Волво Клуб - България

Full Version: Двигателя се чуди дали да запали
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
От известно време при запалване на горещ двигател(престояла колата в покой до 5мин.) се получава нещо много странно. Въртя ключа и двигателя започва да се мъчи да заработи нормално, като оборотите му играят от 300-1000 об.мин. в продължение на няколко секунди и гасне. Така три, четири пъти и пали. След това си върви нормално.Първоначално си помислих дали бензиновата помпа не е направила нужното първоначално налягане в системата, но явно не е това. Светна индикацията за ламбда сондата. Проверих кодовете на компютъра и ми изписа 1-2-1(MAF sensor – липсва сигнал или грешен сигнал). Направих рестарт и ми показа 1-1-1. Изчезна и индикацията на лабда сондата. Но проблема с паленето остана.
Това ли са симптомите, ако MAF сензора си замине или има друга причина.
Най-лесно можеш да провериш като откачиш MAF-a, ако няма разлика не се чуди...плачи сърце.
На мен тази работа ми прилича много на свещи.А като е студена пали ли "от раз"?
Оставам с впечатлението, че този номер го прави от топлия въздух, който идва по маркуча от генерацията. Явно докато работи мотора и се движи колата температурата не е толкова висока, но когато кола не се движи топлия въздух се издига и сензора се нагрява. Защото ако се опитам да запаля в рамките на около минута проблем няма, а когато постои по -дълго(около 5 мин. например) вече почва чуденето и можеби като се охлади от засмукания въздух запали.
Когато е студена пали без проблеми.
Пробвай да си провериш свещите(кабелите също).Най-добре това да стане с луфтомер.Ако видимо за заминали,временно можеш да закрепиш полужението с "пречукване"до необходимото(8мм мисля беше).Провери си също и вакумите ,ако се е размекнал някои от старост може да ти прави такива "сценки".Немисля че е дебитомер,ако е той ще го прави винаги(и топъл и студен)(ако е 20 клапанов,ако си 10 клапана имам само обща представа на нещата че има датчик там където е дебитомера ,но как и с какво в комбинация работи нямям си идея.....и ме мързи сега да се ровя :mrgreen:
Ще проверя свещите, но защо дава грешка сокет А, код 1-2-1.
Пробвах това, което каза Nasko73, разединих кабела към МАФ сензора, за да видя какво става.Врътнах ключа и двигателя започна да се държи точно както съм посочил в началото и светна ламбдата.Закачих кабела на МАФ. Ресетнах компютъра, но грешката 1-2-1 остана. След това припалих и информацията за ламдата я нямаше.
Я кажи първо за какъв мотор става дума.
Volvo 850GLT 2.0 20V
Пробва ли да го измиеш с шпрей за електроника?
Провери ли за добър контакт на конекторите на сензора?
Въздушния филтър чист ли е?

Тестване на сензора http://uncubic.org/docs/volvo/tests%20with%20codes.pdf
страница 8
Pages: 1 2