Волво Клуб - България

Full Version: Демонтиране на стартер
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Стартера ми се развали, а колата е затрупана от снега. В неделя стиснах зъби и реших да го демонтирам. Отвих трите болта, с които е закрепен( 2 от страната на бендикса и 1 на планката, която е захваната с 2 болта към стартера и 1 за мотора). Други болтове просто не видях. Захранващите кабели, които са свързани към бобината също съм ги свалил. Проблема, е че стартера не мърда. Въпроса ми е: Част от стартера след болтовете за закрепване, която влиза към маховика, плътно ли влиза ( с минимална хлабина) в кожуха. Възможно ли е заради студеното време и свиването на материалите да е обрана тази минимална хлабина( от няколко десети) и затова не мърда или аз нещо съм пропуснал да демонтирам.
Metodi850 Wrote:Стартера ми се развали, а колата е затрупана от снега. В неделя стиснах зъби и реших да го демонтирам. Отвих трите болта, с които е закрепен( 2 от страната на бендикса и 1 на планката, която е захваната с 2 болта към стартера и 1 за мотора). Други болтове просто не видях. Захранващите кабели, които са свързани към бобината също съм ги свалил. Проблема, е че стартера не мърда. Въпроса ми е: Част от стартера след болтовете за закрепване, която влиза към маховика, плътно ли влиза ( с минимална хлабина) в кожуха. Възможно ли е заради студеното време и свиването на материалите да е обрана тази минимална хлабина( от няколко десети) и затова не мърда или аз нещо съм пропуснал да демонтирам.


Според мен стартера се е заклинил към венеца на маховика.Ако си развил всичко естествено.Когато се разбият втулките на стартера луфта става голям и се възкачат зъбите на сартер и венец и заклинват.Ако искаш да не чукаш с чук с вързани клеми се опитай да стартираш може и да се отцепят,но чука е най големия майстор от инструментариума. Big Grin Big Grin Big Grin УСПЕХ
Що се отнася до чука естествено го използвах, но пак си остана в същото положение(може и слабо да съм удрял). Интересуваме лесно ли се вади, ако един път мръдне.
Моито е дизел и без канал или крик няма вадене на пустия стартер по принцип излиза по лесно от към пистовия ремък.
Моя го вадих лятото, развиваш трите болта отпред и планката кочто е хваната за блока двигателя отзадната страна и трябва да излезе без проблеми. Ама болтовете са на едни удобни за развиване места мани, мани :roll: :roll: :roll:
Вчера свалих стартера. Оказа се втория болт, който съм отвил отдолу ( пак с ключ 14, което ме подведе) е друг. Втория болт, който открих вчера, главата не се вижда и е пъхната в корпуса около 10-15мм. Открих го на опипване срещу маркуча на филтъра за въздух. След като го развих стартера излиза много леко. Като разглобих стартера се оказа, че от четките са останали около 2-3мм. Поръчах в Бош плочката в коплект с четките за 68.00лв.
Отремонтирах стартера след като пристигнаха четките от Бош. Сглобих колата и припали без да се замисли.
За информация на всички фенове на Volvo 850 (бензин, 2.0, 143к.с.), ще опиша стъпките за демонтаж и монтаж на стартера. Аз подходих по следния начин:
1.Откачих (-) полюс на акумулатора.
2.Демонтирах капака над ролката за газта и моторчето регулиращо оборотите за празен ход.
3.Демонтирах моторчето регулиращо оборотите за празен ход.
4.Демонтирах и гофрирания маркуч след въздушения филтър до дроселовата клапа.
5.Демонтирах вентилатора, който е закрепен на четири винта. Горните се развиват напълно а долните се разхлабват, за да го освободят, защото имат канали. Разединяват се и двата куплунга за захранване.
6.Отвиват се двата болта завити към фланеца на стартера. Единия болт е видим(ключ 14), другият е завит успоредно на цилиндърчето за съединителя и не се вижда глава на болта(В предишния ми коментар не съм посочил коректоно точното място).
7. Разкачате захранващите кабелите.
8.Отвивате третия болт(вложка 12), който е завит в цилиндровия блок на мотора и освовождава планката, която е закрепена отзад на стартера и стартера се измъква.

8. Процедурата за монтаж в обратен ред.

Успех!