Волво Клуб - България

Пълна версия: Видеорегистратор съвет и
В момента виждате орязана версия на нашия форум. Вижте пълната версия с подходящо форматиране.
Здравейте, колеги,
Имам 2 въпроса
1.   Намислил съм да си купя видеорегистратор, но  да е със задна камера задължително.
Искам да е с добри параметри: чип, резолюция, леща-по възможност най-широкоъгълна, да има GPS, G-сензор.Каква памет карта е добре да се сложи- и там има много тънкости. Може да има и информиране за напускане на лентата и предстоящ сблъсък с преднодвижещ се автомобил, но не е задължително.По-важни са параметрите и качеството на запис и да не е боклук , който  включва и изключва записа когато му скимне. Четох отзиви и съвети в нета, но бих искал и от волвари такива. За бюджета не съм решил, но мога да си позволя 300-400лв, а може би малко и отгоре, ако си заслужава. Предпочитам да го купя от България от корректен продавач, с гаранции и опция за връщане, ако не е в ред и  трябва до утре, понеделник да го направя, защото ми предстоят много пътувания в чужбина и тук напред назад. Няколко пъти съм имам инциденти, тежък и по-леки и затова искам да документирам всичко, което се случва на пътя.Аман от ИДИОТИ.Знам, че ако се стигне до съд и закон, няма да вземат впредвид видеозаписа, но може да го покажа на органите на реда и другият водач и дано се вземе разумно решение предварително, говоря за леки произшествия…., а тежко дано не се случва, че возя 3 деца.Бог да ни пази!
Какво мислите за този?https://www.youtube.com/watch?v=Kowc3cMCR_E&t=600s
Другият въпрос  е за филтри K&N, заслужава ли си инвестицията и къде може по-изгодно да се купи.Гледам разликата в цените е огромна. Какви са тия печалбари?!?! Говоря за Волво ХС90, 2,4 Д5, 185кс, 2007-08г.
Или да си карам със стандартния хартиен филтър.
И по този въпрос има много противоречиви мнения.Има ли тук доволни и недоволни и защо?
МНого бързо се зацапва филтърът. Като мина през няколко участъка с прах и пред мен има камион или автобус,познайте какво става с новият филтър.Даже по едно време омаслявах на тънко вътрешният слой на кутията на филтъра.Да, полепва прах и там, но пак се забива и самият филтър.Даже го тръскам от време на време.Не ми се купува нов през 2-3 месеца.Затова питам за K&N.
Благодаря предварително.
Ползвам K&N от 3 години купих го от нета(май ибея беше) комплект с препаратите. Мисля че за 50-60 евра ще си намериш филтър и около 15 - 20 препаратите.
Мисля че се чисти на 60К, обаче аз го правя всяка година.
Колега и K&N също се цапа...
(07-07-2019, 08:02 PM)air-d написа: [ -> ]Колега и K&N също се цапа...

Но се почиства. Това му е идеята, да не купува нов филтър на всеки 2-3 месеца, а да "пере" K&N-a. То всъщност, това е единственият плюс на такъв филтър. От гледна точка на performance е ясно, че повишаването на мощността е само и единствено маркетингов трик.


@toninikolaev, а имаш ли някакви реални проблеми с колата? Или просто сваляш филтъра периодично за визуална проверка? Питам защото, дет се вика толкова колкото се запацва твоят, се зацапват филтрите на всички XC90-та, да не казвам и на почти всички останали автомобили? Освен ако не караш по извънредно прашни и мръсни участъци де.

Аз също съм с K&N, знам за отрицателните мнения, че пропуска повече прах от хартиеният, т.е. най-грубо казано пълни цилиндъра с по-едри прахови чатици и дет се вика, правиш си постоянен хонинг на цилиндрите. За турбо колите е уж още по-вредно, защото освен цилиндрите, трошат* и турбото. Реално погледнато, за да има повишение на мощността, трябва да има по-голяма пропускливост, за да може да накара мотора да диша по-добре. По-голяма пропускливост трябва да е за сметка на по-лошата филтрация.

Аз лично не вярвам (иначе нямаше и да си купя де), че нещата стоят по този начин и до сега в моя кръг от познати + във всички автомобилни форуми и общности които съм следял не знам за нито една кола с понижена компресия, счупен мотор, счупено турбо.. или каквото и да е друго счупено което би могло по какъвто и да е начин да се свърже с филтъра. Плюс това всяка истинска или псевдо бегачка кара с такъв. Даже псевдо бегачките карат с китайски филтри, които струват по 20тина лв и предоставят много съмнително качество. Наистина му дават 60к км, но чистене с всяко масло е определено по-добрият вариант.

Рапорт даден. Big Grin
Iago, именно пропускането на прахови частици е една от причините да се колебая за K&N.И друго,мотора ставал по гръмогласен от това, че се отпушва притока на въздух.
иначе нямам проблеми.Да, карам някой път и по селски пътища.И на двете ми коли(другата е волво с40 бензин) е едно и също-пълно забиване с боклуци.Даже по едно време слагах мрежички на входа на въздуховода да спре поне едрите боклуци-намирал съм вътре по филтъра пера, насекоми, листа, и какво ли не още. Но махнах мрежичките.Не че ми се е увеличил разхода, но така.Благодаря на всички за мненията.))Ще си помисля за филтъра.
За мотора ми подариха K&N, но така и не съм го сложил - нещо с това пране и омасляване ми идва в повече.  Последно MAHLЕ филтър за V8-ка си го взех за 25 лева така, че ще ми трябват да навъртя поне 100 000 километра за да си изплатя инвестицията в K&N, масла и т.н. и да съм на даравера - еми пак съм пас.

Колкото за видеорегистратор при положение, че можеш да отделиш до 400 лева може да помислиш за нещо такова - https://gps6.bg/garmin-dash-cam-55.htm - добра резолючция, гласов контрол и че даже има и поляризационни филтри за него...
(07-08-2019, 03:24 AM)toninikolaev написа: [ -> ]. . .

Мотора ще стане по-гръмогласен ако сложиш конусен филтър без кутията. По-принцип звука става адски приятен, но не те съветвам да слагаш такъв. Не че е по-вреден от панелният филтър, но е свързано с други преправки (фланец, преграда, т.н.) и не виждам смисъл да се занимаваш с нещо подобно за твойта кола.

Боклуците и зацапването които описваш са си нещо нормално дет се вика. Нормално е да намираш насекоми, пясък, перушина и сякви боклуци полепнали по филтъра.. в крайна сметка за това е сложен там. Освен ако нямаш конкретни негативи относно работата на мотора, според мен се задълбаваш излишно.
Определено има разлика(не че се усеща) с K&N филтъра, когато го слагах и запалих колата тя се шашна(и аз де) около 1-2 минути работи като трактор и даже си мислех че съм се прецакал, но се оправи. Явно е трябвало компа да се настрои за новия поток.
(07-08-2019, 11:36 AM)zorba написа: [ -> ]Определено има разлика(не че се усеща) с K&N филтъра, когато го слагах и запалих колата тя се шашна(и аз де) около 1-2 минути работи като трактор и даже си мислех че съм се прецакал, но се оправи. Явно е трябвало компа да се настрои за новия поток.

Не го приемай като спор или заяждане, Жорка, но е абсолютно невъзможно да докараш толкова много въздух от смяната на един филтър, че да ошашкаш колата и да промениш потока. Особено на idle. По тая логика всеки път като смениш мръсният филтър с чисто нов, колата трябва да се шашка.
(07-08-2019, 01:39 PM)iago написа: [ -> ]
(07-08-2019, 11:36 AM)zorba написа: [ -> ]Определено има разлика(не че се усеща) с K&N филтъра, когато го слагах и запалих колата тя се шашна(и аз де) около 1-2 минути работи като трактор и даже си мислех че съм се прецакал, но се оправи. Явно е трябвало компа да се настрои за новия поток.

Не го приемай като спор или заяждане, Жорка, но е абсолютно невъзможно да докараш толкова много въздух от смяната на един филтър, че да ошашкаш колата и да промениш потока. Особено на idle. По тая логика всеки път като смениш мръсният филтър с чисто нов, колата трябва да се шашка.

Не го приемам като спор.
И аз бях доста изненадан.