Волво Клуб - България

Full Version: Как се измерва нивото на автоматична скоростна кутия
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте , днес исках да измеря нивото на маслото в скоростната кутия , но малко се обърках .
1 измерване : моторът беше загрял ( след 20 км каране ) изчаках 10 минути и на загасен мотор измерих ниво , но по показанията на щеката бяха на cold .
2 измерване : студен мотор , загасен мотор , при измерване показанията на щеката бяха на Hot

[attachment=53251][attachment=53252]

Ако някой може да ми обясни как и какво точно да гледам при измерване на нивото , може би трябва да е запален мотора или има нещо друго ?
Цялата работа тръгна от там , че искам да си сменя маслото , но не мога да източа количество и отново да сложа толкова , защото сменях воден радиатор в Мото Пфое ( след цял ден мотане и чакане от 8 до 17 : 30 - 18 : 00 часа ) ме уверяваха , че старото масло от радиатора са го вложили обратно в кутията , което ме съмнява .

Колата е xc90 2.5 T 2005 г.
Нивото на масло в кутията се мери винаги на работещ двигател. Преди това разхождаш R-N-D и обратно до Р, като задържаш 2 секунди на всяка позиция. Направи го два пъти и след това мериш нивото. Горната граница на COLD мисля че беше на 40 градуса, а горната граница на HOT е 80-85 градуса. Мери си маслото със щеката. Това за източено и сложено еднакво количество е неточно, но ако така е удобно... Щеката е истината.
И да допълня, като гледам цветът на маслото ти възможно най скоро си го смени. Трябва да е малинено розово на цвят. Виж и дали мирише на изгоряло, като на бакелит.
Направих всичко което ме посъветва che4ef ,  след 15 км шофиране колата беше загряла и на работещ двигател щеката отново показваше на "cold" ,може би наистина е ниско маслото .  пуснах ВИДА при загрял мотор и показва температура на маслото 54 *С . 
Маслото ми не мирише на бакелит .
Мисля да източа и вложа същото количество + 100 - 150 мл. , отделението от радиатора събира 100 мл. и от тръбите да има още 100 мл. когато са го сменяли радиатора най-вероятно не са го доляли масло. Щом cold и hot е 200 мл. аз така разбирам написаното на щеката do not overfull 0.2 l.
[attachment=53266] [attachment=53265]
Мисля че при 40-45 градуса трабваше да е в горната граница на Cold. Може би ти е малко ниско нивото, но не много ниско. Загрей хубаво кутията до 80 градуса и тогава гледай, иначе имаш VIDA и там пише как се мери нивото. Описано е много добре.
Здравейте,
Прилагам указанията/процедурата от VIDA за измерване нивото на течността в автомат AW55-50/51SN.
Правилното нивото на течността (не е масло) е от изключителна важност за безпроблемната работа на автомата. 
Успех с неговото нагаждане.

[attachment=53267]
Благодаря на колегите за отзивите , помогнаха ми много. Имам VIDA , но с много неща не съм запознат с програмата. Искам да споделя как смених частично маслото на скоростната кутия na xc90 2.5 T

Благодаря на колегите за отзивите , помогнаха ми много. Имам VIDA , но с много неща не съм запознат с програмата. Искам да споделя как смених частично маслото на скоростната кутия нa xc90 2.5 T . Подобно е като смяната на двигателно масло , споделям го за хора които искат да спестят около 170 лв. за труд от Мото Пфое. Цената на масло 4 л. е около 120 лв. уплътнител пробка картер около 3 лв. Пробка картер около 6 лв. от Мото Пфое.

След като свалите кората под двигателя развивате пробката на скоростната кутия . При мен изтече около 2.5 л. Наливането на новото масло го направих през тръбата на щеката и използвах шлауфка , накрайник от силикон и фуния. Долях същото количество , но беше малко по - ниско ( както се вижда на снимката ) . След наливането на маслото оставих колата да загрее и направих няколко завойчета , Температурата при измерване е направена на 80 * С с VIDA DICE. Наложи да долея още около 250 мл. за да достигна горна граница на маслото ( нивото ми беше ниско ) , Мисля да направя още 1 - 2 смени за да може максимално да се опресни маслото в кутията .[attachment=53314][attachment=53315][attachment=53316][attachment=53317][attachment=53318][attachment=53319][attachment=53320][attachment=53321]