Волво Клуб - България

Full Version: S60 произволно гаснене в движение
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте,

Имам един труден за засичане (поне за мен) проблем, двигателя произволно гасне при движение или на празен ход. Няма някаква твърдо изразена закономерност, може да е в спряло положение - при натисната спирачка или на паркинг (D или P) или при движение, при подаване на газ или при движение с cruise control. Може би най-често се получава при отнемане на газ.
Ефекта от угасването при движение най често е цъкане на релета, светване на таблото за няколко секунди след което колата пали сама отново (лампите угасват и двигателя работи), в редки случаи при движение угасва и не успява да запали сама, което води до отбиване и ръчно палене от ключа. Ефекта от угасването при спряло положение е угаснал двигател и необходимост от палене с ключ.
След угасване няма проблеми с паленето впоследствие, колата пали веднага.

Като купих колата миналата година имаше теч на дизел покрай дюзите, заради който веднага я закарах в СуперДизел. След като си я взех забелязах този проблем с угасването. Известно време след това се оказа, че помпата между двете камери на резервоара не работи правилно (спира сама след известно време работа) и смяната и доведе до решаване на проблема. В началото на годината колата мина през сервиз за скоростната кутия и проблема се появи отново, този път не е помпата в резервоара.

Автомобила е Volvo S60 2.4 D5 163кс автоматик, 2003 - нов внос от Италия, по моя преценка автомобила е преживял жестоки издевателства от предишния собственик или вносителя.
Някой да се е сблъсквал с подобен проблем, някакви насоки къде да гледам още?
Моята ми скъса нервите с подобен проблем с тази разлика,че след гаснене не палеше веднага,а след часове престой(може би компютрите са ми по нови и от там нещо)-аз съм 2,4 д5 автомат,но с разлика в годините (2010) по съвет на част от колегите смених буксите към дюзите (не са скъпи) -смених ги с кримпване като си закупих клещи на Книпекс 60 евро ми костваха и след кратка радост отново ми го направи и бях се поболял-след което едно майсторче ми каза с тези клещи да си кримпна оная работа и ми ги запои-вече 6000 км. без проблем -пак повтарям ,че не са скъпи и не коства повече от час работа,ако пипа някой който умее да запоява и знам,че на всеки съвет ако откликваш то става мазало,но.........дано се оправиш по скоро-успех. ПП само да вмъкна,че майстора откликнаха с думите-бе как бе на ей гледай кво им има на буксите като ми видя старите и вика сега ....по горе казах кво да направя с клещите Smile и вика щом си ги сложил ще оставим новите,но ще ги запоя,но не вярвам да е от това-е запои ги и както казах 6000 км. вярва не вярва с малко късмет и добро запояване всичко отмина слава богу Smile
Здравей колега!
Не съм специалист, но според мен това може да е от електрическата система. На един приятел така му гаснеше колата докато не спря изцяло в движение и нямаше палене. Сега вярно е друга марка но то принципа на захранване е един и същ. Друго което можеш да видиш е дали пиновете на компютрите не са клеасали. Аз моето Волво като го взех имах проблеми със свързването с компютъра на кутията и не сменяше предавки когато трябва. Оказа се че при буксите влиза влага и пиновете зеленясват. След почистването всичко си дойде на мястото. Не знам дали ще съм ти бил полезен но все пак е като идеи за проверка. Успех
Мерси за съветите, нещата отиват отиват на търсене на нещо по тоците засега. Предполагам че не е нещо свързано с дюзите, защото не хвърля грешки свързани с тях (редовно си чета грешките да видя какво е състоянието). Но в краен случай ще ги прегледам и тях.
В момента си чака реда за преглед, ще да видим дали ще излезе нещо по електрическата система (релета, букси, кабели...). По компютрите не съм гледал нищо засега но ще помоля и тях да ги видят за всеки случай, мерси за идеите. Като разбера нещо ново ще споделя да се похваля или да се оплача Smile
Само веднъж я хванах веднага след гаснене (имах майстор в него момент с диагностика) и ми показа грешки в дюза 2 и 5) след престой никакви диагностики не отразяваха нищо..............та внимавай,че мен искаха дюзи да ми сменят и добре,че не избързах,че насред Берлин буксите ми излязоха 5 броя за 24 евра и познай,ако бях им клъвнал за 2 дюзи колко трябваше да дам  Cool Успех и чакаме да споделиш  Smile
ОК, след известно главоблъскане и вече трети ден тестване и няколко стотин километра, проблема в моя случай мисля че вече е решен.
Причината за проблема изглежда са били корозирали спойки на пиновете, в които се включват релетата при двигателя. Явно при определени вибрации и натоварвания по електрическите вериги захравнането към двигателя е прекъсвало за части от секундата. След ремонт (претопяване на спойките) двигателя работи вече стабилно Smile
Благодарности за насоките и съветите, посоката им беше съвсем правилна и вероятно ми спестиха още няколко разходки до сервиза Smile