Волво Клуб - България

Full Version: покупка V 40 TDI
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте Форунци, със сигурнот не съм първия който поставя на вниманието Ви въпроса, но явно не съм се ориeнтирал правилно за да намеря неоходимата информация -за което се извинявам.Предстои ми покупка на кола и се нуждая от мнения за тази марка автомобили. Чувал съм по нещичко, но за да не стане - чул, но не разбрал се обръщам към форума. Спрял съм се на дизел V 40 - 90 или 95 к.с. За по-голяма яснота ето и линк <!-- m --><a class="postlink" href="http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi" onclick="window.open(this.href);return false;">http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi</a><!-- m -->. Надявам се на мнение по отншение-надеждност на двигателя и каква сума /приблизително/ще ми бъде необходима за обслужване. Ако смятате, че за около 4000 лв. има нещо по-подходящо /други модификации/ пишете.Не очаквам негативи,но незабравям,че все пак е използван автомобил... :o ...освен това няма идеални такива.
Има ли слаби места. :?: При избора на какво да наблегна Нещо което да не се хваща на пръв поглед. Да не се наложи заради недоглеждане да се :gib: Някое малко тестче преди евентуалната диагностика. Не съм на ясно /особенно/ що се отнася за дизела,затова пишете за каквото се сещате за което ще бъда много,много благодарен
mascot_n Wrote:Здравейте Форунци, със сигурнот не съм първия който поставя на вниманието Ви въпроса, но явно не съм се ориeнтирал правилно за да намеря неоходимата информация -за което се извинявам.Предстои ми покупка на кола и се нуждая от мнения за тази марка автомобили. Чувал съм по нещичко, но за да не стане - чул, но не разбрал се обръщам към форума. Спрял съм се на дизел V 40 - 90 или 95 к.с. За по-голяма яснота ето и линк <!-- m --><a class="postlink" href="http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11277276443576429&f1=details" onclick="window.open(this.href);return false;">http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details</a><!-- m --> Надявам се на мнение по отншение-надеждност на двигателя и каква сума /приблизително/ще ми бъде необходима за обслужване. Ако смятате, че за около 4000 лв. има нещо по-подходящо /други модификации/ пишете.Не очаквам негативи,но незабравям,че все пак е използван автомобил... :o ...освен това няма идеални такива.
Има ли слаби места. :?: При избора на какво да наблегна Нещо което да не се хваща на пръв поглед. Да не се наложи заради недоглеждане да се :gib: Някое малко тестче преди евентуалната диагностика. Не съм на ясно /особенно/ що се отнася за дизела,затова пишете за каквото се сещате за което ще бъда много,много благодарен
Здравей,
Разгледай тази тема, мисля че ще намериш полезни неща.
Относно двигателите: Всички дизелови двигатели на модела S/V40 са на Рено. Като цяло са много надеждни и почти не дават дефекти. Конкретно моторите, които те интересуват 90к.с. и 95к.с. се облслужат лесно и консумативите са на нормални цени.
Ето някой ориентировъчни цени:
Ангренажен ремък + ролки ... 100-180лв. в зависимост от марката
Пистов ремък - 32лв.
Въздушен филтър - 15лв.
Масло ELF + масл. филтър - 80лв.
Горивен филтър - 10 -15лв.
Предни накладки - 80лв. (качествени)
Задни накладки - 60лв. (качествени)
Благодаря на dango за изчерпателния отговор.Насочващата тема определено помогна. Разбирам, че преди да взема окончателно решение ще ми е от полза да поуспокоя темпото, да прочета доста неща от това безпорно полезно място за да мога да направя възможно най- сполучлив избор. Smile
И не се стеснявай да задаваш въпроси... :wink:
Моето мнение при покупка на кола е че тя трябва да ти харесва,а не да се водиш само по мненията на хората, смисъл че съм "за" да се провери кое колко струва, колко е надеждна и т.н. ,но тези неща са много относителни. Имаи в предвид, че всяка кола си има слабо място, дали ще е турбина, глава или пък дебитомер или дюзи, все неща от които ще те заболи главата като ти кажат цената в сервиза. Въпроса според мен при покупка на автомобил на старо е голяма доза късмет, да я оцелиш, както с жените Wink
А това което исках да кажа е да седнеш в колата да си кажеш "ето това е моята кола", да ти е удобна и комфортна...но все пак това си е мое мнение и не обвързвам никого с негоSmile
Успех с покупката и дано намериш запазена колица, макар че те тук при нас всички са на по 150-60 хил., направо да им се чудиш как така не ги карат тези коли на по 10-15 г. и при това дизели :lol:
valioval Wrote:Имаи в предвид, че всяка кола си има слабо място, дали ще е турбина, глава или пък дебитомер или дюзи, все неща от които ще те заболи главата като ти кажат цената в сервиза. Въпроса според мен при покупка на автомобил на старо е голяма доза късмет, да я оцелиш, както с жените Wink
Quote:

Точно за това е въпроса Всички продават „ перфектни” коли, едва ли не по-хубави от новите а ние в същото време се чудим каква гадост са ни спретнали. Започвам да мисля ,че късмета ще е водещото нещо при избора. Днес например пробвах едно Волво което ми се стори добро, но когато споменах за диагностика, започнаха да ме убеждават че няма смисъл. Освен това на дизела неможело да се мери компресия. :o Предварително бях казал, че не разбирам от дизели а той си помислил,че съм расъл в гората. Smile Оставих го да се полюбува на мислите си и реших да пробвам как върви. Не отговори на очакванията ми, но това не ме смути защото последното което карах беше Honda 2.2 150 к.с /бензин/ Нещото което ме притесни са вибрациите които се появиха при пускането на климатика. При определени обороти се появяваха и след това изчезваха. Както винаги проблема е елементарен /според продавача/ Един нов ремък решава нещата. Моето мнение е различно. 1. Новия ремък няма да реши нещата
2. Често елементарните проблеми се решават с доста средства 3. Може меренето на компресията да е по-сложно от това на бензинките, но да не се прави .... :?:
Очаквам вашите мнения по тези два проблема, за което предварително благодаря :!:
Без коментар просто ...късмета по нашите ширини си е доста решаващ фактор, особено що се отнася до избор на автомобил...
Сега на въпросите по ред на номерата:

1.Наистина ранните дизелови двигатели 90кс.с и 95к.с. са слабички, особено след като си карал бензинова 150коня кола. Следващото поколение дизелови 102к.с. и 115к.с. common rail двигатели са вече с доста по-добри динамични показатели, но за сега тях не ги коментираме.
2. Вибрациите, които си усетил има голяма вероятност да са от обтегача на пистовия ремък. При модела от тези години това е обичайно нещо. Износва се гумената втулка на рамото на обтегача и ремъка започва да се трие в самото рамото, откъдето идват и вибрациите. Обтегача като цяла ччаст е скъп, но втуклата се прави лесно от мек материал (пластмаса, месинг и др. ... има цяла тема по въпроса) на струг и струва евтино.
3. Меренето на компресията според мен не би трябвало да е проблем, макар, че поне аз за проблеми с компресията на почти не съм чувал някой да се е оплакал. По скоро трябва да се види състоянието на помпата и турбината, тъй като те са доста важни и скъпи за ремонт и подмяна възли, а от тях до голяма степен зависи добрата работа на двигателя.

Това е от мен за сега...
dango_ Wrote:По скоро трябва да се види състоянието на помпата и турбината, тъй като те са доста важни и скъпи за ремонт и подмяна възли, а от тях до голяма степен зависи добрата работа на двигателя.
Quote:
Здравейте, отново :!: Първо искам да благодаря за отзивчивостта и след това да продължа с въпросите.Надявам се да не съм много досаден. Относно помпата и турбината. Какви са вариантите да се установи евентуална неизправност :?: Разбирам,че за човек непознаващ дизела ще е проблем, но все пак малко информация няма да е излишна/ако може да се даде такава/
Здравей,
Какво да ти кажа... и за двете е най-добре да се направи диагностика преди покупката. Там нещата могат да се огледат по-подробно.
Иначе за мен основните външни показатели за помпата са: колата да пали без да се "замисля", да поддържа постоянни обороти, да не трака повече от нормалното за дизел, да не пуши отзад.
За турбината нещата са: да не излиза тъмен до черен дим от ауспуха при подаване на газ, да няма теч на масло, да няма хлабина в оста, компресорната перка да е в добро състояние, вакуумите да работят нормално.

И пак казвам, хареса ли ти като цяло колата, отиди да я видят, това е.