Волво Клуб - България

Full Version: Трудно палене от първия път
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5
Здравейте, колеги.
От известно време имам следния проблем с паленето - не пали от първия път. Понякога се опитва и отначало успява, все едно работи без няколко цилиндъра и се мъчи, след 10-тина секунди се оправя. В другата ситуация просто не пали от първия път. От втория вече няма никакви ядове. Колата е с газов инжекцион и няма никакви проблеми в работата, както на газ, така и на бензин. Единствената драма е с паленето. Няма никакви софтуерни грешки. Прилагам и клип, който се надявам да внесе повече яснота. Ако някой е имал подобен проблем има поне идея и да ми даде насока, ще съм много благодарен.

Автомобила е ХС90 2.5Т

До тук единственото мнение, което имам е за запушени бензинови дюзи.

Видео

Поздрави и безаварийно!
Колега, имам абсолютно същия модел XC90 с газов инжекцион с абсолютно същия проблем. Ще следя с интерес темата.  Дано пише някой който го е решил...
Има два варианта, които предполагам, че може да са. Единия е вкуум помпата, другия е акумулатора. Като цяло е хубаво да идеш да ти я погледнат с Вида. За вакуум помпата ако е, ще изпитваш и малко по-трудно спиране... За акумулатора, понеже захладня, и му трябва хубав стартов ток. Предполагам винаги и само първото ти палене е със зор, след това няма грижи, колкото и пъти да я припалиш. Но винаги може и да е нещо друго.
Благодаря за идеята, колега. Относно акумулатора - изключено е като вариант. Този проблем не е от сега, а го прави от няколко месеца. В началото започна с това, че палешще трудно от първия път и постепенно започна изобщо да не пали от първия. Но понеже и аз си мислех за акумулатор, го заредих напълно и проблем не се промени с нищо, така че този вариант отпадна. Да кажа още едно пояснение - няма никаква зависимост,която успявам да хвана като топло, студено, мокро, сухо време и т.н.

До тук имаме две предположения - вакуум помпа и бензинови дюзи. Със сигурност, каквато и информация да събера, ще отида до сервиз (най-вероятно до V+3), ако трябва и до VolvoTuneLine, за да се реши този проблем, защото е ужасно дразнещ, а и предстои зима, което няма да спомогне за ситуацията.
На колко години е акумулатора? Ако имаш вариант да опиташ с нов акумулатор или такъв на твой приятел, не просто да го заредиш... Имал съм подобен проблем, ако не му отговарят параметрите на тези, които са по книжка, като стартов ток и ампери. Откъде си, ако може някой колега с диагностика или хубав акумулатор за пробата да се види. Защото ма много ме съмнява да е от дюзи...
Трябва да погледна в книжката на акумулатора, точно на колко е, но по спомен отива към 3-тата си година. От София съм, силно се надявам, че за тест ще има с какво да опитам. Ще тествам с друг акумулатор и ще споделя резултати. Благодаря за съдействието!
За мен няма логика да е акумулатора. При слаб такъв с всяко следващо палене ще е по-зле. Гледах клипа. След като запали ми се струва, че има пропуск/и в запалването.
Защо от акумулатора ще пали от вторият път? Ако не му стига ток първият път, то със сигурност за вторият няма да се самозареди. А и няма как да работи "все едно без няколко цилиндъра" за 10тина секунди от акумулатора.

Какво става ако оставиш на контакт за няколко секунди в повече преди да завъртиш първоначално?
Идеята ми е, че трябва да "възбуди" акумулатора с първия неуспех... пак казвам, нищо не пречи да пробва, защото съм имал преживявания с неотговарящи акумулатори сходни на конкретния. Скоро един приятел ми се оплака от подобен проблем, при него се оказала бензиновата помпа, някакви уплътнения и в първия момент не може да запали, но след това се получавало някакъв вакум и прибирало помпата и т.н. ама не мога да кажа подробности, как така става.
Благодаря на всички за съдействието. Днес колата е със сменен бензинов филтър, да видим дали ще има ефект. Започвам да изключвам опциите една по една от най-лесното възможно. Ще тествам довечера да оставя малко повече на контакт и ще пиша какво е положението.
Pages: 1 2 3 4 5