Волво Клуб - България

Full Version: Къде се намира датчика за километража (без жило) на 460
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Колеги помагайте, че вече нямам нерви да го търся. От години се опитвам да го намеря къде се намира. Просто двигателят ми е претрупан и не е лесно. Един съфорумец ми каза че махам подкалника на дясно предно колело и той се виждал - чушки. Моля ви ако знаете къде е ...
Някъде на скоростната кутия май бе. Преди и аз имах 460 с подобен километраж и често даваше фира, сваляхме го и го припоявахме често на едно място и си тръгваше.
Мога да помогна само с това.Горната от двете снимки се отнася до въпросния датчик.Лично аз не мога да се ориентирам по снимката къде е датчика, но поне ще придобиете представа как изглежда и какъв е захранващият го кабел.Долу в десният ъгъл на снимката се вижда тапа/дали е водна на двигателя или е от скоростите не зная/, тя може да послужи за ориентир при намирането.Свалянето се извършва като се развие винта на ъгловият държач и пише датчика да се извади много внимателно, а отвора да се запуши.
Ето още малко инфо което значително изяснява нещата.На първата снимка с червено е ограден въпросният датчик, вижда се, че трябва да се търси до дясната полуоска/гледано от шофьорското место/.На втората са дадени някои технически показатели на датчика.
Благодаря ви, ако и сега не го открия, проблема не е в датчика или двигателя Smile))
БТВ...това не е ли отляво?
Инак къф е проблема?
Ай Би Ес + Датчик = километраж
аман от пишман разбирачи
Знаех си че са свързани. Обаче се отказах да го търся, пробвах днес ....нищо не се вижда трябва да свалям скоростната кутия...
Колега подозренията Ви, че скоростомера и ABS-са са свързани са неоснователни.Изпращам 3 снимки на първата са дадени електрическите връзки на оборотомера и скоростомера.С индекса А4.4 е означена групата изработваща сигнали необходими за работата на скоростомера.Тази група се състои от датчика който търсите и диск с прорези/вида на диска и къде е монтиран се вижда на третата снимка/.На втората снимка са дадени постоянните/с плътна червена линия/ и импулсни/прекъсната червена линия/токове по време на работа на съответния уред.На първият чертеж от тази снимка двигателя е запален, но автомобила не е в движение, токове протичат само към оборотомера и той отчита оборотите на двигателя постоянотоковото захранване е между плюса и минуса на акумулатора, а импулсното захранване се взима от запалителната бобина.На вторият чертеж автомобила е в движение, групата А44 създава импулси които постъпват в скоростомера, на горният извод също постъпват импулси които се вземат от ЕКУ-то на запалителната уредба,започва да отчита и скоростомера.
За да намерите датчика направете следното-отворете моторния отсек;застанете до калника който е до въздушния филтър;поглеждате надолу и виждате полуоската, малко в ляво от полуоската по самата скоростна кутия ще видите черен шлаух който идва отдолу под ск. кутия и влиза под кутията на въздушния филтър, това е кабела на въпросния датчик, внимавайте шлауха трябва да влиза под възд. филтър.Самият датчик не се вижда, но се напипва с ръка малко в ляво от полуоста.Бих направил снимки, но е невъзможно, местото е отвратително,може би ако се свали предна лява гума и кората зад нея датчика ще се види.Надявамсе да го откриете, защото аз на моята кола го открих веднага.