Волво Клуб - България

Full Version: Филтър за картерните газове??
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Колеги някой може ли да ми каже дали моята 850-ка (1994г. 2.0 20В 146к.с.) дали има филтър за картерните газове??
raceteam Wrote:Колеги някой може ли да ми каже дали моята 850-ка (1994г. 2.0 20В 146к.с.) дали има филтър за картерните газове??
Има - ако ти хвърля масло от капачката значи е запушен. Намира се до ролката на дроселовата клапа под една пластмаса(снимката). Сваляш го и го издухваш с компресор и си готов.
Тече от капачката и ми е духнало и 1-2 семеринга и незнам дали не е заради него всичко .Ще го почистя даже се замислям дали да не взема нов :wink:
П.П.Мерси много за снимката и информацията колега
Вариантите които познавам и съм виждал относно вентилацията на картера са два.
Първи вариант - много добре го има описан тук:
http://lakesidedp.com/uploadpics/pcv/ - идеята е че тук имаш онази джавка зад всмукателния колектор дето картерните газове минават през нея и каквото може да се кондензира от тях под формата на масло - да се върне отново в двигателя. На сайта е много добре описано всичко за нея.

Втори вариант - както при мен - от блока излиза една тръба, която достига където колегата Алекс е показал. Там влиза в една джаджа - която може да се види тук:
http://www.partsforvolvosonline.com/prod...ts_id=5623
Значи маркуча от картера влиза в дебелия отвор, а в тънкия влиза един вакуум който идва от левия край на изпускателния колектор - пада се в средата на "охлюва" или както там се казва- в общи линии на много криво място за достъп.

При мен е втория вариант и ключовия момент е този "нипел за вентилация" да е почистен, както и вакум линията да е изрядна. Проблема който забелязах е че при мен всички гумени съединия по вакумите бяха остаряли и се бяха напукали. А точно този който е за вакуума излизащ от всмукателния колекор си беше направо скъсан.
Dumfree Wrote:Вариантите които познавам и съм виждал относно вентилацията на картера са два.
Първи вариант - много добре го има описан тук:
http://lakesidedp.com/uploadpics/pcv/ - идеята е че тук имаш онази джавка зад всмукателния колектор дето картерните газове минават през нея и каквото може да се кондензира от тях под формата на масло - да се върне отново в двигателя. На сайта е много добре описано всичко за нея.

Втори вариант - както при мен - от блока излиза една тръба, която достига където колегата Алекс е показал. Там влиза в една джаджа - която може да се види тук:
http://www.partsforvolvosonline.com/prod...ts_id=5623
Значи маркуча от картера влиза в дебелия отвор, а в тънкия влиза един вакуум който идва от левия край на изпускателния колектор - пада се в средата на "охлюва" или както там се казва- в общи линии на много криво място за достъп.

При мен е втория вариант и ключовия момент е този "нипел за вентилация" да е почистен, както и вакум линията да е изрядна. Проблема който забелязах е че при мен всички гумени съединия по вакумите бяха остаряли и се бяха напукали. А точно този който е за вакуума излизащ от всмукателния колекор си беше направо скъсан.
Абе общо взето почти нищо не разбрах,но ще го пратя на моя майстор и той ще го разгледа Big Grin .
П.П.Мерси за информацията :wink:
Колеги може ли да ми напрвите една снимка да го видя как изглежда филтъра ако е до дроселовата клапа,защото денс ходих до моя монтьор и гледахме там,но не го видяхме (или поне неразбрахме,че е той Big Grin ) и има вероятност да ми е под колекторите.
Ще съм много благодарен на малко снимков материал :wink:
На въпросния линк има снимка на искроуловителя и филтъра за картерни газове и съответно частите които се подменят :
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ipdusa.com/Volvo-850/Filters-&-Tune-Up/PCV-System/PCV-Non-Turbo-Flame-Trap/p-72-167-849-3937/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.ipdusa.com/Volvo-850/Filters ... -849-3937/</a><!-- m -->
Самия филтър за картерни газове е обозначен с позиция L на снимката. От това което прочех в сайта се препоръчва филтъра за картерните газове да се подменя при всяка смяна на масло.Аз също мисля някой ден да прегледам моя че нещо много масло има около сепаратора за картерните газове. Успех.
Мерси за инфото колега!Явно ще трябва да се свалят колекторите,защото отстрани не го видях :?
Абе тая ундурма на мое ли да се продуха някак, да я еВа!
NASKO1973 Wrote:Абе тая ундурма на мое ли да се продуха някак, да я еВа!
Пробвай на Околовръстното там може и да стане Big Grin

Добре де каква тиня трябва да се събрала вътре че да надува толкова към капачката??? Аз лично съм си чистил филтърчето горе при дроселовата клапа имаше в долният краи едни отлагания но нищо смущаващо.По моята капачка също има умасляване но смятам че е от капачката защото самата "гумичка" така се "удървила" че е станала почти пластмасова ,шубе ме е да я стисна за да не я счупа Big Grin ,незнам с какво може да се отреже толкова равно и кръгло походяща нова такава,защото сигурно се продава комплект цялата капачка
Pages: 1 2 3