Волво Клуб - България

Full Version: В40 1,9 ТДИ- Синкав дим при студен двигател
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Здравейте! Отскоро забелязах, че карайки със студен двигател с около 2000 оборота и отпускайки педала на газта без да изключвам от скорост, колата отзад започва да изхвърля гъст облак синкав дим. Димът се появява при намаляне на оборотите до около 1000-1100. При загрял двигател не се наблюдава подобно нещо. Не съм забелязал да ми гори масло колата. Редовно го следя.
Колата е Волво В40 1,9 ТДИ /F8QT на Рено двигател/. Имате ли някакво обяснение. Пак казвам, не е бял пушек от конденз, а облак синкав дим и то при критично намаляне на оборотите, без да се изключва от скорост. Намалянето на оборотите става без използване на спирачките на колата, а само от двигателят намаля скоростта при движение по лек наклон надолу.
Някакви идеи да имате от какво може да е проблема?
Здравей колега,
Синкавия дим освен за горене на масло може да бъде и белег за недоизгаряне на нафта.
Нямам конкретно предположение, но си мисля за нещо от рода на: празен ход от ГНП, натрупване на неизгоряла нафта поради студения двг. и използването на моторната спирачка, в изпуск. система (около катализатора), или лек маслен теч от турбото при ниски обороти.
Проверявал ли си скоро подгревните свещи?
Ще се поразровя във ВАДИС-а, за по- конкретни идеи.
Това само при студен двг. ли се случва при теб и изведнъж ли започна?
Ще погледна при моята за подобно поведение.

Успех и ще пиша ако ми хрумне нещо друго
Наблюдавам го от както е студено времето. Свещите съм ги сменил през лятото. Новите са Бош и пали от половин оборот с едно подгряване при -20 градуса. Наистина, както казваш, това може да е белег и за недоизгоряла нафта. Защото в купето мирише на недоизгоряла нафта. А и отзад като застана до ауспуха след като запаля, си мирише точно така. Смятам да сменям разпръсквачите в скоро време, защото нашия човек във фирмата , дето прави нафтовите помпи /в ГРАЦИЯ-97/ през лятото като ми прави проверка на дюзите каза, че разпръсквачите са за смяна, но може да изкарат още 5-6 хиляди км. А и вече доста шумен стана двигателя, което според мен си е още един сигнал за разпръсквачите. Лошото е , че един такъв струва около 45 лева, а трябва да сменя 4, тоест 180-200лв само за тях. Отделно 20-тина лева за монтаж-демонтаж и проверка на стенд.
Честно казано не успявам да го докарам като идея как точно би се получило това което описваш в следствие на разпръсквачите, просто не успявам да си го представя (не казвам, че не е от тях). Но щом така и така трябва да се сменят поне нищо не губиш, жалко само, че не е малка сумата за инжекторите. Тези цени които цитираш от коя фирма са? Питай го вашия помпаджия като специалист какво ще каже, дали, е възможно пушека да се получава заради инжекторите. Иначе аз при него си оправях нафтовата помпа преди 2 седмици (смяна на уплътнения, че беше протекла лятото). Ако знаех, че работиш там щях да се обадя поне да се видим или за по кафе, че докато си оправях моята не ме свърташе и често бях в района Smile .
Та да се върна на въпроса за пропушването, бих те посъвтвал все пак да погледнеш тръбите за смукателния колектор в частта след турбото. По принцип тръбите трябва да са сухи. Провери за наличие на течове (масло или антифриз). Доста изненадващо за мен се оказа, че турбото на нашите двигатели в с водно охлаждане, което разбира се е хубаво от една страна (по- добро охлаждане) и лошо от друга ако се случи теч на антифриз. Честно казано имам едно подозрение - чета из форума, че на много колеги с този двигател им се губи охл. течност неясно от къде - та подозирам, че има вероятност през турбото да сълзи по малко и да отива в някой от колекторите, но все пак това за сега е само догатка.
Иначе във ВАДИС-а няма детайлно показано (или поне аз не намерих) как се охлажда компресора като канали вътре - дали има някъкви уплътнения, семеринги и тн.
Та можеш да разкачиш някоя от тръбите и да погледнеш за какво иде реч вътре. Може и да запалиш двг. и да провериш при работещо турбо дали има пръски ( в/у лист хартия или бял плат). Мисля, че е за 10 мин. цялата процедура.

Поздрави
Той Светльо /помпаджията/ ми каза, че е идвало едно Волво като моето. И каза, че двигателят направо ти е кеф да го слушаш как мърка. Сигурно става дума за твоята кола.
Това с разпръсквачите може и да е вярно, тъй като се получава непълно изгаряне на горивото и съответно излиза синкав дим и мирис на сурова нафта, както е при мен. Забелязах и друго. При студен двигател, когато се получава това със синкавия дим, при отпускане на педала на газта колата рязко намаля скоростта си. Имам чувството, че набивам рязко спирачката. Тоест мотора добре спира колата. При загрят двигател обаче не е така. Тогава колата не спира така рязко, а доста по- продължително време падат оборотите и скоростта. Явно при студен двигател има доста по- добра компресия, което ме учудва. Тъй като при студен двигател хлабините са по- големи и съответно и компресията би трябвало да е по- малка. Не съм си замервал компресията, но според мен е добра. Както казах, при -25 градуса, с едно подгряване и половин оборот двигателят си заработва равномерно. Ако има малка компресия бих въртял доста продължително докато запаля. Имам съседи с износени двигатели и ги виждам как палят сутрин. А пък при -20 изобщо не успяват да запалят.
Ако имаш път пак към Светльо, ела да се видим. Питай Светльо за Милен, той ще те упъти.
milenhr Wrote:Той Светльо /помпаджията/ ми каза, че е идвало едно Волво като моето. И каза, че двигателят направо ти е кеф да го слушаш как мърка. Сигурно става дума за твоята кола.

Брей, а дано да го е казал за моята, въпреки, че самия той не чу колата работеща а помощника му. Трябваше да се дорегулират празните обороти, че бяха малко високи. Иначе аз му носих само помпата като ми беше разкостена колата заради останалите неща (ремонт глава, смяна съединител и др.). Та може и за друга кола да е ставало въпрос...

За това което казваш относно съпротивлението на твоя двг. ми се струва, че е пряко свързано с пушека който се получава - в смисъл, че явно има газове или в цилиндрите и/ли в изп. колектори които оказват съпротивление.
Другата логична причина която ми хрумва за подобно поведение би била ако ползваш масло с по- голям вискозитет от препоръчваното за зимни температури ( в което дълбоко се съмнявам) или добавка която да влияе на гъстотата - докато маслото не е загряло и все още е гъсто компресията на ще бъде чувствително по- висока при студен двг. отколкото при нормална работна температура.

Ако наминавам в района задължително ще се обадя
Поздрави

П.С.
След одисеята ти с ключа за светлините да те питам - сменял ли си крушката за подсветката на ключа за фаровете? Започнах да сменям изгорелите малки крушки по купето и днес си играх 2 часа докато разглобя модула и стигна до тази крушка. Извадих я, но се оказа, че самата крушка (със син филтър около стъкленото тяло) е запоена на цокъла с който се вади (малък сив пластмасов цокъл с надпис Волво на него). Да те питам знаеш ли по принцип дали се сменя комплект цокъл+крушка или става и с побългаряване (само крушка и 2 маневри с поялника). Знаеш ли дали има такива крушки някъде в Дч. ?
И аз отдавна се каня да си купя такава крушка. Все не ми остава време да отида до автогарата. Там отзад има едно магазинче за автоаксесоари и продават всички възможни крушки, пластмасови крепежни елементи, тройници за пръскалки и т.н. за автомобили. Преди няколко месеца си купих подобни крушки, но за врътките за парното. Продават се комплект с пластмасовия цокъл и струват 1,50 лв. Днес смятам да намина да видя и за врътките за парното, след като ме подсети. Иначе, оригиналните крушки са залепени за цокъла и без да ги счупиш не можеш да ги изкараш. Знам го от опит. Но след като веднъж очистиш стария цокъл, можеш да монтираш нова крушка без цокъл на мястото на старата. Продават се и струват около 25-30 стотинки. Това извън темата.
По темата. Добавки за масла не използвам. Сложил съм масло ЕЛФ 10В-40 ТУРБО ДИЗЕЛ. Както и при предишната смяна. Сега се сещам, че не съм сменял въздушен филтър, а той ми се струва доста мръсен. Като го тупна и пада прахоляк. Ще го сменя и него, че да видим какво ще се случи. А разпръсквачите ще ги сменям с нови. Светльо /помпаджията/ вчера като говорихме ми каза да потърся като по- евтин вариант цели дюзи от моргите. Стрували по 15-20 лева. След проверка и регулировка може да станат много добре. Ама ако не стават разпръсквачите какво правим? Набутал съм се примерно с 80 лева за дюзи, а после пак да дам 200 лева за разпръсквачи. Най- добре само разпръсквачите. Поне ги зная , че ще са нови.
Ти защо прави ремонт на главата и съединителя? При кого ги прави и колко ти струваше ремонта и частите? През лятото и аз правих шлайф на главата, че искам да сравня цени. А и би било полезно да знаем кой, къде и как е правил ремонт, с какво качество и цена съответно.
В крайна сметка реших да побългаря крушката за подсветката на фаровете, след като намерих подобна крушка без цокъл (0.30 лв.) от магазин за усилватели и електронни елементи (между Пазара и Пощата) . Старата излезе мн. лесно от цокълчето (без да се счупи дори) а новата пасна добре, сложих я без припой само навих плътно жичките на новата в крачетата на цокъла на старата. Само, че май се оказа, че крушката която съм взел е с по- малка мощност от оригиналната, защото свети мн. слабо. Силно се съмнявам, че ще намеря същия комплект като оригиналните крушка+цокъл, защото на цолълчето пише Волво 8) (освен във Мото-Пфое може би, но ми е чудно как ще я издирят там при условие, че това го няма във ВАДИС-а като Парт. номер). Утре ще прескоча до това магазинче за което казваш да видя какво има там (пиши по- конкретно къде е), но дори и да си намеря по- мощна крушка мисля, че няма да я сменям, че старата леко беше разтопила пластмасата наоколо, та се притеснявам от усложнения.
Аз се амбицирах да сменя всички такива малки неработещи крушки по таблото и днес прекарах няколко часа в разглобяване на централната конзола за да стигна до крушката на аварийните светлини. Най- накрая успях, но крушката там се оказа още по- миниатюрна и от тази на ключа за светлините и утре ще търся такава, че зарязах колата както е с разглобената конзола в гаража (много ще ме домързи утре да повтарям упражнението :? )
Да те питам нещо - знаеш ли дали има подово осветление от пасажерската страна отпред или е само в краката на шофьора? Не помя имаше ли лампичка там. Толкова за крушките Big Grin

Относно дюзи втора ръка - не те съветвам особено. Първо, че нямаш гаранция за разпръсквачите и ще дадеш не малко пари, второ, че в Дч няма много части по моргите за нашите двигатели. Обиколих всички в града преди по- малко от месец за да търся глава за моята, но намерих само една от един подобен рено двг но с някои разлики, а и главата не беше в добро състояние. Освен това се опитаха да ми я пробутат за 400 лв.(!!!).
Най- добре нови защото все пак това си е вид консуматив а и има пряко значение за добрата работа на двг. Иначе бях сигурен, че проблемите които прави количката ти не са от маслото. Мисля, че не са и заради възд. фитлър, но никак не е зле да го смениш щом изглежда мръсен и прашен. И аз погледнах моя днес, който е на същото положение и ще го сменя тия дни.

При мен грандиозния ремонт беше в следствие на прегряване на дигателя след като е каран без охл. течност от баща ми който не вижда добре таблото. В следствие на това гарнитурата беше избила на няколко места, двг. беше смесил масло и вода и главата имаше леки драскотини които приличаха на пукнатини, но бренерите бяха много зле - много напукани. Първоначално търсих глава по моргите, но като не намерих, майстора ми закара моята глава на някакъв стенд където да тестват главата и да се разбере дали са сериозни пукнатините или са само повърхностни. За щастие резултатите бяха добри, пукнатините повърхностни и след нови бренери и шлайф всичко заспа. Освен това ГНП-о ми беше текнало лятото, Светльо ми я ремонтира, но за жалост трябваше да сменя и аванс клапана който също беше дал фира. Намерих нов клапан малко по- евтино от един колега от форума. Също така, смених комплект съединител, втулки на скоростите, тампони двг, ангренаж и подгревни свещи. Ремонта го правих при Симеон (малко по- надолу от вас до ЖП линията) и съм много доволен като цяло от сервиза, начина им на работа и вниманието което обръщат. Количката ми стоя там на топло 10 дни (в големия студ), докато чаках да ми дойдат всички части, че някои от тях се оказаха много трудни за намиране (бренерите например). Цялата работа (труд) ми излезе около 350 лв., но частите ми струваха доста повече Sad М/у другото говорих принципно със Симеон за отстъпка за членовете на Волво клуб и той е принципно навит, но още не сме стигнали до детайли.
Извинявам се за дългия пост.
Поздрави

П.С. Днес наминах към Грация97, че имах път и реших да се обадя, та да се видим най- накрая, но се оказа, че си в отпуска Smile
Жалко, че не успяхме да се видим. Друг път. Тая седмица съм в отпуск, че имам много и шефа каза да я изчистваме.
Крушките по централната конзола за врътките на парното ги купих точно от това магазинче зад входа на автогарата. Като застанеш на входа на автогарата, точно отсреща или малко в ляво /посока Кауфланд/. То си пише "части за коли, аусписи , аксесоари" или нещо такова. Всички наоколо го знаят. Няма да го сбъркаш. Според мен крушката, която си сложил и свети слабо е 24 волтова и затова свети така. И на мен ми се случи да сложа такава на осветлението на пепелника.
Аз също правих шлайф на главата през лятото. Прегрявах я неколкократно. Мислех, че проблема е във включвателя на перката на парното, защото перката не се включваше. Смених го, но проблема си остана. После забелязах, че радиаторът се затопляв горната си част, но в долната е студен. Това е признах за неработещ термостат. Извадих термостата и се оказа, че в отвора му се е изплюла гумичката, която трябва да уплътнява този отвор. И не позволява термостата да се отвори достатъчно, като в същото време пречи на водата да премине. Махнал тази уплътняваща гумичка и се га всичко си е наред. На мен беше започнала да ми се омаслява главата отстрани и реших докато не е избила гарнитурата и да смеси маслото да правя ремонт. Смених водачи на клапани, гумички на клапани, шлайф на главата във Варна, подгревни свещи Бош, метална гарнитура за главата /някаква немска, била най- доброто; ама и цената и е 130 лева/, маркучета за излишната нафта, пасване леглата на клапаните. Всичко това , заедно с труда ми струваше 540 лева, като от тази сума труда е 130 лева. Сумата включва и двукратно ходене до Варна за главата. Не ми се струва скъпо. Правих ремонта при един мой бивш съученик, уличката от Звездата надолу в едни закрити гаражи. Препоръча ми го Светльо.
Аванс клапана по какви признаци разбра, че е дал фира? Защото и аз нещо се съмнявам в моя.
Поздрави!
Мерси за инфото за магазинчето, мисля, че се сетих за кое става въпрос.
Това за металната гарнитура ми е познато Big Grin . И мен ме заболя сърцето от разликата в цените м/у обикновенната и металната - 20-30 лв. срещу 130-140 металната бррр... По- лошото беше, че предварително си бях разчел разходите за по- евтината, та тези 100 лв. отгоре ми доидоха доста изневиделица.
Аванс-клапана ако не ти работи веднага ще разбереш... Smile Двигателя променя звука и работата си генерално. Започва да пали по- трудно, пуши много при всякъкви обороти, празния ход става много нестабилен, има чувствителна загуба на мощност съответно и повишен разход и не на последно място звука става много твърд и неравномерен. Дано нищо да му няма на този клапън, че не подлежи на ремонт и единственото решение (нов такъв) струва около 200 лв. Тази част може да причини много сърцебол, че ако беше от солидно злато сигурно щеше да е малко по- евтина :roll:
Причината за твоя ремонт олицетворява ситуацията при която нещо за стотинки причинява повреди за хилядократно повече пари, както е май и в моя случай...
Кажи ми само дали при теб има осветление на пода в краката на седялката до шофьора или е само от шофьорската врата? Ако има знаеш ли къде е крушката и как се стига до нея?

Поздрави
Pages: 1 2 3