Волво Клуб - България

Full Version: Ако след инсталиране на HID ти светне аварийната за светлини
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
При инсталация на HID система (ксенонови лампи) е възможно да светне лампата на таблото за наличие на изгоряла крушка (Warning) при автомобили S60/ V70/ S80 и др. Това се получава, защото HID лампите черпят по-малко ток от обикновените 55W крушки. Компютъра мери консумацията и извежда съобщението на дисплея.

За да реши проблема е нужно да се преработи системата за измерване на тока в Централния Електронен Блок - CEM (Central Electronic Module).

Първо се сваля кората под таблото. СЕМ е монтиран вляво под таблото. Не е нужно да се сваля самия блок, само трябва да се открие така, че да се вижда (виж снимката).

Сензорът за измерване на тока е с шунт-резистор с 5 крачета и може да се сваля. Намира се в долната лява част на СEM. Представлява черен тънък модул с размери около 2,5х5см. Шунтът се състои от два резистора – 10 мегаома между крачета 3 и 2 и 28,5 мегаома между 1 и 2. Токът за фаровете преминава през крачета 3 и 2. Изважда се шунта.

Пробива се отвор 2мм във втория канал, точно над крачето 3. По този начин съпротивлението нараства на 13 мегаома и CEM ще отчита 30% по-голяма стойност на тока (виж снимката).

Инсталира се шунта, проверяват се свелините за отсъствие на аларма и се монтира кората...

П.С. Както и да ги зареждам снимките - последната излиза първа Confusedhock:
При инсталация на HID система (ксенонови лампи) е възможно да светне лампата на таблото за наличие на изгоряла крушка (Warning) при автомобили S60/ V70/ S80 и др. Това се получава, защото HID лампите черпят по-малко ток от обикновените 55W крушки. Компютъра мери консумацията и извежда съобщението на дисплея.

За да реши проблема е нужно да се преработи системата за измерване на тока в Централния Електронен Блок - CEM (Central Electronic Module).

Първо се сваля кората под таблото. СЕМ е монтиран вляво под таблото. Не е нужно да се сваля самия блок, само трябва да се открие така, че да се вижда (виж снимката).

Сензорът за измерване на тока е с шунт-резистор с 5 крачета и може да се сваля. Намира се в долната лява част на СEM. Представлява черен тънък модул с размери около 2,5х5см. Шунтът се състои от два резистора – 10 мегаома между крачета 3 и 2 и 28,5 мегаома между 1 и 2. Токът за фаровете преминава през крачета 3 и 2. Изважда се шунта.

Пробива се отвор 2мм във втория канал, точно над крачето 3. По този начин съпротивлението нараства на 13 мегаома и CEM ще отчита 30% по-голяма стойност на тока (виж снимката).

Инсталира се шунта, проверяват се свелините за отсъствие на аларма и се монтира кората...

П.С. Както и да ги зареждам снимките - последната излиза първа Confusedhock:
=D> още утре ще пробвам,че много ме дразни тая лампичка
=D> още утре ще пробвам,че много ме дразни тая лампичка
Ще пиша вместо donsho - писа че го е пробил по описания начин и вече не му свети алармата за фаровете...

За да не пиша ново мнение - ще вмъкна, че и аз си инсталирах HID и пробих посоченото съпротивление - алармата изчезна...
Ще пиша вместо donsho - писа че го е пробил по описания начин и вече не му свети алармата за фаровете...

За да не пиша ново мнение - ще вмъкна, че и аз си инсталирах HID и пробих посоченото съпротивление - алармата изчезна...
За да си изясним въпроса с промяната на съпротивлението ще използваме закона на Ом и Кирхоф. Когато слагаме Ксенон, тока във веригата на крушките се намаля с 36,36% (мощността намаля от 55 на 35 вата, а тока е правопропорционален на мощността, а напрежението е винаги 12 волта условно). За да запазим тока през цялата верига номинален, увеличаваме съпротивлението през шунта с около 30%. Ако върнем нормалните крушки (55 вата) и е разпробит шунта, тока през цялата верига ще нарастне с 36,36%. Същият ефект се получава, когато се смени нормалната крушка с 75 ватова. Колегите, които са си сложили такива крушки да кажат дали имат проблем.
Ако обаче вместо 55 вата сложим 75 и е разпробит шунта, токът ще нарастне със 73%, което е еквивалентно на 100 ватова крушка. Пак може някой колега със такава крушка да се произнесе.
Аз лично мисля че няма да има проблеми, но не съм експериментирал с по мощни крушки.
Успех!
За да си изясним въпроса с промяната на съпротивлението ще използваме закона на Ом и Кирхоф. Когато слагаме Ксенон, тока във веригата на крушките се намаля с 36,36% (мощността намаля от 55 на 35 вата, а тока е правопропорционален на мощността, а напрежението е винаги 12 волта условно). За да запазим тока през цялата верига номинален, увеличаваме съпротивлението през шунта с около 30%. Ако върнем нормалните крушки (55 вата) и е разпробит шунта, тока през цялата верига ще нарастне с 36,36%. Същият ефект се получава, когато се смени нормалната крушка с 75 ватова. Колегите, които са си сложили такива крушки да кажат дали имат проблем.
Ако обаче вместо 55 вата сложим 75 и е разпробит шунта, токът ще нарастне със 73%, което е еквивалентно на 100 ватова крушка. Пак може някой колега със такава крушка да се произнесе.
Аз лично мисля че няма да има проблеми, но не съм експериментирал с по мощни крушки.
Успех!
А дали при ХЦ 90 може да се реши проблема по същия начин?

:?
А дали при ХЦ 90 може да се реши проблема по същия начин?

:?
Pages: 1 2 3 4