Волво Клуб - България

Full Version: Дизел или бензин?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте!
Имам нужда от вашето компетентно мнение.
Търся си кола, но не каква да е, а Волво Smile , и се чудя дали да е дизел или бензин? Спрял съм се на модела V40 комби.
Ще съм много благодарен на всеки, който ми обясни предимствата и недостатъците и кое е по-изгодно икономически /т.е. кое харчи по-малко/.
Благодаря.
Здравейте!
Имам нужда от вашето компетентно мнение.
Търся си кола, но не каква да е, а Волво Smile , и се чудя дали да е дизел или бензин? Спрял съм се на модела V40 комби.
Ще съм много благодарен на всеки, който ми обясни предимствата и недостатъците и кое е по-изгодно икономически /т.е. кое харчи по-малко/.
Благодаря.
най малко харчи ако ходиш пеш!
Мога да ти кажа за В40, 2000куб, 140коня, но има и много теми по въпроса.
Иначе конкретно 11-12/100 Софийско, около 7 извън
тук можеш да разгледаш какви разновидности на двигателия има и кратко техническо инфо <!-- m --><a class="postlink" href="http://catalog.auto.ru/catalog/cars/volvo/v40_kombi/">http://catalog.auto.ru/catalog/cars/volvo/v40_kombi/</a><!-- m -->
най малко харчи ако ходиш пеш!
Мога да ти кажа за В40, 2000куб, 140коня, но има и много теми по въпроса.
Иначе конкретно 11-12/100 Софийско, около 7 извън
тук можеш да разгледаш какви разновидности на двигателия има и кратко техническо инфо <!-- m --><a class="postlink" href="http://catalog.auto.ru/catalog/cars/volvo/v40_kombi/">http://catalog.auto.ru/catalog/cars/volvo/v40_kombi/</a><!-- m -->
според мене бензинова с газов инжекцион
според мене бензинова с газов инжекцион
stosisi Wrote:според мене бензинова с газов инжекцион


мноооооого вярно .

каква газ обаче е съвсем друга тема


най на далавера излиза бензинова на газ. дизела сега хвръкна до небесата и не се знае още колко. засега газта си крепи от сума време под 1.10 масово 1.07 1.08. за метана незнам. нафтата твърдо минава 1.50. бензина върви близо до нафтата а и бензиновите горят повече като литри.
stosisi Wrote:според мене бензинова с газов инжекцион


мноооооого вярно .

каква газ обаче е съвсем друга тема


най на далавера излиза бензинова на газ. дизела сега хвръкна до небесата и не се знае още колко. засега газта си крепи от сума време под 1.10 масово 1.07 1.08. за метана незнам. нафтата твърдо минава 1.50. бензина върви близо до нафтата а и бензиновите горят повече като литри.
Ми смятах го. Дори и на сегашните цени дизелът излиза по-евтин (същата кубатура двигател има по-малък разход). Разликата убедително е в полза на дизела, ако гледаме само и единствено този показател - цена.
А и зависи колко (ще) караш колата. При голям километраж определено дизелът бие като себестойност. Ако си неделен шофьор - няма значение, поддръжката на един автомобил (не говорим за ремонти само, ами данъци, каско и пр. "дреболии" и консумативи) е необосновано скъпа тъй или иначе в този случай. Да не забравяме и стойността на покупката на колата в калкулацията Wink.
За газ... да, можеш да докараш до 40% икономия (на газ харчи повече) изразено в левчета (не л/100 км).
Т.е. ако на бензин харчиш 11/100, на газ 14/100, то за 100 км имаш 11 л. бензин по 2,30 = 25,30 лв. 14 л газ по 1,08 = 15,12 лв. С дизела... за 8/100 имаш 8 по 2,52 = 20,16 лв. Т.е. икономията от дизела е 20%.
Това е при сегашните цени, при които бензинът и нафтата фърчат, а газта си е все толкова. Т.е. при тази тенденция ползата от газта ще се увеличава.
Обаче, поддръжката на един двигател с газова уредба се оскъпява значително (животът на частите намалява значително - нека ме убеди някой в противното, аз все пак не съм автомобилист, но не с довода "аз вече 30 000 км съм на газ и проблеми не съм имал". Говорим за диапазон за сравнение от 200 000 км, напр.). За дизела не мога да коментирам, принципно животът на един дизелов (като по-прост) двигател е до два пъти по-дълъг от на бензиновия, но не знам нищо за съпътстващата поддръжка.

Всъщност основната ми мисъл беше че колата като финансов разход е достатъчно голям такъв, още преди да заредиш резервоара/бутилката. Елементарната калкулация може да сочи победител, но в дългосрочен план и според употребата на колата отговорът не е еднозначен.
Ми смятах го. Дори и на сегашните цени дизелът излиза по-евтин (същата кубатура двигател има по-малък разход). Разликата убедително е в полза на дизела, ако гледаме само и единствено този показател - цена.
А и зависи колко (ще) караш колата. При голям километраж определено дизелът бие като себестойност. Ако си неделен шофьор - няма значение, поддръжката на един автомобил (не говорим за ремонти само, ами данъци, каско и пр. "дреболии" и консумативи) е необосновано скъпа тъй или иначе в този случай. Да не забравяме и стойността на покупката на колата в калкулацията Wink.
За газ... да, можеш да докараш до 40% икономия (на газ харчи повече) изразено в левчета (не л/100 км).
Т.е. ако на бензин харчиш 11/100, на газ 14/100, то за 100 км имаш 11 л. бензин по 2,30 = 25,30 лв. 14 л газ по 1,08 = 15,12 лв. С дизела... за 8/100 имаш 8 по 2,52 = 20,16 лв. Т.е. икономията от дизела е 20%.
Това е при сегашните цени, при които бензинът и нафтата фърчат, а газта си е все толкова. Т.е. при тази тенденция ползата от газта ще се увеличава.
Обаче, поддръжката на един двигател с газова уредба се оскъпява значително (животът на частите намалява значително - нека ме убеди някой в противното, аз все пак не съм автомобилист, но не с довода "аз вече 30 000 км съм на газ и проблеми не съм имал". Говорим за диапазон за сравнение от 200 000 км, напр.). За дизела не мога да коментирам, принципно животът на един дизелов (като по-прост) двигател е до два пъти по-дълъг от на бензиновия, но не знам нищо за съпътстващата поддръжка.

Всъщност основната ми мисъл беше че колата като финансов разход е достатъчно голям такъв, още преди да заредиш резервоара/бутилката. Елементарната калкулация може да сочи победител, но в дългосрочен план и според употребата на колата отговорът не е еднозначен.
Pages: 1 2