Волво Клуб - България

Full Version: Проблем с паленето при F5204S
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги! Искам да споделя със всички които имат мотор F5204S LH3.2 EZ129K 144к.с.,
как днес открих и отстраних проблема при палене.
Проблем:
След като вчера се прибрах безпроблемно с моя кораб се оказа че, тази сутрин неможах да запаля.

Диагностика:
На буксата за диагностика А2 неотговаряше, а на А6 имаше грешки:
1-2-3 дефектен температурен датчик
1-4-4 отсъствие на сигнал от компютър за впръскване

Какво да проверим преди да се запътим към някой сервиз:
Реле 2/32 - намира се отдясно над вентилатора на радиатора- извадете го от буксата и му проверете
съпротивлението на намотката м/у 1 и 2 краче- около 100 ома. Отворете го и му почистете силовите контакти.
Ако всичко е ОК
Вземете волтметър и проверете на буксата на релето дали има 12 волта на 2 и 4 краче( на
самата букса са обозначени) - трябва да го има без значение от положението на контактния ключ. Ако ги има
12 волта тогава включете волтметъра между 1 и 2 краче.Дайте на контакт и проверете дали се появяват 12 волта.
Ако всичко е ОК потърсете специалист.
При липса на 12 волта м/у 1и 2 краче, откачете акумулатора !!!, отстранете пластмасовия капак на
кутията на компютрите и извадете средния. Буксата на извадения компютер се състои от две половинки- лява и
дясна (заставайки отстрани на колата до гумата). Те са триредови. Дясната половинка е А конектор, а крачетата
се броят по следния начин:
21 х х 24 х х х х 29 30
11 х х х х х х х 19 20
1 х х х х х х х х 10

С омметер проверете дали има връзка м/у 24 краче на конектора с 1 краче от буксата на реле 2/32
С омметер проверете дали има връзка м/у 19 краче на конектора с 3 краче от буксата на реле 2/32
С омметер проверете дали има връзка м/у 10 краче на конектора с 2 или 4 краче от буксата на реле 2/32
С омметер проверете дали има връзка м/у 20 краче на конектора шасито на автомобила
С омметер проверете дали има връзка м/у 29 краче на конектора шасито на автомобила
Под има връзка разбирам 0 ом!!! Ако всичко е ОК съберете нещата и си потърсете специалист.
Ако липсва някоя от горепопсочените връзки трябва да проследите кабелите и да откриете къде се е прекъснал.
Виде ли Ви се сложно, си потърсете майсторче за да ви отстрани проблема. На тези на които съм им бил в помощ и
съм помогнал да си решат главоболието...... със здраве да си карат парахода по родните шосета :lol:


P.S.
При мен се оказа ,че кабелчето м/у 24 краче на конектора с 1 краче от буксата на реле 2/32 се беше прекъснало
и се наложи да го сменям.
Прилагам и схемата по която може да се ориентирате
Браво Начко!
Много добро описание на решения проблем. Ще си изпринтя написаното от теб и ще го приложа към комплекта от документи, които са винаги в колата.