Колеги колата не е загряла и перката се включва без да спре?? Свалих два датчика от мотора и не спря,свалих релето дето е за перката то щрака ,но пак не спира
((( Незнам вече с какво да опитам???
Ако ти е включен климатика перката работи постоянно, освен извън града където дебита на въздуха е достатъчен за охлаждане.
Не не е включен !
Един майстор ми каза да сменя датчика на радиатора ?? Вие какво ще кажете?
Здравей колега! Перката работи постоянно при откачена букса на датчика за температура на двигателя(не за таблото а за компа) или при повреден такъв. Незнам каква ти е колата, но на 460 1,8куб. е отпред на двигателя,в дясно(като застанеш пред двигателя) и търсиш букса с две кабелчета,можеш да го замериш :
при 0 градуса - 5800 ома
при 20 градуса - 2500 ома
при 80 градуса - 330 ома
Сежалявам, но незнам как да снимам екрана на компютъра :x
Мерси колега а да те питам казаха ми че мое да е от датчика който бил на радиатора най- вероятно? Аз свалях този който ти казваш , но нямаше промяна
Проследи кабела на перката до къде стига - това ти е датчика(нейния си, явно при теб е отделен датчик) и му премери стойностите, същите са. Смени го ако не излизат стойностите, небитрябвало да струва повече от 10-15лв. Междудругото какава ти е колата,година, двигател...?
И аз да питам каква е колата, иначе перката (поне при мен) се управлява от датчик, който е завит на радиатора, по посока на движението отляво. От него излизат 3 кабелчета. Всъщност излизат 2 и влиза едно. По единия (най вероятно червения и по-добел от другите) ти идва тока - там дори и откачен да куплунга ще имаш "+" дори и при угасен ДВГ. Все пак като угасиш колата перката може да продължи да върти докато охлади достатъчно.... Другите два кабела са управляващите за перката. Реално този датчик е температурен "прекъсвач" и когато температурата достигне еди си колко градуса (според мотора, затова не споменавам стойности, въпреки че са близки 3-4 градуса да имат разлика максимум) пуска тока идващ от червения кабел по един от другите два, като по този начин затваря веригата на перката и тя започва да се върти на 1-ва степен. Когато температурата се покачи още повече до еди колко си градуса, затваря другата верига и перката се върти по-яко - 2-рата степен. Би трябвало ако този датчик го откачиш (само куплунга де, защото ще ти изтече антифриза...) перката да престане да се върти, защото няма какво да я захрани ....
Имал съм проблем с този датчик но в обратния случай - не ми включваше перката. Смених 2 докато уцелия правилния, но за съжаление не мога да ти кажа марка и каталожен номер - беше отдавна. Струваше 18-19 лева нещо от сорта, но нямаше 20. Сменя се лесно, ако не броим това че трява да източиш охладителната течност и после да обезвъздушаваш (поне на тези коли ако всичко им е изрядно обезвъздушаването става отсамосебеси). И един съвет - свали го и върви в магазина със сваления защото има поне 2 разновидности за куплунга със едни и същи температурни стойности и резба за завиване към радиатора. Още нещо - смени си уплътнението с ново (моя датчик не му се полагаше ново уплътнение и си намерих от един магазин за АГУ гумичка с подходящ диаметър) и не натягай много защото резбата откъм радиатора е пластмасова - да не стане инфекция....
Quote:...откачен да куплунга ще имаш "+" дори и при угасен ДВГ. Все пак като угасиш колата перката може да продължи да върти докато охлади достатъчно.... Другите два кабела са управляващите за перката. Реално този датчик е температурен "прекъсвач" и когато температурата достигне еди си колко градуса (според мотора, затова не споменавам стойности, въпреки че са близки 3-4 градуса да имат разлика максимум) пуска тока идващ от червения кабел по един от другите два, като по този начин затваря веригата на перката и тя започва да се върти...
Браво градски
, по хубаво немога да го обясня :lol: айде днес от по-рано - НАЗДРАВЕ :partyman:
Евалата на сички колеги които писаха в темата! Проблема се оказа, че в коата е нямало достатъчно аннтифриз и понеже е умна и е включвала перката на 75градуса за да не прегрее. Имах проблем с електрическата водна помпа от нея ми изтичаше антифриза цяла зима.. и сега си я разглобих и оправих и всичко е надер!А иначе модела е 460 турбо бодигарда
))
Поздрави и със здраве!
ххахаха, е не "защото е умна" а защото въпросния датчик остава на сухо и показанията му при това положение са такива.... както и да е - важното е, че си оправил проблема. ЧЕСТИТО