Волво Клуб - България

Full Version: Голяма консумация на ток XC90
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги,

Преди месец джипът ми беше в сервиз за малък ремонт и след престой от 4 дни акумулатора беше свален до 2v.
След това тестваха акумулатора на товарна вилка бош и ми казаха, че е в перфектно здраве.Днес замерихме консумацията при затворен джип и тя е 2.2 ампера, което според мен е много.
Може ли някой да сподели колко е нормалната консумация.
Благодаря.
Консумацията трябва да е микроампери до няколко милиампера 10мин след като се махне ключа.
2.2А са прекалено много.
Какво са правили в сервиза?
Масла и биалетка.
Имах предвид, че преди това не съм оставял джипа за толкова дни.
Нямам видимо нищо монтирано допълнително.

Да не би аз да не меря правилно.
Откачам плюса и едната сонда на акумулатора, другата на клемата до 30-40 секунди,че толкова препоръчват на мултицета.
Интересно.
При 100Ah акумолатор 2.2А означава около 45 часа, при напълно зареден акумолатор.
Пробвайте да измерите тока 10мин след като заключи втори път .
Утечка на автомобил се мери по следния начин: разкача се минусовата клема от акумулатора към корпуса и между минусовата клема и кабела към корпуса се свързва Мултимер в режим на измерване на Ампери/най добре прибора да е с автоматичен обхват, т.е да не се избира колко А да мери, ако няма такъв, правилото е да се сложи на максимален обхват и постепенно да се намаля, докато се появи показание/. Нормалната утечка е от порядъка на 50 - 90 мА/мили ампера/, т.е ако прибора е на обхват Ампери - трябва да показва 0, 05 -до 0,09. Трябва да се има предвид, че в началото показанието ще е високо/затова прибора е на висок обхват в началото/ и трябва да се изчака поне 2,3 мин., тъй като през това време се прави саметест, проверява се аларма и пр. Теста се прави при заключен автомобил и включена аларма, като бутона на алармата на  предния капак се натиска принудително.
Като цяло теорията е вярна, но на XC90 няма какво да се премери под предния капак защото акумолатора е в багажника. Бутон за алармата също няма да намерите под предния капак, това не е опел кадет с допълнително монтирана аларма. Smile
При заключване на колата трябва да се изчакат 10-15мин за да се приспят модулите{нищо не им се тества), едва след това се вземат под внимание показанията на ампермера. В рамките на тези 10-15 минути след deadlock-a е нормално да има няколко ампера консумация. След това трябва да падне под 10ma(не съм сигурен, конкретната цифра ще я видя в ВИДА след малко).
Т.е. да държа свъзан за 10-15 мин мултицета между клемата и акумулатора ли?Няма ли опасност така да изгори?
(11-28-2019, 07:09 PM)didosman Wrote: [ -> ]Т.е. да държа свъзан за 10-15 мин мултицета между клемата и акумулатора ли?Няма ли опасност така да изгори?

Какъв е мултицета?
Ако има обхват 10 или 20А не би трябвало да има проблем да стои 10-15мин. Ток-а е малък 2-3А.
Любителски, но мисля пишеше 10 А max.
Ще пробвам, но има ли значение на плюса или минуса?
(11-28-2019, 07:33 PM)didosman Wrote: [ -> ]Любителски, но мисля пишеше 10 А max.
Ще пробвам, но има ли значение на плюса или минуса?

Няма, но от гледна точка на безопастност по добре минуса. Закрепи добре сондите за да не получава искрене или лош контакт.