Волво Клуб - България

Full Version: проблем при студен двигател помогнете
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6
здравеите скоро си купих в40 1.9тд 90 коня.когато запаля сутрин колата почва да тресе и да пуши.след 1-2мин като загрее проблема изчезва.от какво може да се получава това.казаха ми от датчика на помпата но не е тои.ако ниакои мойе да помогме штесам му благодарен.ходих в бош но там неможаха да се закачат кам компютара.
здравеите скоро си купих в40 1.9тд 90 коня.когато запаля сутрин колата почва да тресе и да пуши.след 1-2мин като загрее проблема изчезва.от какво може да се получава това.казаха ми от датчика на помпата но не е тои.ако ниакои мойе да помогме штесам му благодарен.ходих в бош но там неможаха да се закачат кам компютара.
И при мен е така. Като запаля двигателя работи твърдо в продължение на точно 3 минути, след което оборотите се повишават малко и като че се отпушва двигателя. На мен ми казаха, че точна така трябвало да бъде. Пушенето отзад е едва забележимо и след изтичането на трите минути изчезва. Имам чувството, че преди това двигателят се мъчи. Забелязах преди два дни, че нещо прещраква /реле ли е или друго- не знам/ в двигателния отсек, точно над кутията с бушоните, зад въздушния филтър. Това прещракване ми се струва като звук от реле и след като се изключи това реле двитгателят започва да си работи на около 820-830 оборота. Затова всяка сутрин като паля колата , я оставям да позагрее малко и да влезе в нормален режим двигателя и така тръгвам. Вече имам навъртяни около осем хиляди километра така и проблеми не съм имам. Плюс това двигателят не помирисва даже маслото.
И при мен е така. Като запаля двигателя работи твърдо в продължение на точно 3 минути, след което оборотите се повишават малко и като че се отпушва двигателя. На мен ми казаха, че точна така трябвало да бъде. Пушенето отзад е едва забележимо и след изтичането на трите минути изчезва. Имам чувството, че преди това двигателят се мъчи. Забелязах преди два дни, че нещо прещраква /реле ли е или друго- не знам/ в двигателния отсек, точно над кутията с бушоните, зад въздушния филтър. Това прещракване ми се струва като звук от реле и след като се изключи това реле двитгателят започва да си работи на около 820-830 оборота. Затова всяка сутрин като паля колата , я оставям да позагрее малко и да влезе в нормален режим двигателя и така тръгвам. Вече имам навъртяни около осем хиляди километра така и проблеми не съм имам. Плюс това двигателят не помирисва даже маслото.
Здравей,

Не съм специалист, но ето какво си мисля...

1. Дебитомера на постъпващия въздух...този след въздушния филтър. Много често срещан проблен, поне според мен. Дебитомера подава некоректно информация към компютъра и той не може да сметне и да подаде добра гориво-въздушна смес, а това от своя страна да води до проблема с тресенето и пушенето. В началото при студен двигател е много важно точното подаване на гориво и въздух, после като по загрее тази зависимост намалява и за това след 1-2 мин. започва да работи нормално, но пък ако не работи нормално дебитомера ще според мен ще има загуба на мощност. При теб как движи колата, нормално или ? ... пуши ли или като загрее си работи напълно нормално?

2. Въздушен филтър. Кога е сменян и в какво състояние е? - Ако е много задръстен не достига нормално количество въздух и пак не се получава добра гориво-въздушна смес, респ. пуши и тресе.

3. Горивен филтър. Кога е сменян? - Ако той е задръстен пък не се подава нужното количество гориво и пак Не се получава добра горивна смес.

4. Кофти нафта ...

5. Сещи ... малко вероятно, но все пак вероятно. Имаше някъде една такава тема във форума преди време, но там май се оказа че не е от тях...

За това се сещам в момента... :roll:
Здравей,

Не съм специалист, но ето какво си мисля...

1. Дебитомера на постъпващия въздух...този след въздушния филтър. Много често срещан проблен, поне според мен. Дебитомера подава некоректно информация към компютъра и той не може да сметне и да подаде добра гориво-въздушна смес, а това от своя страна да води до проблема с тресенето и пушенето. В началото при студен двигател е много важно точното подаване на гориво и въздух, после като по загрее тази зависимост намалява и за това след 1-2 мин. започва да работи нормално, но пък ако не работи нормално дебитомера ще според мен ще има загуба на мощност. При теб как движи колата, нормално или ? ... пуши ли или като загрее си работи напълно нормално?

2. Въздушен филтър. Кога е сменян и в какво състояние е? - Ако е много задръстен не достига нормално количество въздух и пак не се получава добра гориво-въздушна смес, респ. пуши и тресе.

3. Горивен филтър. Кога е сменян? - Ако той е задръстен пък не се подава нужното количество гориво и пак Не се получава добра горивна смес.

4. Кофти нафта ...

5. Сещи ... малко вероятно, но все пак вероятно. Имаше някъде една такава тема във форума преди време, но там май се оказа че не е от тях...

За това се сещам в момента... :roll:
milenhr Wrote:... Затова всяка сутрин като паля колата , я оставям да позагрее малко и да влезе в нормален режим двигателя и така тръгвам. Вече имам навъртяни около осем хиляди километра така и проблеми не съм имам. Плюс това двигателят не помирисва даже маслото.

Много хора си мислят, че колата преди тръгване трябва да се остави да позагрее на място, след което да тръгнат. Това твърдение обаче е много погрешно и не добро да двигателя !!!

След запалването на двигателя е хубаво да се тръгне почти веднага Най-доброто и нормално загряване на двигателя до работна температура става по време на движение на колата. В началото се следи да не се подава много газ /с две думи да не се правиш на рали пилот и да нагазиш педала, за да се "изстреляш" пръв на някое кръстовище/ оборотите трябва да са в рамките на 2000-3000, докато стрелката за водата не покаже нормална работна температура. След това може да си я газиш колкото искаш.


Другото което много хора каращи коли с ТУРБО НЕ ЗНАЯТ е че ... след продължително каране /по магистрала, по път, при по-топло време, каквото е през лятото и т.н... с две думи каране продължително време в турбозоната - над 2000 оборота/ ТРЯВА да се остави колата да поработи на мято след дългия пробег за да охлади турбината иначе има голям риск от бързото и износване и поврежадне!!!
milenhr Wrote:... Затова всяка сутрин като паля колата , я оставям да позагрее малко и да влезе в нормален режим двигателя и така тръгвам. Вече имам навъртяни около осем хиляди километра така и проблеми не съм имам. Плюс това двигателят не помирисва даже маслото.

Много хора си мислят, че колата преди тръгване трябва да се остави да позагрее на място, след което да тръгнат. Това твърдение обаче е много погрешно и не добро да двигателя !!!

След запалването на двигателя е хубаво да се тръгне почти веднага Най-доброто и нормално загряване на двигателя до работна температура става по време на движение на колата. В началото се следи да не се подава много газ /с две думи да не се правиш на рали пилот и да нагазиш педала, за да се "изстреляш" пръв на някое кръстовище/ оборотите трябва да са в рамките на 2000-3000, докато стрелката за водата не покаже нормална работна температура. След това може да си я газиш колкото искаш.


Другото което много хора каращи коли с ТУРБО НЕ ЗНАЯТ е че ... след продължително каране /по магистрала, по път, при по-топло време, каквото е през лятото и т.н... с две думи каране продължително време в турбозоната - над 2000 оборота/ ТРЯВА да се остави колата да поработи на мято след дългия пробег за да охлади турбината иначе има голям риск от бързото и износване и поврежадне!!!
Когато я палиш сутрин пробвай с подаване на малко газ при мен е по същия начин и вече я паля така от както съм я купил, а като загрее си пали нормално.
Когато я палиш сутрин пробвай с подаване на малко газ при мен е по същия начин и вече я паля така от както съм я купил, а като загрее си пали нормално.
Pages: 1 2 3 4 5 6