Волво Клуб - България

Full Version: Странен проблем с перката???
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Колеги колата не е загряла и перката се включва без да спре?? Свалих два датчика от мотора и не спря,свалих релето дето е за перката то щрака ,но пак не спира Sad((( Незнам вече с какво да опитам???
Ако ти е включен климатика перката работи постоянно, освен извън града където дебита на въздуха е достатъчен за охлаждане.
Не не е включен ! Wink Един майстор ми каза да сменя датчика на радиатора ?? Вие какво ще кажете?
Здравей колега! Перката работи постоянно при откачена букса на датчика за температура на двигателя(не за таблото а за компа) или при повреден такъв. Незнам каква ти е колата, но на 460 1,8куб. е отпред на двигателя,в дясно(като застанеш пред двигателя) и търсиш букса с две кабелчета,можеш да го замериш :
при 0 градуса - 5800 ома
при 20 градуса - 2500 ома
при 80 градуса - 330 ома
Сежалявам, но незнам как да снимам екрана на компютъра :x
Мерси колега а да те питам казаха ми че мое да е от датчика който бил на радиатора най- вероятно? Аз свалях този който ти казваш , но нямаше промяна Sad
Проследи кабела на перката до къде стига - това ти е датчика(нейния си, явно при теб е отделен датчик) и му премери стойностите, същите са. Смени го ако не излизат стойностите, небитрябвало да струва повече от 10-15лв. Междудругото какава ти е колата,година, двигател...?
И аз да питам каква е колата, иначе перката (поне при мен) се управлява от датчик, който е завит на радиатора, по посока на движението отляво. От него излизат 3 кабелчета. Всъщност излизат 2 и влиза едно. По единия (най вероятно червения и по-добел от другите) ти идва тока - там дори и откачен да куплунга ще имаш "+" дори и при угасен ДВГ. Все пак като угасиш колата перката може да продължи да върти докато охлади достатъчно.... Другите два кабела са управляващите за перката. Реално този датчик е температурен "прекъсвач" и когато температурата достигне еди си колко градуса (според мотора, затова не споменавам стойности, въпреки че са близки 3-4 градуса да имат разлика максимум) пуска тока идващ от червения кабел по един от другите два, като по този начин затваря веригата на перката и тя започва да се върти на 1-ва степен. Когато температурата се покачи още повече до еди колко си градуса, затваря другата верига и перката се върти по-яко - 2-рата степен. Би трябвало ако този датчик го откачиш (само куплунга де, защото ще ти изтече антифриза...) перката да престане да се върти, защото няма какво да я захрани ....
Имал съм проблем с този датчик но в обратния случай - не ми включваше перката. Смених 2 докато уцелия правилния, но за съжаление не мога да ти кажа марка и каталожен номер - беше отдавна. Струваше 18-19 лева нещо от сорта, но нямаше 20. Сменя се лесно, ако не броим това че трява да източиш охладителната течност и после да обезвъздушаваш (поне на тези коли ако всичко им е изрядно обезвъздушаването става отсамосебеси). И един съвет - свали го и върви в магазина със сваления защото има поне 2 разновидности за куплунга със едни и същи температурни стойности и резба за завиване към радиатора. Още нещо - смени си уплътнението с ново (моя датчик не му се полагаше ново уплътнение и си намерих от един магазин за АГУ гумичка с подходящ диаметър) и не натягай много защото резбата откъм радиатора е пластмасова - да не стане инфекция....
Quote:...откачен да куплунга ще имаш "+" дори и при угасен ДВГ. Все пак като угасиш колата перката може да продължи да върти докато охлади достатъчно.... Другите два кабела са управляващите за перката. Реално този датчик е температурен "прекъсвач" и когато температурата достигне еди си колко градуса (според мотора, затова не споменавам стойности, въпреки че са близки 3-4 градуса да имат разлика максимум) пуска тока идващ от червения кабел по един от другите два, като по този начин затваря веригата на перката и тя започва да се върти...
Браво градски Big Grin , по хубаво немога да го обясня :lol: айде днес от по-рано - НАЗДРАВЕ :partyman:
Евалата на сички колеги които писаха в темата! Проблема се оказа, че в коата е нямало достатъчно аннтифриз и понеже е умна и е включвала перката на 75градуса за да не прегрее. Имах проблем с електрическата водна помпа от нея ми изтичаше антифриза цяла зима.. и сега си я разглобих и оправих и всичко е надер!А иначе модела е 460 турбо бодигарда Smile))
Поздрави и със здраве! Smile
ххахаха, е не "защото е умна" а защото въпросния датчик остава на сухо и показанията му при това положение са такива.... както и да е - важното е, че си оправил проблема. ЧЕСТИТО