Волво Клуб - България

Full Version: Грешките ..
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
Колеги, появи се грешка 4-1-1... Колата тегли на ляво, ходих да я регулират, влезе си в зелена зона, но пак си остана проблема... Не мога да разбера нека някой да разясни, имал ли е подобна грешка? Какво означава тази грешка? Благодаря...

п.с. Моля да ме извините, че пуснах нова тема но никъде из форума за 4хх не открих за тази грешка..
4-1-1 Left side front wheel inlet valve: open circuit or short-circuit
:wink: и аз това го видях Didovolvo1.9td, но какво означава в действителност? не мога да си го преведа нито да си го обясня, какъв е този всмукателен клапан, който е отворен? И какво означава това? На реглажа на предницата всичко си влезе в зелена зона, но продължава да завива на ляво... Нещо ми убягва... :-k Имате ли идея , някаква ?!

п.с. А това 4-1-1 is Throttle Position Sensor (TPS) signal error...?!
Според мен, проблема ти е в цилиндърчето на лявата предна спирачка. Най-вероятно е клеясало и не се връща нормално. Вследствие на това, накладките са се износили и ако имат датчик за износване, той е сработил. Самият датчик представлява два контакта заработени навътре в накладката. Когато тя се износи, те се показват и дават контакт през спирачният диск. Това по първото тълкуване на номера на грешката. (Датчик на ляво предно колело, отворена верига или късо съединение). Няма да е зле да си провериш и ABS датчика (ако имаш).
Относно 4-1-1 is Throttle Position Sensor (TPS) signal error -> става дума за дроселовата клапа или казано другояче клапата на газта. Под нея се намира една черна кутийка в която има потенциометър, свързан с клапата, който дава инфо на компютъра колко и дали е отворена дроселовата клапа.
Успех.
WarOfTheWorlds Благодаря за конкретизирането, сега ми се поясниха много неща. Но все пак това както разбирам не оказва влияние на постояното "влечение" на колата на ляво или съм в заблуда. Както казвате си мисля, че лявата гума е под натиска на накладките и затова клони на ляво? Или? Днеска ще го погледна. А относно датчика за ABS -а къде се намира? Относно TPS-а, този потенциометър го издирвам вече няколко поколения. НЕ СЕ ЗАЛАГВАЙТЕ ДА СЛАГАТЕ ОТ ГОЛФОВЕ !!!. Не сработват /личен опит/. Всичките тези потенциометърчета които съм намирал са с четири извода а на мойта е с три. От Голф и Рено слагах, пълно не съответсвие, карам си още с оригиналният, на който и с лупа да го гледаш писти няма да видиш /майтапя се/. Но не е в първа младост. А и 4-1-1 Throttle Position Sensor (TPS) signal error мкисля, че се регистрира такава грешка само при 7 и 8-а серия или греша. Понеже при нас 4-ките единствената регистрирана 4-1-1 е Left side front wheel inlet valve: open circuit or short-circuit ... Или може би жакчето на самодиагностика трябва да се бодне в друго гнездо? Лек ден!
4-1-1 лявата страна предните колела ,впускателен клапан: отворенo съединение или скъсано съединение Това ти е превода
Точно така става. Когато цилиндърчето клеаса, то не може да се върне напълно. Когато натиснеш спирачката, усилието е голямо и цилиндърчето излиза и колата спира. Когато отпуснеш спирачката обаче, не може да се прибере в първоначалното положение и има натиск върху накладките. Колкото по-зацапано е цилиндърчето, толкова по-няма да се върне и накладките ще бъдат под напрежение, това води до "влаченето" в съответната посока. Оправя се с полиране на тялото на цилиндърчето. Самото цилиндърче трябва да се върти по време на полирането иначе няма да е равномерно и може дори да протече впоследствие. Аз използвах бормашина. Резултатът е отличен. Може да има и друг "виновник", който предизвиква същият ефект, а именно спирачните маркучи. Когато маркучът е стар, вътрешността набъбва или се запушва с боклуци и течноста преминава в едната посока (натискане на спирачката), но не може да се върне обратно защото няма толкова усилие (отпускане на спирачката).
Зад всяка главина ще видиш шещо подобно на зъбно колело, това е колелото на ABS, датчика за ABS се намира над това "зъбно колело" и е магнитен. До него достига и един кабел.
TPS датчика се намира под дроселовата клапа. Това е на входа на всумакателният колектор. В дроселовата клапа влиза гумената тръба от въздушният филтър. Самият датчик е правоъгълен и в него влиза една букса.
Успех.
mecheto Wrote:4-1-1 лявата страна предните колела ,впускателен клапан: отворенo съединение или скъсано съединение Това ти е превода
Big Grin Big Grin Big Grin Супер забавно. Не съм се смял така отдавна.
mecheto, без да се заяждам, ама какво, по дяволите е това дето си го "превел"?
"скъсано" съединение?!? "впускателен" клапан?!? А защо си изпуснал часта за "джантапрана"?
Недей да превеждаш с Бултра или някоя друга помия, защото ставаш смешен.
А, да, недей да превеждаш изобщо, не можеш.
Пак повтарям, не се заяждам.
::beer::
WarOfTheWorlds :thumbleft: , само незнам дали ще мога да го оправя сам или май най-добре да се насоча към специализиран сервиз. Само не ми стана ясно как така от изведнъж се появи :-k . Така или иначе вече отдавна съм минал необходимите километри за смяна на спирачната течност, ще взема да взема да го оправя и този проблем, че оставя ли го във времето отиде тя... То пак всичко до разходи отива... :dontknow: #-o
jimvirtooza, ти си преценяваш. От написаното от теб, оставам с впечатлението, че си технически грамотен. Самият ремонт не е сложен. Може да ти прозвучи мазохистично, но аз ходя в сервиз само ако не разполагам с нужните специфични инструменти за даден ремонт или ми трябва подемник.
Проблема не се е появил изведнъж, постепенно е ставало, но сега си започнал да го усещаш.
В началото само накладките си патят.
Pages: 1 2 3 4