Волво Клуб - България

Full Version: Угасна и не иска да запали 850GLT 2000/20V 1994
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Здравейте колеги,
Моето добро старо ВОЛВО ми извъртя много гаден номер. Преди три седмици, докато буксуваше в една пряспа, за да излезе при обороти около 6500 нещо под капака гръмна и излезе солидна доза черен пушек. При това веднага спрях опитите за излизане от пряспата и вдигнах капака, за да видя какво е станало... Не можах да видя нищо смислено, като при това двигателят си работеше нормално.
Излязох с още малко усилие и отидох да си свърша работата...
При следващото палене се появи проблем. Просто не запали в продължение на няколко минути, но добрият стар номер с паленето на скорост реши въпроса. Прибрах се и колата угасна докато паркирах и се наложи да я прибера на мястото й само на стартер.
Това беше преди три седмици. Последва силен снеговалеж и реших да я запаля, за да видя как е под снега. Само че акумулаторът свърши преди да успее да запали. Последваха няколко дни на зареждане на акумулатор и проби, но без успех... Затова взех друг акумулатор за проба, но и той се предаде... Закачихме я да я издърпаме, за да запали, но и това не постигна никакъв редултат и след 3-тия километър се озова в сервиза.
Започнаха лошите новини - регулатор на бензина (280лв.), комутатор и бубина (още не знам колко), ремонт на газовата уредба (100лв.) смяна на няколко датчика и отново нищо. Компютъра за паленето казва, че има проблем със сензора на коляновия вал, но след изчистването на грешките вече гордо заявява, че всичко е наред, но въпреки това не пали.
Новата бубина хвърля искри, когато реши и най-вече при изключване на контакта.
Дайте някаква идея, че положението е отчайващо...
От това което прочетох извода ми е;
Смени майстора :wink: Ще ти излезне по евтино .
Колега и моита ми направи подобен проблем в снеговете смених и кабелите и проблема се реши
Колеги,
Майстора ми е приятел и роднина едновременно и не ми взема пари за труд. Пък и когато едно нещо е изгоряло или развалено се сменя...

Иначе кабелите са сменени и прекарахме половин ден в търсене на проблема с окабеляването и захранването на отделните компоненти. Аз присъствам лично на пробите, защото 90% от информацията за колата е на Английски.

Утре ще пробваме да сменим и датчика на вала да видим какво ще стане, защото днес опитахме и с друг компютър за паленето. Моя беше с доста обгорели крака, но като го разглобих и измерих компонент по компонент не открих проблеми. С новия също не запали. Отново дава грешка в сензора на вала.
Смених компютъра, защото като го изчитих от грешките и реши, че вече няма проблеми...
Колега проверете свещите пак (ако имате някакви други сложете тях да пробвате с другите)!Аз наскоро се вкарах в подобен филм със свещите и почти бяхме разглобили вече двигатела за основен,но се оказаха свещите.
П.П.Никой не предполагаше,че може да е от тях защото бяха на 3000км Бош.(За това повече Бош свещи никога няма да си взема).
П.П.2Колега напиши колко струва датчика за коляновия вал,че и аз моя трябва да го сменям май,че ми дава и на мен грешка :roll:
Не са свещите... Когато проблема се появи се оказа, че 4 от 5-те не работят, така че пробите се правят на свещи, които токущо са излезли от магазина...

Датчика на коляновия вал е около 90лв на морга в Русе... още не съм търсил по БЕЛИЯ свят, защото цената не изглежда особено висока... MAF например намерих за 85лв :ctf: , а в магазина искаха 640лв... Confusedhock:
Ами това гръмване е типично като за ГАЗ! Провери си всички маркучета на вакумите и въздуховоди, и ако имаш вариант намери отнякъде друг дебитомер(работещ и задължително със същия номер) и го закачи за проба да видиш как ще работи колата. Защото всичкото това дето изреди по-горе не се е скапало изведнъж, а дебитомер се скапва одма само с една детонация. Друго, което се сещам е да откачиш кабела на дебитомера и да пробваш да запалиш на газ( ако имаш ламбда контрол на газовата няма да стане, ама ако ти е обикновена би трябвало да запали ако проблема ти е в дебитомера)
Изобщо не стигаме до момента с проблем с паленето от дебитомер. Тестера показва едновременно грешка в датчиците на валовете - 131 и 314.
Проверихме и дали не е превъртяла ремъка, но всичко там е ОК. Сменихме датчиците за всеки случай, но отново няма искра от бубината. По-късно ще проверяваме и нея, но тя е чисто нова (което не пречи да не работи...).
С майстора изкарахме отново половин работен ден заедно и вече тотално се изчерпахме на идеи.
По въпроса с ГАЗ-та - гърмежите престанаха, когато смених дебитомера. Това беше преди година и нещо и повече не се е случвало.
Sad
Горд съм да ви съобщя, че грешки в датчиците вече няма Smile ... Трябваха само няколко стотин вадения и слагания на компютрите, както и рестартиране на системите през акумулатора (и разбира се голяма доза контактен спрей). Обаче проблема с липсата на искра остава Sad ...
Тъй като колата се превърна в атракция майсторите от половината град вече се изредиха да дават мнения, но за съжаление все още нямаме напредък. Cry Cry Cry
:!: Губи се някъде тока към комутатора и от там няма подаване на сигнал към бубината. И не мога да открия кабела, че да го проследя...
Горд съм да ви съобщя, че грешки в датчиците вече няма Smile ... Трябваха само няколко стотин вадения и слагания на компютрите, както и рестартиране на системите през акумулатора (и разбира се голяма доза контактен спрей). Обаче проблема с липсата на искра остава Sad ...
Тъй като колата се превърна в атракция майсторите от половината град вече се изредиха да дават мнения, но за съжаление все още нямаме напредък. Cry Cry Cry
:!: Губи се някъде тока към комутатора и от там няма подаване на сигнал към бубината. И не мога да открия кабела, че да го проследя...
Pages: 1 2 3