Волво Клуб - България

Full Version: Мотора гасне по време на движение
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Днес за втори път/ в рамките на по-малко от седмица и около 400км/ ми се случи както си карам колата мотора да изгасне, а бях на пета скорост около 90км/ч.
Пуснах на свободна и потърсих място за спиране, защото един ТИР ме преследваше.
Изключих от контокт врътнах ключа отново първия път не запали, но на втория успях.
Проверих компютъра за грешки на горивната система и запалването покоза 1-1-1. Преди време писах, че компютъра ми сигнализира, че имам проблем с MAS sensor /Двигателя се чуди дали да запали - <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=9452" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=6&t=9452</a><!-- l -->.Проверих го по схемата, която ми изпратиха колеги от форума.Като цяло резултатите бяхя добри. Само верига ми показа 1.2 Ома, а трябва да бъде около 0 Ома, от което следваше, че трябва да се тества компа на стенд, но аз така и не ходих. Но сега като захладня, не съм имал проблеми.
Каква може да бъде причината за това поведение на двигателя?
Пропуснах да напиша, че не съм сменял кабелите за свещите /вчера погледнах в каталога на Tesla и там излиза, че подходящите кабели са T916B за Volvo 850 vagon 2.0, 20V, 143к.с., а в форума някои колеги дават T916S/, а също и дистрибуторната капачка+палец не съм ги проверявал. Откъде мога да ги взема и за какви пари и на коя марка.
Вече няколко пъти ми се случва подобен проблем в сервиза, получава се следното - с течение на времето термостата който отваря и затваря клапата за топъл и студен въздух който стои в кутията на филтъра се скапва и остава в положение двигателя да смуче само топъл въздух което води до прегряване и повреждане на дебитомера при което компа не засича проблем, не святка лампата на таблото и самотестера показва 1-1-1 но въпреки всичко колата след 15-на минути работа започва да прави номера, да гасне и да пали трудно. Също така на коли с АГУ газаджиите блокират клапата с рапидка и ли по друг начин и си мислят че са решили проблема (италианските газаджии постоянно го правят). Проблема се оправя като си купиш нов термостат от МП или си направиш две дупки и с един пирон например си блокираш клапата зимата да смуче топъл въздух, а лятото студен :roll: :roll: :roll: Избора си е твой :wink: Най добре да покараш колата и докато е топъл мотора да провериш клапата в какво полжение е. Не разбрах твоята кола дали има АГУ :!: :?: :!:
Само на бензин си карам. Този термостат съм го позабърсвал от прахта, но явно трябва да видя дали работи. Прави ми впечатление, че сутрин докато е по хладно и студена колата, като я натисна придърпва.
Възможно ли е проблема да идва от палеца и дистрибуторната капачка. Попитах в Ауто плюс за тях и те ми предложиха на Беру за 80лв. комплекта.
Капачка и палец съм купувал от Евро 07 марка EPS не се сещам какви им бяха номерата, общо цената беше около 45лв., кабелите ги има в Косер Tesla T916B, цената им беше 68 лв.
И аз имах същия проблем. Колата започна първоначално да гасне само от празен ход, но после започна да гасне и в движение. Обикалях доста сервизи и диагнозите бяха първоначално моторче за ниски и дебитомер, после станаха комутатор и датчик на колянов вал. Накрая го закарах в Мото Пфое и след два дена диагностика ми казаха че всички датчици са наред и единственото което са констатирали е пробив в кабелите и дистрибуторната капачка също и смяна на свещи и палец. За съжаление частите от там бяха с поръчка и затова ги взех от друго място, но колата се оправи поне за сега.
Вчера нямах време да пиша какво свърших по проблема.Първо реших да я откарам до сервиз, но се оказа че в събота не работят, но по случайност имаше един майстор. Обясних му какво ми се е случило, а той ми каза, че ако проблема го няма в момента няма как да го открие. Даде ми една визитка, ако реша да си запиша час за следващата седмица.
Тогава реших сам да си направя проверката сам. Понеже имам съмнения за дистрибуторната капачка и палеца, реших да ги демонтирам и установих сериозен нагар по палеца и капачката. Явно са за смяна и мисля утре да си поръчам за доставка. Проверих и термостата, който се намира на входа на кутията на въздушния филтър. Демонтирах го и започнах леко да го подгрявам с запалка, за да симулирам "работен режим". Пръта мръдна около 10мм., но това е малко в сравнение с хода, който трябва да има, за да отвори клапата за свежия въздух. Охладих го със студена вода и го прибутах с пръста. Работи, но не както се очаква. Явно през лятото проблема с MAS sensora е вследствие на повредения термостат и високата температура в кутията и колата, ако се опитам да я запаля 3-4 мин. след като съм я спрял имах проблем с запалването.
Смених си и семерингата, зад гърбицата за датчика на Хол понеже от там ми течеше масло. Размера е 30х47х7мм за информация, ако някой има подобен проблем.
На дистрибутора под палеца явно също има семеринг, защото и от там ми прокапва масло. Някой знае ли какъв е размера, за да я сменя и нея.
И аз имам същия проблем с гасненето по време на движение и съм с обикновена агу която е ловато, появи се вчера и се случи на 2 пъти,1 во на свободен ход, а впоследствие и в движение с около 60км, пробвах да я запаля на скорост,но не стана и после след дълго въртене запали от 4 или 5 път, моля дайте мнения и съвети, за този клапан във възд.филтър ме интересува или дистриб.капачка, делко или ...очаквам мненията и препоръките ви и благодаря предварително. Между другото мотора ми е 2.0 20 кл. 143 кс
При мене гаснеше яко в движение след като сложих ксенон. След малко доработки по кабеляците и електрониката на ксенона проблема се реши.

bonso
Смених си дистрибуторната капачка и палеца и проблема с гаснене по време на движение изчезна.
Палеца и капачката бяха с много сериозен нагар и износване, което се виждаше най-ясно по пластините на капачката.
Pages: 1 2 3