от моят SM-N960F с помощта на Tapatalk

Ясно колега, но как мога да знам, че колата в Италия или някъде другаде и е поддържан автомата.
До прочетеното до тук разбрах, че автоматика е лека нощ на около 200 000км а те повечето са ба по 300000.
Бос съм за шведите до сега съм карал тойота, ако ме ориентираш какво да гледам по автомата?
И рката само комфорта на шофьора ли е минуса и там съединителя колко му е ремонта?
(05-30-2019, 07:17 PM)b0r1slav Wrote: [ -> ]
(05-30-2019, 03:34 PM)rudizl Wrote: [ -> ]Тази също няма подгрев на седалките, няма и ел. регулиране на седалките, както пише в обявата. Лично на мен ми харесва повече от първата заради цвета, но не бих я купил.
Относно скоростната кутия мисля, че по-добрият вариант е автоматик, за предпочитане 6 степенен. Ако е поддържана колата добре, ако е сменяно масло на кутията и т. н. не би трябвало да имаш ядове. Разходът е малко по-висок от ръчна, но е сто пъти по-комфорно да караш този камион на автоматик. Поне така твърдят хората, които са пробвали и двата варианта.

Изпратено от моят SM-N960F с помощта на Tapatalk

Ясно колега, но как мога да знам, че колата в Италия или някъде другаде и е поддържан автомата.
До прочетеното до тук разбрах, че автоматика е лека нощ на около 200 000км а те повечето са ба по 300000.
Бос съм за шведите до сега съм карал тойота, ако ме ориентираш какво да гледам по автомата?
И рката само комфорта на шофьора ли е минуса и там съединителя колко му е ремонта?

Около 200к издържа без смяна на масло, ако е сменяно навреме и редовно може и много повече да издържи. 
Как да разбереш дали има драма с автоматика - Добре е в някой по-горещ ден да покараш колата за предпочитане едно минаване на София от единия до другия краи и обратно през задръстванията та да загрее добре кутията. Ако не рита, и не превключва неадекватно - при спокойно каране TF80SC превключва около 2000-2500об/м на мотора. Индикация за проблем е след като загрее добре, при спокойно каране да сменя предавките с удар и над 3000об/м. 
При настъпване по рязко тръгване и ускоряване - може и на 4500об/м на мотора да смени предавка. 
По принцип здрава и добре работеща TF80SC не трябва да има вибрации при смяна, удари и т.н. Дори и при смяна на позиция от P на D и R. 
Единствения сценарии в който кутията сменя по твърдо предавките е при kick-down. Тоест караш си спокойно с 60(колата е на 5-та), педала рязко до долу, и ще усетите как връща на трета много по бързо и твърдо. 
Друг тест - при загряла кутия, скорост около 30км/ч, педала до долу и при 60-70, пускате рязко педала, оборотите на мотора трябва да паднат бързо и това да се случи без удари при изключването от скорост, но това зависи много от какво е маслото в кутията, каква е адаптацията на кутията - може и да няма никакъв проблем кутията и пак да се усети удар при рязко пускане на педала. 

С диагностика нещата стоят по по различен начин:
1. Гледате за грешки в TCM модула и какви са, ако има. 
2. При нормално шофиране lock-up-а на скоростите трябва да се активира много бързо след превключване. 

И не на последно място - сервизна история от МП, каквото и да излезне все ще е от полза. Например колата се продава на 130 000 днес в автокъщата а преди 3 години е влизала последно в оторизиран сервиз и е била на 450 000, какъвто е случая на 99.9% от новия внос из автокъщите. 

Друго което трябва да гледате добре, е колата дали има и дали и работи 4х4 системата. Щом е италианка - добре е да се огледа добре мотора и да се обърне специално внимание дали не хлопат хидравличните повдигачи на клапаните. 

Ослушайте се добре и за виещи звуци от задния диферинциал.
Благодаря за изчерпателния отговор, със сигурност ще взема мой познат, който работи в мотофое Пловдив, но в повечето автокъщи проблема е, че колите са без номера и тест драйва е малко по труден и по кратък..

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?ac...ink=b3nmu2
Тук още една обява към нея има видео, според вас така на прима виста, мотора работи ли добре? да имам някаква база за сравнение?
Тази си има почти всичко, но:
-5 степенна СК, по-добре търси 6
-не е Евро4, а Евро3, няма dpf
-163кс
-навигацията е паметник- няма карти за БГ

Това е според мен

Изпратено от моят SM-N960F с помощта на Tapatalk
2006та е.
Халдекс второ поколение, 5 степенния автоматик, 163hp D5 със значително по малък въртящ момент е от 185hp D5.
5 степенния автоматик(AW55-50) е доста по проблемен от 6 степенния(TF-80SC).
Отделно товя чудо няма Bluetooth и още една камара екстри, които имат след 2007г. Като работеща навигация и ъпдейти на картите например.
2007 навигацията работи ли в България? И гледам, че има коли от 2006 185 коня, явно от средата на 2006 вдигат киловатите, но отнася ли се същото и за Халдекса?
Pages: 1 2