Волво Клуб - България

Full Version: Чукане на кардан ХС 90
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте, колеги.

Появи ми се едно чукане в кардана, когато рязко натискам и пускам педала на газта.Когато вдигнахме колата на подемник, въртяхме кардана наляво надясно при неутрално положение на скоростния лост.Имаше луфт около 3-5 мм ,чукането идваше от предната част на кардана/диференциала. Дали това са износени шлици или нещо друго. Ако може да ми препоръчате място, където са много добри с карданите и разбира се да не дерат кожи. Препоръчаха ми  един такъв сервиз на околовръстното след кръговото на Драгалевци посока запад и веднага вдясно в локалното. Някой има ли мнение за там или препоръки за друг добър сервиз за ремонт,рециклиране и много важно БАЛАНСИРАНЕ  на кардани? Говорим за София и околностите.Благодаря предварително.
По начина по който го описваш ми мяза на драма в раздатката, а не кардана. Като хванеш фланеца който излиза от раздатката и разклатиш наляво-надясно, усещаш ли луфта?

Едит: естествено докато въртиш фланеца с едната ръка, с другата държиш кардана и се опитваш да усетиш дали фланеца се върти с тия 3-5мм, а кардана не (значи е кардан).
Пробвай да смениш двата болта на главините, може да се оправи. При мен се чуваше като местя от R на D
Между другото вчера гледахме едно XC90, приятел го купи в крайна сметка. И го закарахме в един сервиз да го качат на подемник и огледат. И се мушнах отдолу да хвърля едно око и аз на кардан, луфтове, тампони, маншони ала-бала. И реално си има един луфт, който е напълно допустим без значение от марката или модела. Все пак шлиците не са набити на топла връзка, а има хлабина в тях, така че няма как като разклатиш да няма луфт. Чисто технически е невъзможно. Така че е напълно вероятно това което сте видяли да си е в рамките на допустимият луфт, ноо трябва обстоен и внимателен оглед.

А за подчукването, колегата по-горе може да е прав. Оказва се че тези болтове са голям на полуоските са голям "детски" проблем и не една или две коли са се оправили с такова лечение.
В петък си взех кардана от въпросната фирма(правят полуоски, хидравлики и въздушни възглавници).
480 лв. ми струваше ремонта (висящ лагер и каре). Балансират кардана и ако пак ми се разбие висящият лагер може да се смени само той.
Но и аз мисля че проблема ти не е в кардана.
Благодаря на всички за съветите. 
Колега Zorba, за кой сервис говорите, за този на околовръстното,  след кръговото на Драгаевци? Някой ли ви го препоръча или и преди сте им ползвали услугите? Ще се опитам да сменя болтовете на предните главини, но те изглеждат напълно здрави, даже и гумата зад главата на гайката е добре.

Грешка-гумата зад главата на болта.
Да за същия. Препоръча ми го приятел. Като монтирам кардана ще пиша как се държи.
Ходих в МПфое да купя болтове, но като ги извадиха видях че нямат гума, а само металната шайба и попитах даже приемчика, зашо е така. Отговори, че вече не се правят с гума, защото тя задържала влага и така корозира резбата и става нещо като заварка.Това последното ми го дообясни магазинера. И просто се отказах да ги купя. Има ли смисъл като нямат гума? Те и моите болтове държат добре с гумата и тя почти не е деформирала.
Ще чакам за отзиви, колега Zorba.
Колеги, може ли някаква снимка? Така и не разбрах какви са тези капачки, болтове и гуми!
Сваляш предната джанта и виждш болта на средата между другите 5. Не ги сменяй сам
Pages: 1 2