Волво Клуб - България

Full Version: Зацепване на ангренажния ремък на Волво В40 с код В:4164S2 1,6/109коня, бензин. 2004
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
               Здравейте. Искам да попитам, при зацепване на ангренажния ремък на Волво В40 с код В:4164S2  1,6/109коня, бензин. 2004г. Къде са белезите на коляновия вал? И в какво състояние е коляновия вал, ГМТ(горна мъртва точка), ДМТ (долна мъртва точка) или в средно положение? Пробвах при средно положение, където намирам белези, но не се получи? Какво трябва да е положението на коляновия вал? При неправилно зацепване има ли опасност за клапаните? Поздрави!  
Опасност за клапаните със сигурност има. Иначе белегът на коляновия вал трябва да е долу на зъбното колело на ангр.ремък. Единият от зъбите трябва да е леко прорязан (или между два зъба да е прорязано) и това да съвпадне с резката на корпуса отзад на маслената помпа.А относно това къде се намира в този момент кол.вал не съм сигурен, но мисля, че е малко преди ГМТ, но това може да се провери със сигурност с индикаторен часовник, ако ти е толкова важно, или поне с една по-дълга отвертка в отвора за свещта.
(12-08-2019, 05:44 PM)j-ikata Wrote: [ -> ]Опасност за клапаните със сигурност има. Иначе белегът на коляновия вал трябва да е долу на зъбното колело на ангр.ремък. Единият от зъбите трябва да е леко прорязан (или между два зъба да е прорязано) и това да съвпадне с резката на корпуса отзад на маслената помпа.А относно това къде се намира в този момент кол.вал не съм сигурен, но мисля, че е малко преди ГМТ, но това може да се провери със сигурност с индикаторен часовник, ако ти е толкова важно, или поне с една по-дълга отвертка в отвора за свещта.

Благодаря!
Здравейте. Относно развитието по темата, спрямо въпросният мотор 1.6/109к.с. с код: В:4164S2, бих искал да споделя, крайният резултат. Оказа се, че жлебовете на всмукателният и изпускателният разпределителен вал, трябва да са в различни равнини! Всмукателният – Горе, а изпускателният – Доло! За целта е необходима планка на, която жлебовете са разминати. Така мотора нямаше проблем с компресията и запали на четвърт J   Белегът на коляновият вал се намира, както е описал колегата по-горе, на фабричните белязки. При това положение, буталата са в средно положение, за да се въртят свободно валовете, без риск да се ударят клапаните. 
 
           
https://www.youtube.com/watch?v=_SQEouCgTj4      


Въпросният клип показва, каква е планката и равнините на валовете, при зацепването  на   25.20  мин. в клипа. Браво на амигосите, полезен за мен клип  J  Не са като другите, които говорят, но тънките моменти ги подминават  J  
Радвам се, ако занапред съм полезен на някой, изпаднал в моето положение. Поздрави!

VOLVO!