В крайна сметка реших да побългаря крушката за подсветката на фаровете, след като намерих подобна крушка без цокъл (0.30 лв.) от магазин за усилватели и електронни елементи (между Пазара и Пощата) . Старата излезе мн. лесно от цокълчето (без да се счупи дори) а новата пасна добре, сложих я без припой само навих плътно жичките на новата в крачетата на цокъла на старата. Само, че май се оказа, че крушката която съм взел е с по- малка мощност от оригиналната, защото свети мн. слабо. Силно се съмнявам, че ще намеря същия комплект като оригиналните крушка+цокъл, защото на цолълчето пише Волво 8) (освен във Мото-Пфое може би, но ми е чудно как ще я издирят там при условие, че това го няма във ВАДИС-а като Парт. номер). Утре ще прескоча до това магазинче за което казваш да видя какво има там (пиши по- конкретно къде е), но дори и да си намеря по- мощна крушка мисля, че няма да я сменям, че старата леко беше разтопила пластмасата наоколо, та се притеснявам от усложнения.
Аз се амбицирах да сменя всички такива малки неработещи крушки по таблото и днес прекарах няколко часа в разглобяване на централната конзола за да стигна до крушката на аварийните светлини. Най- накрая успях, но крушката там се оказа още по- миниатюрна и от тази на ключа за светлините и утре ще търся такава, че зарязах колата както е с разглобената конзола в гаража (много ще ме домързи утре да повтарям упражнението :? )
Да те питам нещо - знаеш ли дали има подово осветление от пасажерската страна отпред или е само в краката на шофьора? Не помя имаше ли лампичка там. Толкова за крушките
Относно дюзи втора ръка - не те съветвам особено. Първо, че нямаш гаранция за разпръсквачите и ще дадеш не малко пари, второ, че в Дч няма много части по моргите за нашите двигатели. Обиколих всички в града преди по- малко от месец за да търся глава за моята, но намерих само една от един подобен рено двг но с някои разлики, а и главата не беше в добро състояние. Освен това се опитаха да ми я пробутат за 400 лв.(!!!).
Най- добре нови защото все пак това си е вид консуматив а и има пряко значение за добрата работа на двг. Иначе бях сигурен, че проблемите които прави количката ти не са от маслото. Мисля, че не са и заради възд. фитлър, но никак не е зле да го смениш щом изглежда мръсен и прашен. И аз погледнах моя днес, който е на същото положение и ще го сменя тия дни.
При мен грандиозния ремонт беше в следствие на прегряване на дигателя след като е каран без охл. течност от баща ми който не вижда добре таблото. В следствие на това гарнитурата беше избила на няколко места, двг. беше смесил масло и вода и главата имаше леки драскотини които приличаха на пукнатини, но бренерите бяха много зле - много напукани. Първоначално търсих глава по моргите, но като не намерих, майстора ми закара моята глава на някакъв стенд където да тестват главата и да се разбере дали са сериозни пукнатините или са само повърхностни. За щастие резултатите бяха добри, пукнатините повърхностни и след нови бренери и шлайф всичко заспа. Освен това ГНП-о ми беше текнало лятото, Светльо ми я ремонтира, но за жалост трябваше да сменя и аванс клапана който също беше дал фира. Намерих нов клапан малко по- евтино от един колега от форума. Също така, смених комплект съединител, втулки на скоростите, тампони двг, ангренаж и подгревни свещи. Ремонта го правих при Симеон (малко по- надолу от вас до ЖП линията) и съм много доволен като цяло от сервиза, начина им на работа и вниманието което обръщат. Количката ми стоя там на топло 10 дни (в големия студ), докато чаках да ми дойдат всички части, че някои от тях се оказаха много трудни за намиране (бренерите например). Цялата работа (труд) ми излезе около 350 лв., но частите ми струваха доста повече
М/у другото говорих принципно със Симеон за отстъпка за членовете на Волво клуб и той е принципно навит, но още не сме стигнали до детайли.
Извинявам се за дългия пост.
Поздрави
П.С. Днес наминах към Грация97, че имах път и реших да се обадя, та да се видим най- накрая, но се оказа, че си в отпуска